Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5 TDI AKN] wymiana silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
józek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:47
Lokalizacja: mazury

Post autor: józek » 09 kwie 2009, 16:52

oli80 pisze:józek, Może jakiś domorosły mechanik udrażniał odme chałupniczym sposobem
i zdarł z niej wkład filtrujący,tymsamym mgła olejowa przedostaje się do filtra powietrza bo nic jej nie stoi na przeszkodzie

To nie tylko mechanik, ale także poprzedni właściciel, szkoda strzępić język na roztrząsanie tego <żygam>

Piotruś pisze:Zacznijmy jednak od początku i ustalmy jaki rodzaj odmy jest w Twoim silniku (bo może to być zarówno stary jak i nowy typ).
Opisz wygląd Twojej odmy (wyjąłeś tylko pokrywkę z gumką czy puszeczkę z kilkoma "lejkami" na spodzie) ???
Tak Piotruś, mój jest z lejkami pod spodem, rok jaki tam widziałem to 2001 czyli jest od nowości tego samochodu. Mam jeszcze jedno pytanie, jak chciałem go odpalić nie wiedząc jeszcze, że mam pompę wtryskową do remontu, za pomocą plaka to odniosłem dziwne wrażenie, że zamiast ciągnąć powietrze do silnika on czasami go wręcz wypychał, czy to by znaczyło że zawory też są do roboty :?:
Bo ztego co słyszalem to powinien silnik zaskoczyć za pomocą plaka lub somostartu nawet bez pompy a on za cholere nawet nie zamruczał <smuty> <piwo>

józek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:47
Lokalizacja: mazury

Post autor: józek » 09 kwie 2009, 22:09

Piotruś pisze:Miejmy nadzieję, że kryzys szybko ominie Twoje progi i wrócimy do zagadnienia kiedy na horyzoncie pojawi się nowy silniczek albo cuś


Ja też tego sobie życzę, myślę że na dzień dzisiejszy temat na tyle na ile był możliwy został wyczerpany.W tej chwili auto jest złożone i czeka. Jeszcze sam niewiem na co :?:

Myślę że zdejmowanie głowic w tym silniku to konnieczność, nie wiem czy pamiętasz pisałem w poprzednich postach o chydraulice, na cterech cylindrach nie było niektórych dźwigienek to może być też przyczyną "kompresji wstecznej", ale także jak napisałeś rozrząd. W tej chwili bez rozebrania silnika możemy tylko gdybać. Dzięki Piotruś za zainteresowanie, jak będe robił motor to napewno się odezwę. :-> <ok>

ATLAS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 07 kwie 2009, 20:41
Lokalizacja: Opole

Post autor: ATLAS » 15 kwie 2009, 09:58

Jeśli można to spytam w tym temacie żeby nie zakładać nowego.

Jaki silnik (o jakim oznaczeniu) można wrzucić do AKE (quattro 180KM) w manualu tak żeby nie trzeba było nic przerabiać?

PS. Czy silnik BPP będzie kompatybilny zamiast AKE?
EDIT:
Znalazłem gdzieś, że BPP to 2,7 TDI więc w tym wypadku ten nie będzie kompatybilny.
Najpierw było A4 B5 kupione okazyjnie... i tak zrodziła się miłość do czterech przeplatających się pierścieni... później wielomiesięczne polowania na A6 C5 i tak przypadkiem w rodzinie zamiast A6 jest A8 D2...

http://www.a8team.pl/topics4/51.htm

ATLAS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 07 kwie 2009, 20:41
Lokalizacja: Opole

Post autor: ATLAS » 22 kwie 2009, 10:57

Dziękuje za odpowiedź.
Niestety nigdzie nie znalazłem BAU czy BDH jedynie same AKE.

I tak na allegro są może ze 3 oferty za ok 4000-4800 zł ale są to silniki bez osprzętu , bez wtrysków - czy brak tych wtrysków to duże utrudnienie dla mechanika? W sensie czy trzeba je potem jakoś ustawiać komputerowo czy jak to jest?

Co myślicie o tym silniku?
http://moto.allegro.pl/item592597265_vw ... ilnik.html

PS. Jeśli znacie kogoś kto ma taki silnik na sprzedaż w okolicach woj. opolskiego i sląskiego i jest to pewny silnik z gwarancją choćby na miesiąc czasu to proszę o info
Najpierw było A4 B5 kupione okazyjnie... i tak zrodziła się miłość do czterech przeplatających się pierścieni... później wielomiesięczne polowania na A6 C5 i tak przypadkiem w rodzinie zamiast A6 jest A8 D2...

http://www.a8team.pl/topics4/51.htm

ATLAS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 07 kwie 2009, 20:41
Lokalizacja: Opole

Post autor: ATLAS » 23 kwie 2009, 11:52

Problem rozwiązać chcę mimo iż autko należy do siostry mego ojca, ale jako że oni zabrali moje A4 do Niemcowni to gdy ich A6 będzie naprawione będę mógł nim pośmigać co najmniej do czerwca ;)

Co do poszukiwań - przeszukałem całe allegro i z dzwoniliśmy z jakiejś tam gazety. Jest kilka ofert ale jak już wspomniałem - same AKE. Jakieś inne pomysły? :-|

Problem opisywałem w tym oto temacie:
a6-c5-25tdi-180km-zgasl-w-czasie-jazdy-vt9043.htm

A tu może zdjęcia (jeśli coś nie działa to proszę dać znać - dawno nie wrzucałem fotek ;p)

http://img18.imageshack.us/gal.php?g=dsc02301r.jpg

Rocznik tego AKE to 2000.

[ Dodano: 2009-04-26, 16:31 ]
Panowie silnik zakupiony. Jest to AKE jednak co dziwne na dole silnika jest oznaczenie 99 jakby blok z 99r był a na głowicach jest 01 ... może koleś go poskładał z różnych silników? (w końcu jak sam twierdził handluje silnikami i ma ich około 300...). No chyba, że te oznaczenia to co innego ...ale w ori silniku z tej A6 też są te oznaczenia i jest 99 (bynajmniej na dole bo góry nie pamiętam) a auto z 2000r więc by się zgadzało...a zresztą nie ważne facet kumaty dał gwarancję na 2 tygodnie i mam nadzieję że wszystko będzie grało ;)

Ps. Najlepszy numer - przywieźliśmy (razem z ojcem) ten silnik w Fiacie CC :))
Najpierw było A4 B5 kupione okazyjnie... i tak zrodziła się miłość do czterech przeplatających się pierścieni... później wielomiesięczne polowania na A6 C5 i tak przypadkiem w rodzinie zamiast A6 jest A8 D2...

http://www.a8team.pl/topics4/51.htm

rob5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 maja 2009, 19:52
Lokalizacja: warszawa

Post autor: rob5 » 04 maja 2009, 08:47

witam . mam pytanie kupilem do mego auta drugi silnik o kodzie BDG czy bedzie pasowal zamiast mojego AFB pompe i cala reszta bedzie od mojego :shock:

rob5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 maja 2009, 19:52
Lokalizacja: warszawa

Post autor: rob5 » 04 maja 2009, 10:24

co ma oznaczac ze nie bedzie to czego bym oczekiwal :cry: ja oczekuje 150km i normalnego odpalania równej pracy i co będe musial zmienic aby tak bylo.

rob5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 maja 2009, 19:52
Lokalizacja: warszawa

Post autor: rob5 » 11 maja 2009, 20:46

witam , własnie odebralem auto od mechanika i jak na razie jestem zadowolony . auto pracuje równo i ciszej pali lepiej na ciepłym , ale to chyba zasługa nowego rozrusznika[prawie pochodzi z bgd].przyspieszenie też jest ok narazie nie zauważyłem spadku mocy i mam nadzieje że tak zostanie. :-D

ATLAS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 07 kwie 2009, 20:41
Lokalizacja: Opole

Post autor: ATLAS » 17 maja 2009, 11:18

ATLAS pisze:
[ Dodano: 2009-04-26, 16:31 ]
Panowie silnik zakupiony. Jest to AKE jednak co dziwne na dole silnika jest oznaczenie 99 jakby blok z 99r był a na głowicach jest 01 ... może koleś go poskładał z różnych silników? (w końcu jak sam twierdził handluje silnikami i ma ich około 300...). No chyba, że te oznaczenia to co innego ...ale w ori silniku z tej A6 też są te oznaczenia i jest 99 (bynajmniej na dole bo góry nie pamiętam) a auto z 2000r więc by się zgadzało...a zresztą nie ważne facet kumaty dał gwarancję na 2 tygodnie i mam nadzieję że wszystko będzie grało ;)

Ps. Najlepszy numer - przywieźliśmy (razem z ojcem) ten silnik w Fiacie CC :))

Witam ponownie bo dość długiej przerwie. Silnik założony, wtrysk sterujący wymieniony, ale zapala jak traktor i chodzi strasznie głośno. Czeka nas jeszcze naprawa lewej głowicy bo to ona tak strasznie hałasuje i wymiana 2 wałków bo te z silnika który kupiliśmy były szlifowane (co się okazało dopiero niedawno po tym jak mechanik się dobrze przyjrzał). I teraz mamy opcje - kupić dwa nowe czy regenerować te szlifowane?
Co myślicie o tych wałkach:
http://moto.allegro.pl/item633055951_wa ... t_2_5.html
Najpierw było A4 B5 kupione okazyjnie... i tak zrodziła się miłość do czterech przeplatających się pierścieni... później wielomiesięczne polowania na A6 C5 i tak przypadkiem w rodzinie zamiast A6 jest A8 D2...

http://www.a8team.pl/topics4/51.htm

cezar_cezary
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 16 wrz 2009, 16:28
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: cezar_cezary » 16 wrz 2009, 17:46

rob5 pisze:witam , własnie odebralem auto od mechanika i jak na razie jestem zadowolony . auto pracuje równo i ciszej pali lepiej na ciepłym , ale to chyba zasługa nowego rozrusznika[prawie pochodzi z bgd].przyspieszenie też jest ok narazie nie zauważyłem spadku mocy i mam nadzieje że tak zostanie. :-D

Czy Twoje A6 nadal sprawuje się dobrze? Bo mi zaczyna padać hydraulika w lewej głowicy i też mam na stanie silnik BDG i to nawet kompletny czyli wtryski,turbawka, pompa. No i zastanawiam się czy go czasem nie wrzucić i czy to będzie jeździć.

A do fachowców mam pytanko a może nawet dwa :)
Jak bym wymienił same głowice z pompą i wtryskami to czy mogę podpiąć ECU z BDG do wiązki z AFB.
Czy lepiej skopiować wartości z ECU od BDG i wrzucić je do ECU od AFB. ?
chodzi mi oczywiście o dawki paliwa.
Czy w ogóle ECU z AFB ma szansę by sobie sam poradzić z większą dawką powietrza, która jest spowodowana większymi zaworami ?
Te drugie pytanie nasuwa mi się z tego względu, że nowe układy wtryskowe kontrolują stosunek paliwa do powietrza i jeżeli silnik dostaje nagle więcej powietrza to powinien sam zwiększyć ilość paliwa.

I sorki jak wale jakąś gafe :oops:

cezar_cezary
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 16 wrz 2009, 16:28
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: cezar_cezary » 16 wrz 2009, 20:03

Silnik jest kompletny chociaż stał nie używany z 7 miesięcy bo mój się miał już dawno rozlecieć a tu ładnie daje rade na nic nie mogę narzekać. Co do wiązki i samego ECU to niestety nie mam i w tym sęk :(. A dowiadywałem się, że fizycznie te głowice pasują do bloku AFB ale nikt nie mógł mi powiedzieć czy będzie tak złożony silnik chodził. Wiem że można zrobić tak jak ty mówiłeś. Czyli większość czujników przełożyć z AFB ale to jest mega dużo roboty.
Więc nie wiem co mam począć. a co z wgraniem parametrów z ECU od bdg do ECU od AFB ? robił to ktoś już kiedyś?

a w poprzednim poście dlatego pisałem czy komp AFB da se radę z głowicami czy też z całym silnikiem bo większa ilością powietrza przez te większe zawory może spowodować zwiększenie temperatury spalania a jak by to nastąpiło to łańcuszek pociągnie za sobą pewnie i turbawkę i wypali zaworki itd. Ale to tylko hipoteza.

Więc jak myślicie?

cezar_cezary
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 16 wrz 2009, 16:28
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: cezar_cezary » 16 wrz 2009, 21:15

No szczerze powiem, że przy pompie to nie chciałbym grzebać. A tak na marginesie to nie jest drogi gips kupić ECU i wiązkę od BDG.
Ale poczekam aż może się jeszcze jakaś dobra dusza wypowie. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: 2009-09-16, 21:27 ]
A jak nie to zrobię tak jak rob5 i opiszę tu eksploatację tego benkarta :P
Ale szczerze to chcialem mieć mocniejszy silnik czyli te 163KM a z wtryskiem i kompem od AFB to raczej nie wykonalne, moze bedzie mial 150KM.

cezar_cezary
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 16 wrz 2009, 16:28
Lokalizacja: kwidzyn

Post autor: cezar_cezary » 17 wrz 2009, 21:37

Wiesz dużo myślałem o zaadaptowaniu w całości bgd. I już wiem, że to prawie niemożliwe. Kolega z Rumi powiedział, że będzie wiele drobiazgów i kosztów z rozmaitymi gadżetami typu sterownik kluczyk, licznik, przepustnica, pedał, wiązka elektryczna i z wieloma innymi rzeczami. Więc pozostaje uzbrojenie BGD w graty od AFB no może turbawkę można będzie zaadaptować, bo to chyba to samo.

[ Dodano: 2009-09-17, 22:35 ]
No i oczywiście wszysko to o czym Ty wspomniałeś :)

arturt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 19 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: arturt » 19 wrz 2009, 18:03

Tak wiec i ja podlaczam sie do tematu:] Mam Audi a4 v6 oczywiscie AKN. I teraz tak chcialbym zastosowac silnik BAU od audi a6 2004r kompletny tyle ze nei ma do niego sterownika:( i teraz czy nie bedzei problemem znalezc odpowiedni sterownik?? i czy podejdzie do mojego b5 po lifcie... czy moze juz w 2004 jest szyna CAN i wszystko to sie pogmatfa??!!

[ Dodano: 2009-09-19, 18:04 ]
aha no i mala prosba... jezeli mozecie prosze o same konkrety. zeby teraz nie stracic tygodnia na sledzenie forum:] bo czas leci a auto stoi :(((

arturt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 19 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: arturt » 20 wrz 2009, 08:28

Hehehe ciesze sie:D ale nie mam oryginalnego sterownika z tej a6 wiec moje pytanie czy podejdzie z jakis z allegro?? zeby nie bylo tak ze autko bedzie stalo 3 miesiace bo sterownika nie bedzie...

[ Dodano: 2009-09-21, 15:12 ]
Ktos cos pomoze;>!?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja