Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANB 1.8 150 KM] późno wstajace turbo i dziwne dzwieki

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
19benny91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 paź 2015, 08:51
Lokalizacja: Gorlice

[ANB 1.8 150 KM] późno wstajace turbo i dziwne dzwieki

Post autor: 19benny91 » 19 sie 2018, 22:09

Witam klubowicze
Od jakiegoś czasu borykam się z brakiem mocy w mojej a6. Robilem logi i faktycznie turbo wstaje za późno ponieważ pompuje okolo 0.6 bara dopiero przy 3700 obr/min. Po odlaczeniu podcisnienia od tzw. gruszki turbina powinna byc pompowana na maksa i boost powinien byc spory, i tak bylo przy pierwszym przejezdzie. Ale pozniej juz to nie wystapilo. Motor strasznie slaby. Nie pomoglo kasowanie bledow. Dodatkowo mam problem z dzwoniacym elementem podczas zejscia z obrotow. Podejrzewam ze to wlasnie w turbinie cos dzwoni... Klapka WG? Czy ktos z was spotkał sie z czyms podobnym? Czy to oznaki padajacej turbiny ? W razie czego lepiej kupic używkę czy regenerowac obecną ? Auto przejechane ma 320k z czego ja zrobilem około 100k. Silnik ANB.

Pozdrawiam wszystkich i dzieki za zainteresowanie
Ostatnio zmieniony 20 sie 2018, 06:47 przez 19benny91, łącznie zmieniany 1 raz.

szulerH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 25 cze 2018, 00:18
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wabrzych

Post autor: szulerH » 20 sie 2018, 09:17

W sumie mam podobny problem od wczoraj.. zmieniałem węże od odmu wszytsko ladnie pięknie auto jezdziło jak trzeba. Nagle zaczeła palic si ekontrolka oleju, olej jest. auto przestało reagowac na gaz a chodzi jak diesel.. jakby za mały stan oleju lecz olej jest.Troche poczytałem na ten temat i mysle ze pompa oleju mi padła. Tylko brak reakcji na gaz?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 20 sie 2018, 17:27

19benny91,
19benny91 pisze:podcisnienia od tzw. gruszki
Ciśnienia jak już. No i jeśli chcesz sprawdzić czy klapka nie spadła to trzeba ściągnąć wydech z turbiny i zobaczyć co tam sie dzieje. Może być zacięta klapka lub po takim booście faktycznie urwana. Co do regeneracji to dobry zakład, nowa gorąca muszla i rdzeń i powinno to chodzić. A turbinę używaną to Ty masz w aucie. Trzeba też sprawdzic dolot czy nie dziurawy i zaworek DV czy nie przepuszcza. Jeśli coś dzwoni to może łańcuch i/lub napinacz bo stary albo ciśnienie oleju za małe. Przed wymianą turbiny żeby nowej nie zabić też można to sprawdzić.
szulerH, jak świeci się kontrolka oleju to się nie jedzie. I to nie jest kontrolka stanu oleju tylko jego ciśnienia. W 1.8T bardziej bym podejrzewał smok olejowy niż pompę co nie znaczy że jest ona wystarcz <mysli> ająco wydajna. A chodzi jak diesel bo pewnie łancuch rozrządu sobie swobodnie wisi na kołach zębatych.. <mysli>

szulerH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 25 cze 2018, 00:18
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wabrzych

Post autor: szulerH » 20 sie 2018, 20:39

ok racja cisnienie oleju zle to napisalem. Tylko wszytsko bylo ok. Zmienilem weze od odmy. Troche przejechaem i soe zaczelo. Nie wydaje mi sie zeby to byl lancuvh. Kupilem auto po czasie zaczelo tak klepac jak teraz, wymienilem olej na nowy i gitarka. Rozmawialem z mechanikiem mowi bym posprawdzal weze od podcisnienia i cala reszte bo moze cos puscilo i mam efekt. A co do klepania to brzmi to tak jakby nie bylo smarowania w gorze silnika.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 20 sie 2018, 20:55

Co Ci szkodzi zmierzyć ciśnienie, koszt niewielki.

szulerH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 25 cze 2018, 00:18
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wabrzych

Post autor: szulerH » 21 sie 2018, 12:56

no tak zrobie. Lecz dzis rozlozylem wszytsko posprawdzalem weze czujniki, i gitara jest tak jak powinno lecz zdziwilem sie ze nowe were sa calkowice suche. Tak jakbydo odmy nawet nie doplynal olej.Juz nie mam pomyslow jedynie zostaje chyba ta pompa jak sie nie myle




Teraz w ogole po rozmowie z mechanikiem to juz w ogole juz mam dosc. Weze beda suche bo przeciez ram tylko syf cofa wiec ok. Ale nie wiadomo czy turbo turbo sie nie zatarlo.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 21 sie 2018, 21:36

szulerH pisze: Tak jakbydo odmy nawet nie doplynal olej
??
Wiesz co to odma i jakie ma zadanie?

szulerH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 25 cze 2018, 00:18
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wabrzych

Post autor: szulerH » 21 sie 2018, 22:32

Wiem, sluzy do odpowietrzania silnkia. Lecz wiadomo ze zapycha sie syfem. Wczesniej napisalem o suchych wezach, to moglo wygladac jakbym nie wiedzial. Lecz dzis mam tyle na glowie i jeszcze to auto ze juz zakrecilem sie jak pisalem.

19benny91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 paź 2015, 08:51
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: 19benny91 » 23 sie 2018, 22:39

Dobra panowie, poszukałem poczytałem i znalazłem kilka filmików i faktycznie dźwięk który slysze pod maską to nie szamańskie grzechotki tylko klapka WG. Oczywiście potwierdzę to w weekend ściągając kata. Postaram sie porobić jakieś zdjęcia i ewentualnie nagrać filmik zeby inni mieli pewność gdyż dźwięk podobny jest do dźwięku wydawanego przez łańcuszek rozrządu gdy uszkodzony jest napinacz. Potrzebuję obrać jakiś plan działania w przypadku gdy stwierdzę ze to problem z turbiną. Przeczytalem gdzieś ze można regulować dociąg tej klapki lub tez doginać nita. Czy ktoś z was to robil ? Czy może odradzacie te dzialania i lepiej zabrać sie już na poważnie za turbine i ja regenerować ? Czy zakup regenerowanej turbiny z allegro to dobry pomysl ? Widzę na allegro kilka ofert zakupu regenerowanej turbiny za około 700-800 zł a w niektórych aukcjach jest logo borg warner. Zależy mi na tym abym mógł stałe eksploatować samochod ponieważ dojeżdżam codziennie do pracy około 50 km. Ewentualnie jakie uszczelki śruby nakretki kleje etc. będą potrzebne lub niezbędne podczas zmiany "suszarki' ? Ile powinno wytrzymać turbo podczas prawidlowej eksploatacji ?
Dzięki wszystkim za zainteresowanie
Pozdrawiam

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 24 sie 2018, 21:02

Jak turbo nie było ruszane to pewnie żewliwo spękane, nic na dociąganie klapki nie pomoże, wszystko zależy jakim budżetem dysponujesz.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2018, 10:40 przez Ziomek, łącznie zmieniany 1 raz.

19benny91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 30 paź 2015, 08:51
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: 19benny91 » 24 sie 2018, 21:30

Jak ma zaczac jezdzic normalnie to jestem w stanie wydac te 700-800 zl. Tylko czy taka regenerowana z allegro to dobry pomysł jest ?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 25 sie 2018, 11:09

19benny91 pisze: Tylko czy taka regenerowana z allegro to dobry pomysł jest ?
A kto Ci na to odpowie? Ja szukałbym coś na miejscu, szybciej i większe możliwości w przypadku jakiegoś W.
Raz dzwoniłem do zakładu zajmującego się regeneracją turbin i za 700zł to wymieniali koras a żeliwo muszli zostawiali stare bo to że popękane to nie przeszkadza.. Samo żeliwo to ok 250zł, rdzeń pewnie z 500 a pasowało by jeszcze zarobić i nie wiadomo w jakim stanie muszla więc raczej porządna regeneracja to ok 1000 + olej i filtry 200 + demontaż/montaż ok 200-300 i wychodzi 1.5kpln.
Pytałeś ile wytrzymuje turbo, w a4 apu widze 320kkm i pewnie siedzi fabryczne a napewno 180tyś nie ruszane. Klapka się rzęzi ale turbina wstaje bardzo leniwie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga