VAG CAN PRO - Recenzja
- timoti26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 08 sie 2013, 15:11
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mińsk Maz.
- Kontakt:
VAG CAN PRO - Recenzja
UPDATE 01.2018
Sporo się zmieniło od czasów publikacji tej recenzji, zrobiłem więc nowy artykuł i zachęcam do czytania na moim blogu, jest tam sporo ciekawych rzeczy i będzie jeszcze więcej
http://karoltech.pl/blog/motoryzacja/va ... -go-kupic/
Jako że jest pełno pytań typu VCP czy VCDS postanowiłem napisać recenzję VCP.
Program VAG CAN PRO możemy kupić w 2 opcjach:
Pojazdy 1990-2014 koszt 944 zł
Pojazdy tylko z CAN koszt 644 zł
Sam zakup niestanowi problemu jednakże nie obyło się bez incydentów kupując na stronie obd2.pl nie zostałem przekierowany do strony płatności mimo że na dole strony widnieją różne metody płatności. Jak się potem okazało sprzedawca wyłączył wszystkie metody płatności pozostawiając tylko przelew tradycyjny no cóż zawsze to parę groszy dla sprzedawcy więcej.
Polecam zatem zakup przez allegro.
UWAGA!
Zanim kupisz ZASTANÓW SIĘ dobrze, sprzedający po aktywacji programu NIE PRZYJMUJE ZWROTÓW!!
SPRAWY TECHNICZNE
1. Jeśli planujesz używać interfejsu przez USB hub - Jest to możliwe jednak trochę kłopotliwe być może firmowy HUB był by lepszy od chińskiego.
2. Jeśli twój Laptop, PC itp. jest na chipsecie AMD - działa choć delikatnie mniej stabilnie
3. Jeśli masz tablet z Windows 8/8.1 to fajnie mając 2 porty usb odpalisz program (jedyne co musisz zrobić to pobrać aktualne sterowniki FDI - producent VCP ich nie udostępnia) Jednak program do poprawnego działania wymaga myszki/touchpada.
INTERFEJS
Interfejs jest powiedzmy ok można zmieniać skórki których jest całkiem sporo - każdy znajdzie coś dla siebie. I to chyba tyle jeśli chodzi o plusy.
Możliwości konfiguracji interfejsu się skończyły. Nie można ani powiększyć ani pomniejszyć okna. Moduły nie mają ładu ani składu żeby znaleźć sterownik nie znając jego numerku będziemy musieli wytężyć wzrok.
FUNKCJONALNOŚĆ
to zganienie opiszę gdy będę mieć więcej czasu i odpowiednie screeny.
WSPARCIE
Instrukcja jaką daje producent w PL (duży plus) jest NIEAKTUALNA dodatkowo jest bardzo uproszczona i nie wnosi zbyt wiele.
Wsparcie na różnych forach? właściwie go brak ludzie nie piszą o VCP prawie wcale... zaś jeśli są tematy to najczęściej o uwaleniu sterownika przy flashowaniu.
Na razie nie kontaktowałem się z wsparciem mailowo lub telefonicznie więc na ten temat się nie wypowiem.
W załącznikach przykłady pełnego skanowania samochodu
Vag Can Pro - Czas skanowania ok 2h
Vag-Can 3.11 - Czas skanowania 10-20min
VCP skanuje wszystkie możliwe sterowniki lub te które zaznaczymy mozolnie klikając w okienko na liście. Po CANie jest znacznie szybciej bo program już sam wykrywa obecne sterowniki
Proszę nie sugerować się wykrytymi błędami skany robione przypadkowo w dużym odstępie czasowym.
___________________
Na razie tyle. Wpis będzie aktualizowany by dać obszerny i obiektywny opis produktu.
Jeśli któryś z forumowiczów ma pytanie odnośnie programu lub chciałby zobaczyć jak wygląda poszczególne menu proszę pisać na PW. ewentualne sugestie w sprawie recenzji mile widziane.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2018, 11:43 przez timoti26, łącznie zmieniany 17 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:51
- Imię: Tomek
- Moje auto: RS6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 ANK 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorze
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 04 paź 2012, 22:29
- Imię: Jacek
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Manchester UK
- Kontakt:
Ja wczoraj zamówiłem VCP.
Jak otrzymam to podzielę się czy warto.
Ale już na wstępie powinienem odoradzić zakup ze względu na podejście moderatora forum (nie naszego) który jest po prostu chamski.
Po zarejestrowaniu się na forum zostałem od razu zbanowany.
Bo podobno czegoś nie wypełniilem.
Juz na samym początku robią sobie antyreklame.
[ Dodano: 2015-04-01, 13:28 ]
A wiec tak.
Po zainstalowaniu i ściągnięciu reszty plików z severa wszystko śmiga, jak do tej pory bez żadnego problemu.
Działa tak samo, wg mnie jak vcds, plus ma dodatkowo flashowanie sterowników, co jest dziecinnie proste.
Zrobiłem prędkościomierz na FIS, bez żadnego problemu (pytał tylko czy aby na pewno chce użyć danego pliku).
Następne co zrobiłem, to flashowanie skrzyni TIP, tutaj przy czwartym bloku (sa 4 bloki do flashowania) wyskoczył błąd na czerwono i trochę zacząłem panikować, ale tylko flashowalem ostatni blok i wszystko poszło bez problemu .
Następną fajną sprawą jest np ustawianie biegu jałowego, turbo i klap kolektora, wszystko odbywa się automatycznie.
Ogólnie jak do tej port na +
I dodam, że to wszystko w A6 C6 3.0tdi
Acha robiłem jeszcze graficzny PDC w A4 B8- bez problemu oczywiście.
Jak otrzymam to podzielę się czy warto.
Ale już na wstępie powinienem odoradzić zakup ze względu na podejście moderatora forum (nie naszego) który jest po prostu chamski.
Po zarejestrowaniu się na forum zostałem od razu zbanowany.
Bo podobno czegoś nie wypełniilem.
Juz na samym początku robią sobie antyreklame.
[ Dodano: 2015-04-01, 13:28 ]
A wiec tak.
Po zainstalowaniu i ściągnięciu reszty plików z severa wszystko śmiga, jak do tej pory bez żadnego problemu.
Działa tak samo, wg mnie jak vcds, plus ma dodatkowo flashowanie sterowników, co jest dziecinnie proste.
Zrobiłem prędkościomierz na FIS, bez żadnego problemu (pytał tylko czy aby na pewno chce użyć danego pliku).
Następne co zrobiłem, to flashowanie skrzyni TIP, tutaj przy czwartym bloku (sa 4 bloki do flashowania) wyskoczył błąd na czerwono i trochę zacząłem panikować, ale tylko flashowalem ostatni blok i wszystko poszło bez problemu .
Następną fajną sprawą jest np ustawianie biegu jałowego, turbo i klap kolektora, wszystko odbywa się automatycznie.
Ogólnie jak do tej port na +
I dodam, że to wszystko w A6 C6 3.0tdi
Acha robiłem jeszcze graficzny PDC w A4 B8- bez problemu oczywiście.
Posiadam:
VCP, VCDS, ODIS, Woltomierz, stetoskop :P
Służę pomocą.
VCP, VCDS, ODIS, Woltomierz, stetoskop :P
Służę pomocą.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Kolego też ma VCP tylko bez flashowania ale mogę go wzbogacić o tą funkcję podobno.
Powiedz coś więcej tej modyfikacji.... jest do konkretnego modelu licznika? Kolorowego czy mono?Sypex pisze:Zrobiłem prędkościomierz na FIS, bez żadnego problemu (pytał tylko czy aby na pewno chce użyć danego pliku).
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Dzięki ... mam mono wyświetlacz więc opcja chyba odpada.
Co do VCP to również podzielę się opinią ponieważ użytkuję od prawie roku taki kabelek w wersji bez K-line (do C6 nie jest ono potrzebne), w kompie z Win XP.
Przedtem użytkowałem kabelki made in china , ale po 3 sztukach uwalonych/regenerowanych itd., miałem już dość .
Po powierzchownym przetestowaniu u kolegi w warsztacie - zaryzykowałem i kupiłem.
Funkcjonalność jak dla mnie i dla moich potrzeb, na poziomie VCDSa. Co prawda gotowe procedury czasem nie zdają egzaminu, albo są nie dopracowane np.: kasowanie serwisu.... ale praktycznie z nich nie korzystam bo nie ma takiej potrzeby. Wszystko co chcę znajduję w blokach pomiarowych, adaptacjach, kodowaniach, itd.
Tak naprawdę (ja, zwykły użytkownik C6-ki) nie wiem czego jeszcze miałbym wymagać od takiego urządzenia? Odczyt/kasowanie błędów, logowanie, przekodowywanie gdybym coś dostawiał, kasowanie inspekcji, bloki pomiarowe....
Gdybym miał warsztat gdzie każda minuta byłaby na wagę złota, to może czas wspomnianego (przez autora wątku) całkowitego skanowania pojazdu byłby istotny, ale w moim obecnym przypadku nie jest (zresztą przy CAN-ie wystarczy wejść w Listę GATEWAY i widać wszystkie sterowniki i obecność w nich ew. błędów)
Z perspektywy oceniam to jako bardzo dobry wybór. Przy Audi A6 C6 i młodszych, uważam że "kabelek" powinien być na wyposażeniu jak lewarek i klucz do kół . Zakup zwraca się momentalnie - np kiedy odmówi posłuszeństwa blokada kierownicy.
Aha ...
Co do VCP to również podzielę się opinią ponieważ użytkuję od prawie roku taki kabelek w wersji bez K-line (do C6 nie jest ono potrzebne), w kompie z Win XP.
Przedtem użytkowałem kabelki made in china , ale po 3 sztukach uwalonych/regenerowanych itd., miałem już dość .
Po powierzchownym przetestowaniu u kolegi w warsztacie - zaryzykowałem i kupiłem.
Funkcjonalność jak dla mnie i dla moich potrzeb, na poziomie VCDSa. Co prawda gotowe procedury czasem nie zdają egzaminu, albo są nie dopracowane np.: kasowanie serwisu.... ale praktycznie z nich nie korzystam bo nie ma takiej potrzeby. Wszystko co chcę znajduję w blokach pomiarowych, adaptacjach, kodowaniach, itd.
Tak naprawdę (ja, zwykły użytkownik C6-ki) nie wiem czego jeszcze miałbym wymagać od takiego urządzenia? Odczyt/kasowanie błędów, logowanie, przekodowywanie gdybym coś dostawiał, kasowanie inspekcji, bloki pomiarowe....
Gdybym miał warsztat gdzie każda minuta byłaby na wagę złota, to może czas wspomnianego (przez autora wątku) całkowitego skanowania pojazdu byłby istotny, ale w moim obecnym przypadku nie jest (zresztą przy CAN-ie wystarczy wejść w Listę GATEWAY i widać wszystkie sterowniki i obecność w nich ew. błędów)
Z perspektywy oceniam to jako bardzo dobry wybór. Przy Audi A6 C6 i młodszych, uważam że "kabelek" powinien być na wyposażeniu jak lewarek i klucz do kół . Zakup zwraca się momentalnie - np kiedy odmówi posłuszeństwa blokada kierownicy.
Aha ...
Właśnie spojżałem na nalepkę na moim lapku... właśnie jest na AMD i lata bardzo stabilnietimoti26 pisze:2. Jeśli twój Laptop, PC itp. jest na chipsecie AMD - działa choć delikatnie mniej stabilnie
Cześć odgrzewam kotleta.
Proszę o opinie na temat VCP CAN PROFESSIONAL . Czy coś się zmieniło.
Własnie stoję przed zakupem VCDS albo VCP i sie zastanawiam. Pierwszy znam druki praktycznie mniej jak połowa ceny i można flashować.
Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami z perspektywy czasu.
[ Dodano: 2018-09-30, 20:07 ]
Kupiłem ten interfejs (oryginał) bardziej z ciekawości i po miesiącu użytkowania mam mieszane uczucie może dlatego że przyzwyczaiłem się do VCDS i moim zdaniem jeżeli ktoś chce zainwestować to lepiej w VCDS. Jak mi czas pozwoli to w następny weekend zrobię filmik jak lata ten interfejs i co można nim zrobić.
Proszę o opinie na temat VCP CAN PROFESSIONAL . Czy coś się zmieniło.
Własnie stoję przed zakupem VCDS albo VCP i sie zastanawiam. Pierwszy znam druki praktycznie mniej jak połowa ceny i można flashować.
Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami z perspektywy czasu.
[ Dodano: 2018-09-30, 20:07 ]
Kupiłem ten interfejs (oryginał) bardziej z ciekawości i po miesiącu użytkowania mam mieszane uczucie może dlatego że przyzwyczaiłem się do VCDS i moim zdaniem jeżeli ktoś chce zainwestować to lepiej w VCDS. Jak mi czas pozwoli to w następny weekend zrobię filmik jak lata ten interfejs i co można nim zrobić.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga