Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
ambasador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2018, 21:24
Lokalizacja: Śmigiel

Post autor: ambasador » 14 paź 2018, 22:12

Witam serdecznie jestem świeży na tym forum więc proszę o wyrozumiałość.
Mam delikatny problem z moją a6 c6 w której sporadycznie występuje efekt falowania obrotów przy puszczeniu nogi z gazu (hamowanie silnikiem).
Najczęściej problem ten występuje na biegu 4 oraz 3 oraz gdy silnik jest zimny , obroty wtedy falują w granicach 1000 - 1300. Dużo czytałem już na forach że przyczyną może być konwenter lub Sterownik hydrauliczny albo zawory elektrohydrauliczne . I teraz pytanie za 200pkt czy jest ktoś na forum kto potrafi zdiagnozować usterkę po logach z vcds oraz poradzi jak te logi wykonać?. Dodam że olej miałem wymieniany niedawno przy wymianie statycznej i brak poprawy. Bywa tak że raz na tydzień lub dwa problem powraca do czasu aż silnik nie rozgrzeje się do 70 -80°C.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2018, 22:36

Na 99% do wymiany jest konwerter :). Po logach nic nie zobaczysz, a jedynie jazda testowa coś może więcej powiedzieć. Przeważnie falowanie występuje przy jeździe ze stałą prędkością (ok. 70 km/h), ponieważ wtedy sprzęgło się ślizga, co widać po wahaniach obrotów.

[ Dodano: 2018-10-14, 22:36 ]
Gdzie w ogóle zmieniałeś olej? I na jaki?

Możesz spróbować wykasować adaptację, ale poprawa będzie tylko na moment, bo mechanicznego uszkodzenia tym nie naprawisz.

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 14 paź 2018, 23:47

Szykuj pomalutku 4000 zł na konwerter i miej problem z głowy. Miałem takie same objawy plus wibracje w pewnym zakresie prędkości, po wymianie skrzynia pracuje jak nowa <rotfl>

ambasador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2018, 21:24
Lokalizacja: Śmigiel

Post autor: ambasador » 15 paź 2018, 02:09

Przy jeździe ze stała prędkością np. 70km/h problem z falowaniem nie występuje, tylko jak wspomniałem wcześniej sporadycznie przy hamowaniu silnikiem. Adaptację już wykasowałem oraz przeprowadziłem nową i niestety problem ten po pewnym czasie występuje nadal.

Olej wymieniłem w ASB Service, Kicin koło Poznania przy wymianie stwierdzili że sporo opiłkow jest i było by warto sprawdzić całą skrzynię.
Myślałem że może chcą mnie naciągnąć na dodatkowe koszty, (oraz miałem nadzieję że częściowa wymiana oleju pomoże, sądziłem że być może jest za niski stan ) więc się nie zgodziłem. Po wymianie oleju wspomnieli że należało by przyjechać za około 3000km w celu sprawdzenia czy nadal będą opiłki jeśli będzie ok. to zaleją skrzynie spowrotem tym spuszczonym olejem i uzupełnia delikatnie stan by nie robić dodatkowych kosztów.

Co do wibracji to też mam takie objawy powyżej 2000 obr. , wibracje te są odczuwalne najbardziej w pedałach i są takie delikatne do tego towarzyszy takie buczenie przy mocnym przyspieszaniu.

Aktualizacja:
Dziś z rana postanowiłem sprawdzić czy aby na pewno nie faluja obroty przy stałej prędkości (70km/h) poniżej wstawiam film, niestety chyba powoli muszę wypłacić siano... &#128664;&#128563;&#128526;

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 paź 2018, 10:58

Delikatnie falują, ale na zimnym jest to do zaakceptowania. Jednak na ciepłym silniku już nie.

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 15 paź 2018, 11:01

Mi przy stałej prędkości praktycznie nie falowały ,natomiast podczas jazdy gdy rozpinało bieg np. podczas dojeżdżania do świateł obroty falowały bardzo, miałem również objaw poszarpywania między 3 a 4 biegiem i prędkością od 40 do 50 km/h, po wymianie bajka, wszystkie objawy ustąpiły znikły też wibracje na postoju , jeszcze muszę sprawdzić jak zachowuje się przy większych prędkościach :)

ambasador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2018, 21:24
Lokalizacja: Śmigiel

Post autor: ambasador » 15 paź 2018, 21:46

No to jeszcze sprawdzę na ciepłym silniku jak to wygląda, ale sądzę że na ciepłym będzie ok... Co do wibracji na postoju to mam takie objawy po wrzuceniu na tryb D oraz R na neutralnym oraz postoju nie wibruje...

[ Dodano: 2018-10-15, 21:46 ]
Odnośnie falowania na ciepłym silniku przy 70km/h zjawisko te nie występuje. Poniżej przesyłam dodatkowo film z vcds jak skrzynia pracuje w trybie torq.Conv.Reg oraz TC Open według mnie jest delikatny poślizg.


ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 18 paź 2018, 18:24

Tak z ciekawości , jaki jest rozmiar imbusa do odkręcenia korka kontrolnego/wlewowego skrzyni?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 paź 2018, 18:43

Hmm... robiłem to tydzień temu, ale nie pamiętam :p. Za niedługo będę ponownie zmieniał olej w skrzyni, to sprawdzę :).

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 18 paź 2018, 22:58

Ok sprawdziłem , będzie dla potomnych, jest to imbus 17mm.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 paź 2018, 20:21

Dzisiaj wymieniałem ponownie olej i spustowy jest na imbus 5, a wlewowy/kontrolny na imbus 17 :). Dodatkowo mogę dodać, że 10 litrów oleju spokojnie wystarcza na podwójną zmianę. Pierwsza razem z filtrem (ok. 5,5 litra), a druga sam olej bez ściągania miski (ok. 3,5 litra). Między zmianami zrobiłem ok. 1500 km i po drugiej skasowałem adaptację.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2018, 17:17 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

ambasador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2018, 21:24
Lokalizacja: Śmigiel

Post autor: ambasador » 20 paź 2018, 21:10

Wracając do mojego problemu z falujacymi obrotami przy hamowaniu silnikiem, problem ten niestety leży po stronie skrzyni, do wymiany sprzęgło hydrokinetyczne oraz kosz forward. &#128542;&#128542;

Awatar użytkownika
mcdziubek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2016, 02:33
Lokalizacja: Lynch Hill, Berkshire

Post autor: mcdziubek » 23 paź 2018, 09:55

Dawni mnie tu nie bylo. Ale do rzeczy.

Mam 3.2 fsi 2006 z silnikiem AUK.

Kupiłem bańkę 10 litrów ZF lifeguard 8 zielony.

Byłem w ASO by sprawdzić jaki olej lać, powiedział ze zielony i dał mi kod.

Zapytałem sie o filtr a on powiedział że w zestawie do wymiany jest tylko olej 9 litrów. Filtra sie nie wymienia.

Jak to jest naprawdę?
A6 C6 3.2 Quattro S-line

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 paź 2018, 11:24

Kup sobie zestaw filtra od ZF i po problemie :). Jego oznaczenie to ZF 1071.298.039. Masz w nim wszystko co potrzebne.

Awatar użytkownika
mcdziubek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 16 maja 2016, 02:33
Lokalizacja: Lynch Hill, Berkshire

Post autor: mcdziubek » 23 paź 2018, 13:15

No dobra. A jesli tam kiedys byl zalany lifeguard 8 to nie bede musial robic adaptacji?

Auto ma dopiero 114000 na liczniku wiec nwm czy ktos juz wymienial. Ale w aso powiedzieli za ma byc zielony.
A6 C6 3.2 Quattro S-line

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga