Zatarty silnik CYPA 2.0TFSI 252KM przypadek...?
Zatarty silnik CYPA 2.0TFSI 252KM przypadek...?
Witam wszystkich.
"Zakupiłem" (leasing), fabrycznie nowe A6 C7 2.0TFSI, (odebrane w lutym 2018). Auto eksploatowane zgodnie z zaleceniami producenta tzn. przez pierwsze 1000 km delikatna jazda, nigdy max obroty (tak do 4-4,5k). I tu przykra niespodzianka przy przebiegu ok 15360 km. podczas dynamicznej jazdy (wcześniej rozgrzany engine) silnik zaczął tracić moc, zapaliła się lampka- ikona ENGINE i EPC, pomyślałem- tyle elektroniki pewnie zwariowała, zatrzymałem się zgasiłem silnik, odpaliłem, atu STUK-PUK, TYK TYK, CYK CYK!!! metaliczny dźwięk i nierówna praca jednostki. Zgasiłem zadzwoniłem do AUDI GWARANCJA MOBILNOŚCI, auto dostarczono do serwisu. Po 2 dniach telefon: "Panie Arturze mamy diagnozę, silnik jest do wymiany uległ zatarciu w filtrze oleju masa opiłków", pytam czy to ja mam takie szczęście, czy coś jest na rzeczy w tym modelu silnika?, przecież to AUDI- PRZEWAGA DZIĘKI TECHNICE ! mówię z nazwijmy to lekką irytacją. No i Pan z serwisu odpowiada- nie wiem czy żeby mnie podnieść na duchu, że takie sytuacje się zdarzają. Pytam jak często? Odpowiada. Ostatnio w Q5 remontowaliśmy silnik też 2.0 252KM bo uszczerbił się tłok. :shock: przy przebiegu około 4k km. I że takie prace jak wymiana silnika trafiają się średnio co pół roku!
To moje pierwsze auto CCCO i trudno mi się w tej chwili jakoś przekonać do tej PRZEWAGI DZIĘKI TECHNICE. Choć zauroczenie było odnośnie wykonania i komfortu. Tak sobie "głupi" myślałem przy zakupie: kupię nowe i w benzynie (max. 30.000 km rocznie) to powinienem bez większych usterek przejeździć 5-7 lat. a tu ZONK!!! już po 6 ale nie latach tylko miesiącach!!!
Uff trochę z siebie wyrzuciłem!!!
Jakie znacie fakty-usterki, wady tego modelu silnika CYPA. Dodam że poziom oleju na MMI był prawie MAX.
Pozdrawiam i z chęcią zapoznam się z Waszymi doświadczeniami 2.0 TFSI 252 KM tu konkretnie oznaczenie CYPA.
"Zakupiłem" (leasing), fabrycznie nowe A6 C7 2.0TFSI, (odebrane w lutym 2018). Auto eksploatowane zgodnie z zaleceniami producenta tzn. przez pierwsze 1000 km delikatna jazda, nigdy max obroty (tak do 4-4,5k). I tu przykra niespodzianka przy przebiegu ok 15360 km. podczas dynamicznej jazdy (wcześniej rozgrzany engine) silnik zaczął tracić moc, zapaliła się lampka- ikona ENGINE i EPC, pomyślałem- tyle elektroniki pewnie zwariowała, zatrzymałem się zgasiłem silnik, odpaliłem, atu STUK-PUK, TYK TYK, CYK CYK!!! metaliczny dźwięk i nierówna praca jednostki. Zgasiłem zadzwoniłem do AUDI GWARANCJA MOBILNOŚCI, auto dostarczono do serwisu. Po 2 dniach telefon: "Panie Arturze mamy diagnozę, silnik jest do wymiany uległ zatarciu w filtrze oleju masa opiłków", pytam czy to ja mam takie szczęście, czy coś jest na rzeczy w tym modelu silnika?, przecież to AUDI- PRZEWAGA DZIĘKI TECHNICE ! mówię z nazwijmy to lekką irytacją. No i Pan z serwisu odpowiada- nie wiem czy żeby mnie podnieść na duchu, że takie sytuacje się zdarzają. Pytam jak często? Odpowiada. Ostatnio w Q5 remontowaliśmy silnik też 2.0 252KM bo uszczerbił się tłok. :shock: przy przebiegu około 4k km. I że takie prace jak wymiana silnika trafiają się średnio co pół roku!
To moje pierwsze auto CCCO i trudno mi się w tej chwili jakoś przekonać do tej PRZEWAGI DZIĘKI TECHNICE. Choć zauroczenie było odnośnie wykonania i komfortu. Tak sobie "głupi" myślałem przy zakupie: kupię nowe i w benzynie (max. 30.000 km rocznie) to powinienem bez większych usterek przejeździć 5-7 lat. a tu ZONK!!! już po 6 ale nie latach tylko miesiącach!!!
Uff trochę z siebie wyrzuciłem!!!
Jakie znacie fakty-usterki, wady tego modelu silnika CYPA. Dodam że poziom oleju na MMI był prawie MAX.
Pozdrawiam i z chęcią zapoznam się z Waszymi doświadczeniami 2.0 TFSI 252 KM tu konkretnie oznaczenie CYPA.
Jaki olej polecacie? W sieci znalazłem że przy zmiennym okresie przeglądów (czyli co 15 000 km) VW 508 00- Castrol Edge Professional LL IV FE 0W20, alternatywnie VW 504 00- Castrol EDGE LL 5W30 FST.
Przy przeglądach stałych (30 000 km) VW 502 00- CASTROL EDGE 5W-30 C3
CASTROL: https://applications.castrol.com/oilsel ... w)-(2014-)
Załącznik jest do 190KM do 252KM nie mam informacji
Przy przeglądach stałych (30 000 km) VW 502 00- CASTROL EDGE 5W-30 C3
CASTROL: https://applications.castrol.com/oilsel ... w)-(2014-)
Załącznik jest do 190KM do 252KM nie mam informacji
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
- Imię: Romek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Waw
- Kontakt:
chyba nikt na forum nie poleci ci oleju typu Castrol
Bylo A6 C7 3.0TFSi 450ps a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 147
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 15:09
- Lokalizacja: Sieraków Śląski
Ja myślę że w kwestia lepkości i tego typu norm nie będzie miał. Znaczenie ma wymiana oleju w okresie 10-15 tys km maksymalnie. Ale to też nie jest odpowiedzialne za uszkodzenie silnika.
Po prostu posiadał wadę i obojętnie jaki olej by tam zalany nie był to i tak silnik by się zatarł.
Po prostu posiadał wadę i obojętnie jaki olej by tam zalany nie był to i tak silnik by się zatarł.
A6 C6 3.0T 433KM/550NM Było.
A6 C7 2.0 TDI 215KM/450NM Było.
A7 3.0 TDI 307KM/644NM Jest!
PP AUTO CENTER
Doposażanie|Tuning|Hamownia
A6 C7 2.0 TDI 215KM/450NM Było.
A7 3.0 TDI 307KM/644NM Jest!
PP AUTO CENTER
Doposażanie|Tuning|Hamownia
- Expressparts Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 paź 2018, 11:11
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Wszystkie narzędzia doboru oleju wskazują, że do Twojego samochodu należy stosować olej o lepkości 5W30 oraz w normie VAG 504 / 507, czyli np: Eurol Syntence 5W30 lub Castrol Edge 5W30 LL[lub dowolny inny o tych parametrach. I równiez sugerujemy skrócenie interwałów wymiany. Na naszym fanpage na FB publikowaliśmy niedawno zdjęcie silnika zalewanego olejem LL zgodnie z wymogami producenta (co 30000 km).chłodnik pisze:Jaki olej polecacie? W sieci znalazłem że przy zmiennym okresie przeglądów (czyli co 15 000 km) VW 508 00- Castrol Edge Professional LL IV FE 0W20, alternatywnie VW 504 00- Castrol EDGE LL 5W30 FST.
Przy przeglądach stałych (30 000 km) VW 502 00- CASTROL EDGE 5W-30 C3
CASTROL: https://applications.castrol.com/oilsel ... w)-(2014-)
Załącznik jest do 190KM do 252KM nie mam informacji
Najlepsze oleje do Twojego auta tylko na https://expressparts.pl/oleje-i-plyny-e ... e-c-1.html
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga