
[ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Praktycznie masz fabryczne parametry. W szoku jestem. Kolega z silnikiem BMK także przy dużym przebiegu. Śmię twierdzić, że ci co zgłaszają problemy z wtryskami, z łańcuchami rozrządu, to kupili samochód z przebiegiem 700 000 km, skręconym na 200 000 km. Potem to sie rozlewa po forach... Uważam, że jak jest prawdziwy przebieg, do 350 000 km, jak się o samochód po prostu normalnie dba, to nawet ze starymi silnikami nie powinno być problemu.
Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli chodzi o paliwo, to owszem Orlen jest głównym dostawcą bazy paliwowej, ale większość koncernów stosuje swoje dodatki i to od nich zależy jakość paliwa. Konkurentem Orlenu jest Lotos, który ma własne paliwo, ale mówi się, że Orlen i tak połknie Lotosa. Wiele sporych firm handlujących paliwami kupuje towar z zagranicy, który przypływa statkami, a potem jedzie pociągiem do danej bazy paliwowej.
Na próbę zatankuj sobie 10 litrów paliwa na Orlenie, a potem podjedź na BP i porównaj zapach diesla. Ten z BP ładnie pachnie
. Siedzę w branży paliwowej, więc coś tam wiem
. Cała zachodnia Polska zaopatrywana jest w paliwo z bazy paliw Rejowiec k. Murowanej Gośliny. Tankuje się tam wszystko (oprócz Lotosa, który ma bazę w Poznaniu na ul. Głogowskiej) i różnica to tylko dodatki. Często jest też tak, że dany koncern czy firma nie ma już własnego paliwa na danej bazie, to kupuje od Orlenu, który ma go zawsze. Trzeba wiedzieć, że nie każdy Orlen to prawdziwy Orlen i wtedy niekoniecznie jest 100% paliwa od Orlenu. Wiele stacji kupuje paliwa poza Orlenem, bo ten nie ma atrakcyjnych cen w małym hurcie i wtedy na stacji ląduje raz paliwo z Orlenu, raz z BP, raz z Lotosu itd. Ciekawe czy wiesz po ile jest diesel w hurcie?
Paliwo to temat rzeka...
[ Dodano: 2018-08-12, 13:52 ]
Wtryski w BMK wysiadają przeważnie przy przebiegu ok. 200 tysięcy km i jest to normalne, ponieważ były one wadliwe. Potem je poprawili, ale też wysiadały. Dopiero w polifcie jest spokój na dłużej. Tak samo jest z rozrządzem.
Na próbę zatankuj sobie 10 litrów paliwa na Orlenie, a potem podjedź na BP i porównaj zapach diesla. Ten z BP ładnie pachnie


Paliwo to temat rzeka...
[ Dodano: 2018-08-12, 13:52 ]
Wtryski w BMK wysiadają przeważnie przy przebiegu ok. 200 tysięcy km i jest to normalne, ponieważ były one wadliwe. Potem je poprawili, ale też wysiadały. Dopiero w polifcie jest spokój na dłużej. Tak samo jest z rozrządzem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Kolega pisał przed chwilą, ma 280 tys przebiegu i wtryski jak nowe, silinik BMK. Więc ta teoria się nie sprawdzamat1324 pisze:Jeśli chodzi o paliwo, to owszem Orlen jest głównym dostawcą bazy paliwowej, ale większość koncernów stosuje swoje dodatki i to od nich zależy jakość paliwa. Konkurentem Orlenu jest Lotos, który ma własne paliwo, ale mówi się, że Orlen i tak połknie Lotosa. Wiele sporych firm handlujących paliwami kupuje towar z zagranicy, który przypływa statkami, a potem jedzie pociągiem do danej bazy paliwowej.
Na próbę zatankuj sobie 10 litrów paliwa na Orlenie, a potem podjedź na BP i porównaj zapach diesla. Ten z BP ładnie pachnie. Siedzę w branży paliwowej, więc coś tam wiem
. Cała zachodnia Polska zaopatrywana jest w paliwo z bazy paliw Rejowiec k. Murowanej Gośliny. Tankuje się tam wszystko (oprócz Lotosa, który ma bazę w Poznaniu na ul. Głogowskiej) i różnica to tylko dodatki. Często jest też tak, że dany koncern czy firma nie ma już własnego paliwa na danej bazie, to kupuje od Orlenu, który ma go zawsze.
[ Dodano: 2018-08-12, 13:52 ]
Wtryski w BMK wysiadają przeważnie przy przebiegu ok. 200 tysięcy km i jest to normalne, ponieważ były one wadliwe. Potem je poprawili, ale też wysiadały. Dopiero w polifcie jest spokój na dłużej. Tak samo jest z rozrządzem.

Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Może przeprzedni właściciel walczył z wtryskami i je wymienił
.
[ Dodano: 2018-08-12, 14:05 ]
Gdyby wtryski były dobre w 3.0 TDI, to ten wątek nie miałby 144 stron
.
a6-c6-bmk-wymiana-wtryskow-vt15262.htm

[ Dodano: 2018-08-12, 14:05 ]
Gdyby wtryski były dobre w 3.0 TDI, to ten wątek nie miałby 144 stron

a6-c6-bmk-wymiana-wtryskow-vt15262.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Poczytaj sobie dwa ostatnie wpisy, wynika z nich, że to co pokazuje VCDS można między bajki wsadzić 
a6-c6-bmk-wymiana-wtryskow-vt15262,525.htm

a6-c6-bmk-wymiana-wtryskow-vt15262,525.htm
Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wiadomo, że to tylko wskazania sterownika silnika, ale nie wiem czy wiesz, że handlarze często ponownie adaptują wtryski, aby korekty były lepsze. Gdy wtryski są zapieczone, to w sumie nic się nie stanie, ale jak lały, to wtedy potrafi wypalić dziurę w tłoku, bo korekty ujemne je ograniczały, a po wyzerowaniu podają za dużo paliwa i jest problem. Widziałem kilka takich A6, w których wszystkie wtryski były zakodowane podobnymi kodami, a po zdjęciu pokrywy były całkowicie inne kody na wtryskach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Nieciekawie, jak tam pisze, że miał dodatnie ale pojechał na stół i wyszło, że wszystkie lały:( masakra jakaś. Albo źle oczytal albo ściemnia albo rzeczywiście to odczyty są niemiarodajne.mat1324 pisze:Wiadomo, że to tylko wskazania sterownika silnika, ale nie wiem czy wiesz, że handlarze często ponownie adaptują wtryski, aby korekty były lepsze. Gdy wtryski są zapieczone, to w sumie nic się nie stanie, ale jak lały, to wtedy potrafi wypalić dziurę w tłoku, bo korekty ujemne je ograniczały, a po wyzerowaniu podają za dużo paliwa i jest problem. Widziałem kilka takich A6, w których wszystkie wtryski były zakodowane podobnymi kodami, a po zdjęciu pokrywy były całkowicie inne kody na wtryskach.
Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 04 cze 2018, 08:32
- Imię: Waldek SILNIK ASB
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Korekty masz jak nowy samochód a nie jak nawet po przejechaniu 100 tys.supernowa pisze:Nie wymieniałem.Auto kupiłem z przebiegiem 259 tys teraz ma 350.
Może poprzedni właściciel coś wymieniał tego nie wiem.
Ja zrobiłem tylko ponad 100 tys km narazie.
Nie wiem jakie powinny być korekty dlatego cwrzuciłem swoje

Pozdrawiam,
Waldek
Waldek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 sie 2018, 19:03
- Lokalizacja: Przasnysz
Witam.
Panowie. Mam od niedawna Audi. Ostatnio po dłuższym postoju w korku zaczyna kopcic. 😒 Takze dziś podczas jazdy za swoim autem zobaczyłem że delikatnie puszcza dymek cały czas. Do tego wymieniłem olej i wydaje mi się że jest go więcej niż zalalem.
Po sprawdzeniu bloków pomiarowych mam poniższe wartosci
Silnik rozgrzany
013 0.75 0.38 0.09
014 0.89 0.75 0.38
072 -16.0 0.0 2.0
073 - 32.0 -8.0 -4.0
074 10.0 22.0 16.0
075 -10.0 2.0 0.0
076 - 48.0 - 28.0 -10.0
077 - 48.0 - 24.0 -12.0
Dzieki bardzo za odpowiedź i podpowiedź.
Panowie. Mam od niedawna Audi. Ostatnio po dłuższym postoju w korku zaczyna kopcic. 😒 Takze dziś podczas jazdy za swoim autem zobaczyłem że delikatnie puszcza dymek cały czas. Do tego wymieniłem olej i wydaje mi się że jest go więcej niż zalalem.
Po sprawdzeniu bloków pomiarowych mam poniższe wartosci
Silnik rozgrzany
013 0.75 0.38 0.09
014 0.89 0.75 0.38
072 -16.0 0.0 2.0
073 - 32.0 -8.0 -4.0
074 10.0 22.0 16.0
075 -10.0 2.0 0.0
076 - 48.0 - 28.0 -10.0
077 - 48.0 - 24.0 -12.0
Dzieki bardzo za odpowiedź i podpowiedź.