[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
Witam serdecznie jestem świeży na tym forum więc proszę o wyrozumiałość.
Mam delikatny problem z moją a6 c6 w której sporadycznie występuje efekt falowania obrotów przy puszczeniu nogi z gazu (hamowanie silnikiem).
Najczęściej problem ten występuje na biegu 4 oraz 3 oraz gdy silnik jest zimny , obroty wtedy falują w granicach 1000 - 1300. Dużo czytałem już na forach że przyczyną może być konwenter lub Sterownik hydrauliczny albo zawory elektrohydrauliczne . I teraz pytanie za 200pkt czy jest ktoś na forum kto potrafi zdiagnozować usterkę po logach z vcds oraz poradzi jak te logi wykonać?. Dodam że olej miałem wymieniany niedawno przy wymianie statycznej i brak poprawy. Bywa tak że raz na tydzień lub dwa problem powraca do czasu aż silnik nie rozgrzeje się do 70 -80°C.
Mam delikatny problem z moją a6 c6 w której sporadycznie występuje efekt falowania obrotów przy puszczeniu nogi z gazu (hamowanie silnikiem).
Najczęściej problem ten występuje na biegu 4 oraz 3 oraz gdy silnik jest zimny , obroty wtedy falują w granicach 1000 - 1300. Dużo czytałem już na forach że przyczyną może być konwenter lub Sterownik hydrauliczny albo zawory elektrohydrauliczne . I teraz pytanie za 200pkt czy jest ktoś na forum kto potrafi zdiagnozować usterkę po logach z vcds oraz poradzi jak te logi wykonać?. Dodam że olej miałem wymieniany niedawno przy wymianie statycznej i brak poprawy. Bywa tak że raz na tydzień lub dwa problem powraca do czasu aż silnik nie rozgrzeje się do 70 -80°C.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na 99% do wymiany jest konwerter . Po logach nic nie zobaczysz, a jedynie jazda testowa coś może więcej powiedzieć. Przeważnie falowanie występuje przy jeździe ze stałą prędkością (ok. 70 km/h), ponieważ wtedy sprzęgło się ślizga, co widać po wahaniach obrotów.
[ Dodano: 2018-10-14, 22:36 ]
Gdzie w ogóle zmieniałeś olej? I na jaki?
Możesz spróbować wykasować adaptację, ale poprawa będzie tylko na moment, bo mechanicznego uszkodzenia tym nie naprawisz.
[ Dodano: 2018-10-14, 22:36 ]
Gdzie w ogóle zmieniałeś olej? I na jaki?
Możesz spróbować wykasować adaptację, ale poprawa będzie tylko na moment, bo mechanicznego uszkodzenia tym nie naprawisz.
Przy jeździe ze stała prędkością np. 70km/h problem z falowaniem nie występuje, tylko jak wspomniałem wcześniej sporadycznie przy hamowaniu silnikiem. Adaptację już wykasowałem oraz przeprowadziłem nową i niestety problem ten po pewnym czasie występuje nadal.
Olej wymieniłem w ASB Service, Kicin koło Poznania przy wymianie stwierdzili że sporo opiłkow jest i było by warto sprawdzić całą skrzynię.
Myślałem że może chcą mnie naciągnąć na dodatkowe koszty, (oraz miałem nadzieję że częściowa wymiana oleju pomoże, sądziłem że być może jest za niski stan ) więc się nie zgodziłem. Po wymianie oleju wspomnieli że należało by przyjechać za około 3000km w celu sprawdzenia czy nadal będą opiłki jeśli będzie ok. to zaleją skrzynie spowrotem tym spuszczonym olejem i uzupełnia delikatnie stan by nie robić dodatkowych kosztów.
Co do wibracji to też mam takie objawy powyżej 2000 obr. , wibracje te są odczuwalne najbardziej w pedałach i są takie delikatne do tego towarzyszy takie buczenie przy mocnym przyspieszaniu.
Aktualizacja:
Dziś z rana postanowiłem sprawdzić czy aby na pewno nie faluja obroty przy stałej prędkości (70km/h) poniżej wstawiam film, niestety chyba powoli muszę wypłacić siano... 🚘😳😎
Olej wymieniłem w ASB Service, Kicin koło Poznania przy wymianie stwierdzili że sporo opiłkow jest i było by warto sprawdzić całą skrzynię.
Myślałem że może chcą mnie naciągnąć na dodatkowe koszty, (oraz miałem nadzieję że częściowa wymiana oleju pomoże, sądziłem że być może jest za niski stan ) więc się nie zgodziłem. Po wymianie oleju wspomnieli że należało by przyjechać za około 3000km w celu sprawdzenia czy nadal będą opiłki jeśli będzie ok. to zaleją skrzynie spowrotem tym spuszczonym olejem i uzupełnia delikatnie stan by nie robić dodatkowych kosztów.
Co do wibracji to też mam takie objawy powyżej 2000 obr. , wibracje te są odczuwalne najbardziej w pedałach i są takie delikatne do tego towarzyszy takie buczenie przy mocnym przyspieszaniu.
Aktualizacja:
Dziś z rana postanowiłem sprawdzić czy aby na pewno nie faluja obroty przy stałej prędkości (70km/h) poniżej wstawiam film, niestety chyba powoli muszę wypłacić siano... 🚘😳😎
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Mi przy stałej prędkości praktycznie nie falowały ,natomiast podczas jazdy gdy rozpinało bieg np. podczas dojeżdżania do świateł obroty falowały bardzo, miałem również objaw poszarpywania między 3 a 4 biegiem i prędkością od 40 do 50 km/h, po wymianie bajka, wszystkie objawy ustąpiły znikły też wibracje na postoju , jeszcze muszę sprawdzić jak zachowuje się przy większych prędkościach
No to jeszcze sprawdzę na ciepłym silniku jak to wygląda, ale sądzę że na ciepłym będzie ok... Co do wibracji na postoju to mam takie objawy po wrzuceniu na tryb D oraz R na neutralnym oraz postoju nie wibruje...
[ Dodano: 2018-10-15, 21:46 ]
Odnośnie falowania na ciepłym silniku przy 70km/h zjawisko te nie występuje. Poniżej przesyłam dodatkowo film z vcds jak skrzynia pracuje w trybie torq.Conv.Reg oraz TC Open według mnie jest delikatny poślizg.
[ Dodano: 2018-10-15, 21:46 ]
Odnośnie falowania na ciepłym silniku przy 70km/h zjawisko te nie występuje. Poniżej przesyłam dodatkowo film z vcds jak skrzynia pracuje w trybie torq.Conv.Reg oraz TC Open według mnie jest delikatny poślizg.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dzisiaj wymieniałem ponownie olej i spustowy jest na imbus 5, a wlewowy/kontrolny na imbus 17 . Dodatkowo mogę dodać, że 10 litrów oleju spokojnie wystarcza na podwójną zmianę. Pierwsza razem z filtrem (ok. 5,5 litra), a druga sam olej bez ściągania miski (ok. 3,5 litra). Między zmianami zrobiłem ok. 1500 km i po drugiej skasowałem adaptację.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2018, 17:17 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
- mcdziubek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 16 maja 2016, 02:33
- Lokalizacja: Lynch Hill, Berkshire
Dawni mnie tu nie bylo. Ale do rzeczy.
Mam 3.2 fsi 2006 z silnikiem AUK.
Kupiłem bańkę 10 litrów ZF lifeguard 8 zielony.
Byłem w ASO by sprawdzić jaki olej lać, powiedział ze zielony i dał mi kod.
Zapytałem sie o filtr a on powiedział że w zestawie do wymiany jest tylko olej 9 litrów. Filtra sie nie wymienia.
Jak to jest naprawdę?
Mam 3.2 fsi 2006 z silnikiem AUK.
Kupiłem bańkę 10 litrów ZF lifeguard 8 zielony.
Byłem w ASO by sprawdzić jaki olej lać, powiedział ze zielony i dał mi kod.
Zapytałem sie o filtr a on powiedział że w zestawie do wymiany jest tylko olej 9 litrów. Filtra sie nie wymienia.
Jak to jest naprawdę?
A6 C6 3.2 Quattro S-line
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga