Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[APR 2.8 193 KM] Nie wchodzi na obroty

Silniki benzynowe
Jaleksander73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 wrz 2018, 16:47
Lokalizacja: Mysłowice

[APR 2.8 193 KM] Nie wchodzi na obroty

Post autor: Jaleksander73 » 05 wrz 2018, 17:22

Witam.
Od niedawna mam problem z moim Audi silnik 2.8 V6 APR.
Silnik nie ma mocy, rozpędza sie do maks. 30 km/h na postoju osiąga maks. 3000 obrotów. Kiedys w czasie jazdy stracił moc i cos zaczeło stukać w silniki. Po zdjęciu głowic nie widać żadnych problemów. Głowice splanowane i po złożeniu żadnych zmian. Bez obciążenia grzeje się do około 100 stopni. Po zagrzaniu wywala płyn ze zbiorniczka, na zimnym nie. Nie dymi, a komputer pokazuje jedynie padniętą sondę lambda.
Pozdrawiam. Olo.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 05 wrz 2018, 19:47

sprawdziłeś przy okazji kompresję?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Jaleksander73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 wrz 2018, 16:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Jaleksander73 » 05 wrz 2018, 20:10

Nie badałem jeszcze kompresji bo czekam na miernik. Zauważyłem że po włączeniu klimy silnik potrafi zgasnąć, a jak nie zgaśnie to ma prawie zerową moc. Węże od chłodzenia nie są twarde, ale za to bardzo gorące. Termostat nowy. Silnik AMX z VW z 2004 roku spasuje w razie czego bez większych problemów?
Pozdrawiam. Olo.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 05 wrz 2018, 20:16

a głowice były sprawdzane na szczelność? od kiedy tak zaczęło sie dziać?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Jaleksander73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 wrz 2018, 16:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Jaleksander73 » 05 wrz 2018, 20:24

Głowice sprawdzone przed planowaniem. Stało się to w czasie jazdy w upalny dzień. Stracił moc w czasie jazdy (na szzęście blisko domu). Nie brał wcześniej oleju ponad normę, płynu raczej też nie ibywało. Jak spuszczałem olej to nie było masła ani wody w misce. CZasami w czasie jazdy silnik szarpał tak jakby go coś łapało, ale to tylko na gazie i przy dużych prędkościach.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 05 wrz 2018, 20:27

musiałbyś spróbować zrobić logi dynamiczne
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Jaleksander73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 wrz 2018, 16:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Jaleksander73 » 05 wrz 2018, 20:41

Boję się jechać tym samochodem żeby nie wykończyć go do końca.
Olo. Prawie zawsze w pracy. A jak mam wolne to pracuję 😁

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 05 wrz 2018, 20:44

no to inaczej ciężko będzie stwierdzić co jest nie tak, co do temperatury to może być gdzieś zapowietrzony, ale jak pracuje silnik i wszystkie parametry to najlepiej ocenić po logach
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Jaleksander73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 wrz 2018, 16:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Jaleksander73 » 05 wrz 2018, 20:53

A o czym moze świadczyć dymienie z korka wlewu oleju? To nie jest chyba normalne 😐
Olo. Prawie zawsze w pracy. A jak mam wolne to pracuję 😁

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 05 wrz 2018, 20:54

mocno dymi?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Jaleksander73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 wrz 2018, 16:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Jaleksander73 » 05 wrz 2018, 20:56

Dość mocno. Według mnie za bardzo.
Olo. Prawie zawsze w pracy. A jak mam wolne to pracuję 😁

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 05 wrz 2018, 20:57

to dól silnika może już pomału robić papa, zmierz kompresje
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Jaleksander73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 wrz 2018, 16:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Jaleksander73 » 05 wrz 2018, 21:24

Dostane miernik to pomierzę kompresję. Czyli trzeba szukać silnika... Ten silnik AMX podejdzie do mojej budy?
Olo. Prawie zawsze w pracy. A jak mam wolne to pracuję 😁

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 05 wrz 2018, 21:31

cięzko mi powiedzieć. mogą różnic się jakimiś mocowaniami itd. szukaj 2.8 z C5
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Jaleksander73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 wrz 2018, 16:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Jaleksander73 » 08 wrz 2018, 11:40

Witam po przerwie.
Po pomiarze ciśnień ukazał sie ogrom zniszzeń 🤐
Najlepszy cylinder na "sucho" 10 bar, a najsłabszy 7.5.
Po próbie olejowej najlepszy 13.5, a najsłabszy niecałe 11.
Co sie mogło stać??
Olo. Prawie zawsze w pracy. A jak mam wolne to pracuję 😁

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja