[ANB 1.8 150 KM] późno wstajace turbo i dziwne dzwieki
[ANB 1.8 150 KM] późno wstajace turbo i dziwne dzwieki
Witam klubowicze
Od jakiegoś czasu borykam się z brakiem mocy w mojej a6. Robilem logi i faktycznie turbo wstaje za późno ponieważ pompuje okolo 0.6 bara dopiero przy 3700 obr/min. Po odlaczeniu podcisnienia od tzw. gruszki turbina powinna byc pompowana na maksa i boost powinien byc spory, i tak bylo przy pierwszym przejezdzie. Ale pozniej juz to nie wystapilo. Motor strasznie slaby. Nie pomoglo kasowanie bledow. Dodatkowo mam problem z dzwoniacym elementem podczas zejscia z obrotow. Podejrzewam ze to wlasnie w turbinie cos dzwoni... Klapka WG? Czy ktos z was spotkał sie z czyms podobnym? Czy to oznaki padajacej turbiny ? W razie czego lepiej kupic używkę czy regenerowac obecną ? Auto przejechane ma 320k z czego ja zrobilem około 100k. Silnik ANB.
Pozdrawiam wszystkich i dzieki za zainteresowanie
Od jakiegoś czasu borykam się z brakiem mocy w mojej a6. Robilem logi i faktycznie turbo wstaje za późno ponieważ pompuje okolo 0.6 bara dopiero przy 3700 obr/min. Po odlaczeniu podcisnienia od tzw. gruszki turbina powinna byc pompowana na maksa i boost powinien byc spory, i tak bylo przy pierwszym przejezdzie. Ale pozniej juz to nie wystapilo. Motor strasznie slaby. Nie pomoglo kasowanie bledow. Dodatkowo mam problem z dzwoniacym elementem podczas zejscia z obrotow. Podejrzewam ze to wlasnie w turbinie cos dzwoni... Klapka WG? Czy ktos z was spotkał sie z czyms podobnym? Czy to oznaki padajacej turbiny ? W razie czego lepiej kupic używkę czy regenerowac obecną ? Auto przejechane ma 320k z czego ja zrobilem około 100k. Silnik ANB.
Pozdrawiam wszystkich i dzieki za zainteresowanie
Ostatnio zmieniony 20 sie 2018, 06:47 przez 19benny91, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 cze 2018, 00:18
- Imię: Michał
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wabrzych
W sumie mam podobny problem od wczoraj.. zmieniałem węże od odmu wszytsko ladnie pięknie auto jezdziło jak trzeba. Nagle zaczeła palic si ekontrolka oleju, olej jest. auto przestało reagowac na gaz a chodzi jak diesel.. jakby za mały stan oleju lecz olej jest.Troche poczytałem na ten temat i mysle ze pompa oleju mi padła. Tylko brak reakcji na gaz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
19benny91,
szulerH, jak świeci się kontrolka oleju to się nie jedzie. I to nie jest kontrolka stanu oleju tylko jego ciśnienia. W 1.8T bardziej bym podejrzewał smok olejowy niż pompę co nie znaczy że jest ona wystarcz
ająco wydajna. A chodzi jak diesel bo pewnie łancuch rozrządu sobie swobodnie wisi na kołach zębatych.. 
Ciśnienia jak już. No i jeśli chcesz sprawdzić czy klapka nie spadła to trzeba ściągnąć wydech z turbiny i zobaczyć co tam sie dzieje. Może być zacięta klapka lub po takim booście faktycznie urwana. Co do regeneracji to dobry zakład, nowa gorąca muszla i rdzeń i powinno to chodzić. A turbinę używaną to Ty masz w aucie. Trzeba też sprawdzic dolot czy nie dziurawy i zaworek DV czy nie przepuszcza. Jeśli coś dzwoni to może łańcuch i/lub napinacz bo stary albo ciśnienie oleju za małe. Przed wymianą turbiny żeby nowej nie zabić też można to sprawdzić.19benny91 pisze:podcisnienia od tzw. gruszki
szulerH, jak świeci się kontrolka oleju to się nie jedzie. I to nie jest kontrolka stanu oleju tylko jego ciśnienia. W 1.8T bardziej bym podejrzewał smok olejowy niż pompę co nie znaczy że jest ona wystarcz


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 cze 2018, 00:18
- Imię: Michał
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wabrzych
ok racja cisnienie oleju zle to napisalem. Tylko wszytsko bylo ok. Zmienilem weze od odmy. Troche przejechaem i soe zaczelo. Nie wydaje mi sie zeby to byl lancuvh. Kupilem auto po czasie zaczelo tak klepac jak teraz, wymienilem olej na nowy i gitarka. Rozmawialem z mechanikiem mowi bym posprawdzal weze od podcisnienia i cala reszte bo moze cos puscilo i mam efekt. A co do klepania to brzmi to tak jakby nie bylo smarowania w gorze silnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 cze 2018, 00:18
- Imię: Michał
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wabrzych
no tak zrobie. Lecz dzis rozlozylem wszytsko posprawdzalem weze czujniki, i gitara jest tak jak powinno lecz zdziwilem sie ze nowe were sa calkowice suche. Tak jakbydo odmy nawet nie doplynal olej.Juz nie mam pomyslow jedynie zostaje chyba ta pompa jak sie nie myle
Teraz w ogole po rozmowie z mechanikiem to juz w ogole juz mam dosc. Weze beda suche bo przeciez ram tylko syf cofa wiec ok. Ale nie wiadomo czy turbo turbo sie nie zatarlo.
Teraz w ogole po rozmowie z mechanikiem to juz w ogole juz mam dosc. Weze beda suche bo przeciez ram tylko syf cofa wiec ok. Ale nie wiadomo czy turbo turbo sie nie zatarlo.
Dobra panowie, poszukałem poczytałem i znalazłem kilka filmików i faktycznie dźwięk który slysze pod maską to nie szamańskie grzechotki tylko klapka WG. Oczywiście potwierdzę to w weekend ściągając kata. Postaram sie porobić jakieś zdjęcia i ewentualnie nagrać filmik zeby inni mieli pewność gdyż dźwięk podobny jest do dźwięku wydawanego przez łańcuszek rozrządu gdy uszkodzony jest napinacz. Potrzebuję obrać jakiś plan działania w przypadku gdy stwierdzę ze to problem z turbiną. Przeczytalem gdzieś ze można regulować dociąg tej klapki lub tez doginać nita. Czy ktoś z was to robil ? Czy może odradzacie te dzialania i lepiej zabrać sie już na poważnie za turbine i ja regenerować ? Czy zakup regenerowanej turbiny z allegro to dobry pomysl ? Widzę na allegro kilka ofert zakupu regenerowanej turbiny za około 700-800 zł a w niektórych aukcjach jest logo borg warner. Zależy mi na tym abym mógł stałe eksploatować samochod ponieważ dojeżdżam codziennie do pracy około 50 km. Ewentualnie jakie uszczelki śruby nakretki kleje etc. będą potrzebne lub niezbędne podczas zmiany "suszarki' ? Ile powinno wytrzymać turbo podczas prawidlowej eksploatacji ?
Dzięki wszystkim za zainteresowanie
Pozdrawiam
Dzięki wszystkim za zainteresowanie
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Jak turbo nie było ruszane to pewnie żewliwo spękane, nic na dociąganie klapki nie pomoże, wszystko zależy jakim budżetem dysponujesz.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2018, 10:40 przez Ziomek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
A kto Ci na to odpowie? Ja szukałbym coś na miejscu, szybciej i większe możliwości w przypadku jakiegoś W.19benny91 pisze: Tylko czy taka regenerowana z allegro to dobry pomysł jest ?
Raz dzwoniłem do zakładu zajmującego się regeneracją turbin i za 700zł to wymieniali koras a żeliwo muszli zostawiali stare bo to że popękane to nie przeszkadza.. Samo żeliwo to ok 250zł, rdzeń pewnie z 500 a pasowało by jeszcze zarobić i nie wiadomo w jakim stanie muszla więc raczej porządna regeneracja to ok 1000 + olej i filtry 200 + demontaż/montaż ok 200-300 i wychodzi 1.5kpln.
Pytałeś ile wytrzymuje turbo, w a4 apu widze 320kkm i pewnie siedzi fabryczne a napewno 180tyś nie ruszane. Klapka się rzęzi ale turbina wstaje bardzo leniwie.