Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ S-TRONIC+Q] 3.0TDi CDUC 245KM dziwny problem ze skrzynia z

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
AudiA7 Rzeszow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 14 sie 2018, 17:05
Lokalizacja: Rzeszów

[ S-TRONIC+Q] 3.0TDi CDUC 245KM dziwny problem ze skrzynia z

Post autor: AudiA7 Rzeszow » 05 wrz 2018, 16:46

Witam Koledzy, mam ciekawy i dość przewleły problem z stronic z którym nie mogę sobie poradzić.
Moja skrzynia ma oznaczenie NHF (podobno jest rzadko spotykana).

W skrzyni występuje problem następujący: ''przy zmianie położenia z D na R i R na D i próbie dodania gazu skrzynia się zastanawia a zaraz samochód wyszarpuje do przodu, jakby strzelała ze sprzęgła, aby np. szybko wystartować samochodem zawsze tak jest. Jest chwila czekania nic sie nie dzieje 2sec. i zaraz wystrzal samochodu do przodu.
Jeżdżąc np. autostrada czy droga szybkiego ruchu nawet depcząc do oporu nieraz tylko delikatnie 'zatnie" następny bieg. Pojawiła sie ta sytuacja po aktualizacji softu skrzyni w aso. Kiedys mi nie szarpało przy starcie ale szarpło przy zmianach biegów, teraz nie szarpią biegi to auto strzela do przodu. <uoee>
Teraz co było wymieniane na nowe:
-wszystkie filtry i oryg. olej
-duzy zestaw naprawczy mechatroniki (nic to nie dalo)
- zestaw oryg. nowy kosza sprzegłowego
-wgranie w ASO najnowszego softu do skrzyni (opis wyżej)
W skrzyni:
-nie ma Żadnych błędów (sprawdzane w ASO i u kolegi ODISem)
-robiona kilka razy adaptacja

Pożyczyłem innego mechatrona tylko dalem swój sterownik i żadnych zmian, jak szarpało tak szarpie.
Może ktoś przerabiał taki temat, bo mi juz tylko przychodzi do głowy tylko wymiana;
-Pozycjonera Skrzyni 0b5927321L,
-sterownika (ale w nim nie ma żadnych błędów a ten który mam z tym drugim mechatronem nie działa z moja skrzynia bo ma inny soft itd)
-pompa leju? czy może być powodem ze podniesione cisnienie na skrzyni przy zmianie przelozen na postoju wyszapruje autem do przodu.

Bardzo prosze o jakąś porade i prosze o nie przenoszenie tematu do A7 bo w tym przypadku to te same skrzynie i silniki a uzytwkonikow a6 jest tu wiecej.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 06 wrz 2018, 01:53

AudiA7 Rzeszow pisze:W skrzyni występuje problem następujący: ''przy zmianie położenia z D na R i R na D i próbie dodania gazu skrzynia się zastanawia a zaraz samochód wyszarpuje do przodu, jakby strzelała ze sprzęgła
Objawy podobne do spalonych sprzęgieł... ale miałeś wymieniony kosz sprzęgłowy na nowy :(
jedyne, co mogę zasugerować, to wgranie softu "tuningowego", który podnosi ciśnienia na sprzęgłach i zmienia delikatnie sterowanie. U mnie po tym zabiegu znikły wszelkie szarpania, jakim nie potrafili zaradzić w ASO (po remoncie skrzyni).

Edit: mam jeszcze jeden pomysł: (ale nie wiem, czy u Ciebie pomoże)

w bloku skrzyni są pewne zaworki i do nich jest również "zestaw naprawczy zaworów sterowania chłodzeniem sprzęgieł" (Clutch Cooling Control Valve Kit):
https://www.transmissionpartsusa.com/VW ... 74001k.htm
Oraz układu regulacji ciśnienia:
https://www.transmissionpartsusa.com/pr ... 74002k.htm
podobno po tych naprawach skrzynia przestaje palić sprzęgła... Tam ponoć jest za cienki oring i wyciera się korpus zaworu...
Nieco więcej info:
http://d2q1ebiag300ih.cloudfront.net/up ... 1492107839

Klucha11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: RJS

Post autor: Klucha11 » 07 wrz 2018, 09:12

No wygląda na to że to te zawory ale pisze że zakładał inną mechatronike chyba że tamtą też jest w podobnym stanie. Ile nalatane masz? Mam takie zawory jak by co.

wawe

Post autor: wawe » 14 wrz 2018, 21:12

Ja bym jeszcze sprawdził poprawnie adaptację, czy była/jest zrobiona do końca?

slabyp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 10 lip 2015, 07:18
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: slabyp » 25 wrz 2018, 22:06

Witam, <luzik>

Podpinam się tutaj bo nie chce robić kolejnego tematu a mam podobny problem z tym motorem/skrzynią/napędem 3,0 TDI 2012 S-tronic, quattro, 245 PS... <lol>

Mianowicie podczas jazdy (dziś to dopiero zauważyłem) wydawało mi się że trę "osłoną o asfalt" ale to niestety nie to-osłona OK. :shock: Generalnie odgłos jest baaardzo podobny ale nie wynika on z jazdy po dziurach, mocniejszego wiatry czy jazdy szybciej czy wolniej. Przy obojętnie jaki trybie jazdy przy przyśpieszaniu ten odgłos występuje przy około 50 km/h, przy zahamowaniu/zwolnieniu(bez hamowania-na biegu) do prawie 0 km/h tego odgłosu nie ma, pojawia się on w momencie kiedy przekroczę 70-80km/h i wtedy puszczę gaz/zacznę hamować to odgłos się pojawia. Odgłos ten trwa nie krócej ani nie dłużej jakbym uderzył osłoną w asfalt w trakcie jazdy. W pozycji dynamic ten odgłos słychać przy przyśpieszeniu w momencie osiągnięcia około 70km/h

Generalnie wydawało mi się że to naprawdę jakaś osłona - bo taki to jest odgłos ale niestety nie. :[

Zaznaczam mam około 235 tys km przejechane, ani razu nie wymieniałem nic w skrzyni a sprowadziłem jak miał 40 tys na blacie....

Ktoś coś może pomóc ??? :shock: :shock:

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 25 wrz 2018, 22:33

slabyp pisze:Zaznaczam mam około 235 tys km przejechane, ani razu nie wymieniałem nic w skrzyni a sprowadziłem jak miał 40 tys na blacie...
czy to oznacza, że nie wymieniałeś nigdy oleju w skrzyni?

slabyp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 10 lip 2015, 07:18
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: slabyp » 25 wrz 2018, 22:43

Zgadza się. Nigdy ani razu. Serwisowany do pewnego czasu (chyba 150 tys bo miałem wydłużony limit km)w ASO i nigdy nie wymieniany później mój mechanik nigdy o tym nie wspominał przy stand serwisach.....

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 25 wrz 2018, 22:56

w DSG powinieneś wymieniac olej co 60 tys.km, więc przy: 60kkm, 120kkm, 180kkm,240kkm
Teraz masz 235kkm, więc zbliża się czas czwartej wymiany a ty nie wymieniłes ani razu? Jeśli był serwisowany w ASO do 150kkm, to musieli ci wymienić przy 60kkm oraz przy 120kkm

Ale jeśli:
slabyp pisze:Odgłos ten trwa nie krócej ani nie dłużej jakbym uderzył osłoną w asfalt w trakcie jazdy
to jest szansa, że to nie padnięta skrzynia.Ktoś musi auto zobaczyć od spodu, sprawdzić podpory wału, poduszki, przeguby itp.

slabyp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 10 lip 2015, 07:18
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: slabyp » 26 wrz 2018, 12:11

damos pisze: Ale jeśli:
slabyp pisze:Odgłos ten trwa nie krócej ani nie dłużej jakbym uderzył osłoną w asfalt w trakcie jazdy
to jest szansa, że to nie padnięta skrzynia.Ktoś musi auto zobaczyć od spodu, sprawdzić podpory wału, poduszki, przeguby itp.
Zajrzałem dziś do mechanika (nie ASO) i w komputer nie pokazał żadnych usterek, pod wozem też nic nie widać, nie ma luzów ani żadnych takich "mechanicznych" widocznych problemów ... a problem dalej jest:

W trybie "D" comfort - przy ruszaniu (powolnym lub/i szybkim) słychać przy 55 km/h przy zwalnianiu (powolnym lub/i szybkim hamowaniu) około 75 km/h
W tyrbie "S" dynamic - przy ruszaniu (powolnym lub/i szybkim) słychać przy 75 km/h przy zwalnianiu (powolnym lub/i szybkim hamowaniu) około 95 km/h (choć nie zawsze i nie na 100%)
W trybie "E" efficiency - przy ruszaniu (powolnym lub/i szybkim) słychać przy 45 km/h przy zwalnianiu (powolnym lub/i szybkim hamowaniu) około 65 km/h

To jest o tyle dziwne że tylko tak jak wyżej opisałem to słychać, nie słychać tego podczas z jakiejkolwiek zmiany biegów, stałej wysokości obrotomierza, żaden argument nie przychodzi mi do głowy.

Może ktoś coś miał/słyszał o takim problemie bo nie widzi mi się rozbierać skrzynie/czy cokolwiek zw z napędem bo jak to się okaże bezsensowne to tylko strata kasy i czasu.

Szukam jakichkolwiek informacji/doświadczeń na ten temat zanim zaprowadzę go do mechanika lub ASO ??

Ktokolwiek, cokolwiek, jakiekolwiek info.... <stres> <stres>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 wrz 2018, 14:23

Dla mnie pozostaje wymiana oleju i sprawdzenie czy będzie lepiej albo szykować kasę na remont.

[ Dodano: 2018-09-26, 14:23 ]
Wykonałbym nawet dwukrotną zmianę oleju wraz z filtrami oraz przy okazji wymieniłbym w skrzyni drugi olej (przekładniowy).
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2018, 15:47 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

Klucha11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: RJS

Post autor: Klucha11 » 26 wrz 2018, 15:33

Ale podwójnej wymiany w tej skrzyni nie ma sensu robić. Jedynie czymś ściągnąć olej z chłodnicy i filtry dwa wymienić.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 wrz 2018, 15:47

W sumie to już wystarczyłoby :).

slabyp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 10 lip 2015, 07:18
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: slabyp » 26 wrz 2018, 21:12

OK.

Każdy z Was obstawia skrzynie ???

A czasami nie ma tu nic wspólnego z jakimś wałkiem/zębatką albo czymś ?? SORRY jak kogoś tym uraziłem ale kompletnie się na tym nie znam tym bardziej że to QUATRO :[
Bo nie rozumiem jednej rzeczy...jakby to była skrzynia to dlaczego tylko przy tej konkretnej prędkości to występuje ??? i nie więcej ani nie mniej i bez względu czy jest 3, 4, 5 bieg itp....

JPR <wnerw> <wnerw>

A tak poza marginesem ASO powinno dostać po uszach bo ani jeden raz nie wymienili mi olej w skrzyni jak miałem jeszcze gwarancje.... ani k....jeden raz, a zawsze w innym ASO....wrrr
Odnosze wrażenie że "zależało im na tym bo szybciej się coś popsuje" .... dlatego tak bardzo omijam ASO po gwarancji ....

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 26 wrz 2018, 23:14

slabyp pisze:SORRY jak kogoś tym uraziłem ale kompletnie się na tym nie znam
Alez nikogo nie uraziłeś - Forum jest właśnie po to, by pytać i pomagać!
slabyp pisze:Każdy z Was obstawia skrzynie
U ciebie Torsen też jest w skrzyni...
slabyp pisze:i nie więcej ani nie mniej i bez względu czy jest 3, 4, 5 bieg itp...
Czyli sprawdzałeś na różnych biegach a przy tej samej prędkości - interesujące...
Ta sama prędkość pojazdu to ta sama prędkość obrotowa kosza sprzęgłowego.

Przy jeździe z górki "na luzie" - N, też to występuje? Może faktycznie coś z kołami, łożyskami, półosiami lub wałem napędowym i aktywuje się przy konkretnej sile odśrodkowej na jakimś obrotowym elemencie? (ale nie - z twojego opisu wynika, ze to słychać w zakresie od 45 do 90kph, więc nie za bardzo "ani więcej ani mniej" )
Tutaj - zdalnie - nie zdiagnozujemy :(
Tak z ciekawości - masz jakieś nagranie do posłuchania?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja