Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Serwis poleciał w bambuko z LongLife ?

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Serwis poleciał w bambuko z LongLife ?

Post autor: firewire » 25 wrz 2018, 12:30

Hej

Robiłem ostatnio serwis przy 150tkm (LongLife z ShellUltra 0w30 507).
Po przejechaniu 300-400km zajrzałem w MMI ile mam do serwisu, a tu zonk, 14600km.

Napisałem majla do serwisu i polecieli w bambuko że pewnie w palnik daję i dlatego obcięło mi tyle km.

Zajrzałem to STF17 - i porównałem parametry - wpisali mi "poor oil quality"
Różnice:

Kod: Zaznacz cały

IDE00515-ESI: oil quality,good oil quality /IDE00515-ESI: oil quality,poor oil quality
IDE00517-ESI: soot entry,9100 km / IDE00517-ESI: soot entry,400 km
IDE00518-ESI: thermal load,5300 km / IDE00518-ESI: thermal load,0 km
Teraz pytanie - zmienić i zrobić SRI - czy robić ból dupy u dealera (mam gwarancje jeszcze 1,5roku i 200tkm) ?

Jeśli sam zmienię to po jakim czasie czujnik powinien widzieć zmianę ?
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DKNA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 26 wrz 2018, 09:22

Nie poprawiaj fabryki. Paliwo ciulatej jakości i system wykrył zanieczyszczenia w oleju.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 26 wrz 2018, 10:21

firewire pisze:Teraz pytanie - zmienić i zrobić SRI - czy robić ból dupy u dealera
ja bym zrobił najpierw aferę w serwisie a następnie skończyłbym z Long Life i zmieniał olej na sztywno co 12-13 tys . albo nawet częściej i unikał LL . Ale to tylko moje zdanie a pieniądze , samochód i wszystko z tym związane twoje

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 26 wrz 2018, 10:51

carlos777 pisze:Nie poprawiaj fabryki. Paliwo ciulatej jakości i system wykrył zanieczyszczenia w oleju.
A to mnie zaciekawiło ?
Paliwo ciulowatej jakości ?

Mówisz o oleju napędowym ?
Akurat od 10 lat mieszkam za granica i tankuje na tej samej stacji kolo domu od 6 lat. Mógłbyś podrzucić jakieś dodatkowe informacje na temat wykrywania jakości paliwa przez silnik z Euro6 AdBlue w sterowniku 17 (instruments).

Specyfikacji z LongLife nie zmienię, za duże wyjazdy mam aby co 15tkm latać do serwisu (np miesiąc temu do Gibralatru - 8000km w dwie strony)

p.s.
ty podobna sytuacja,
https://forums.seatcupra.net/index.php? ... st-4523024

Proszę o informacje od osób które miały do czynienia z takim problemem.
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DKNA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 26 wrz 2018, 13:53

Wymień olej, przejedź 100 kilometrów i sprawdź barwę oleju.
Wówczas pogadamy o czasookresie wymiany oleju.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 26 wrz 2018, 14:22

firewire pisze:Specyfikacji z LongLife nie zmienię, za duże wyjazdy mam aby co 15tkm latać do serwisu (np miesiąc temu do Gibralatru - 8000km w dwie strony)
tak jak pisałem - to Twoje pieniądze , samochód itp ale LL to najgorszy wynalazek stajni VAG (i nie tylko )
bardzo dobrym przykładem jest renault z silnikiem 1.5 czy 1.9 gdzie producent zaleca wymianę co 30 tys i panewki sypią się na potęgę a np nissan micra czy primera z dokładnie tym samym silnikiem wg normy producenta ma wymianę co 15 i problem panewek występuje marginalnie
ale tak jak pisałem - nie są to moje pieniądze , samochód itp to Twój wybór

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 wrz 2018, 14:26

Robię rocznie 60-70 tysięcy km i też wymieniam olej co 15 tysięcy km, więc to żadne wytłumaczenie, że robisz tak długie trasy. Wymiana oleju wypada średnio cztery razy do roku i co mam powiedzieć <mysli> . Kupuję filtry, olej i wymieniam z mechanikiem :).

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 26 wrz 2018, 14:42

mat1324 pisze:Robię rocznie 60-70 tysięcy km i też wymieniam olej co 15 tysięcy km, więc to żadne wytłumaczenie, że robisz tak długie trasy. Wymiana oleju wypada średnio cztery razy do roku i co mam powiedzieć <mysli> . Kupuję filtry, olej i wymieniam z mechanikiem :).
mat1324 zgadzam się z Toba i nie neguje twoich wyborów - uważam że jeśli producenci wymyślili LongLife to czemu tego nie używać, silnik to jedna ze składowych części auta. Przy 500000km jak nie silnik czy skrzynia to coś innego będzie trzeba wymienić.
Poza tym LongLife nie definiuje zmiana co 30000km, tylko zmiana między 15000 a 30000 w zależności od stylu jazdy (krótkie trasy, długie trasy, miasto, autostrada - tak w skrócie).

Mi wymiana wychodziła zawsze w granicach 27000-29000km.

Jestem żyła i nie chce płacić 700&#8364; co 3-4 miesiące za wymianę oleju i filtra.
A do Pana Henia nie pojadę bo auto nie kupiłem za 1000zł.
Stad moje pytanie - w kupnie auta założyłem pewne parametry użytkowe aby porównać je do auto leasingowych które miałem przez ostatnie 7 lat.

W treści posta zapytałem się o konkretny parametr i tak naprawdę jaki ma wpływ na wymianę oleju zmianę tego parametru.
Jak na razie nie dostałem żadnej odpowiedzi zbliżonej do pytania.

Przepraszam z góry jeśli zabrzmiało to niegrzecznie - ale irytuje mnie bicie piany która nic nie wnosi do tematu.
Później potencjalne rozwiązanie problemu ma 100postów z tego 3 na temat.
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 wrz 2018, 15:01

Myślisz, że czujnik bada jakość oleju i jego zanieczyszczenie? To sterownik silnika na podstawie obciążenia, używanych obrotów, prędkości jazdy, osiąganej temperatury oleju skraca przebieg do następnej wymiany. Wpisując gorszą jakość oleju sterownik planuje wymianę za 15 tysięcy km, a nie wynikającą z LL. No chyba, że w misce olejowej masz małe laboratorium, ale nic o tym nie wiem :p.

[ Dodano: 2018-09-26, 15:01 ]
Tak wygląda ten magiczny czujnik:

Obrazek

A tak mniej więcej działa: https://www.hella.com/municipal/assets/ ... LLA_PL.pdf

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 26 wrz 2018, 15:47

mat1324 pisze:Myślisz, że czujnik bada jakość oleju i jego zanieczyszczenie? To sterownik silnika na podstawie obciążenia, używanych obrotów, prędkości jazdy, osiąganej temperatury oleju skraca przebieg do następnej wymiany. Wpisując gorszą jakość oleju sterownik planuje wymianę za 15 tysięcy km, a nie wynikającą z LL. No chyba, że w misce olejowej masz małe laboratorium, ale nic o tym nie wiem :p.
Super odpowiedź!
Dzięki,

Wymieniałem takiego gówniarza wcześniej w Polo 1,4TDi (75PS), zakamuflowany tak ze chyba tylko jakiś krasnoludek by się zmieścił.

Ale do tematu.

Olej mam 0w30 Shell Ultra - myślę ze to tzw Good Quality,
Czyli co powinienem ?

Zmienić na Good Quality i zrobić SRI ?
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 wrz 2018, 19:29

Możesz zmienić na good quality i ponownie zresetować przegląd olejowy.

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 26 wrz 2018, 21:17

mat1324 pisze:Możesz zmienić na good quality i ponownie zresetować przegląd olejowy.
Zrobiłem to 400km temu... i dalej schodzi od 15000km....
Ciekawe ?!

Podrzucić ADMAPY z 17 ?
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 wrz 2018, 23:56

To podrzuć :).

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 27 wrz 2018, 22:06

OK dałem radę, wygląda na bug w oprogramowaniu.

Zmieniłem przejechane dni od serwisu to 729 (1 dzień do serwisu) i km na 29000km (1000km do serwisu)
IDE00510
IDE00511
Pokazało mi prawidłowe dane, i wróciłem do prawidłowych parametrów - 23 dni i 10000km

no i działa....
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga