Autko mam od kwietnia, po około 2 miesiącach użytkowania pojawił się komunikat o konieczności uzupełnienia Adblue, bo w zbiorniku wystarczy go na 2400km. Jeździłem jeszcze tak kilka tygodni (limit spadł do ok. 700km), gdy zdecydowałem się na uzupełnienie Adblue.
Ku mojemu zdziwieniu do zbiornika dodałem zaledwie ok. 2-3l Adblue, bo był w zasadzie pełny. Oczywiście komputer nie zauważył dolewki i dalej odliczał km w dół (aż do 550km).
Dołączyłem się VCDSem, w module silnika (00-Engine) nie było żadnych błędów, więc wg. zaleceń znalezionych w sieci zrobiłem reset "SCR Tank Level".
Informacja o kończącym się Adblue zniknęła i myślałem, że problem sam się rozwiązał.
Jednak po miesiącu i przejechaniu ok. 1500km, znowu wyskoczył komunikat o niskim poziomie Adblue i limicie 2400km do przejechania. Zrobiłem reset i znowu na miesiąc miałem spokój.
Teraz na urlopie wziąłem się za dokładniejszą diagnostykę i skanując wszystkie moduły znalazłem błąd w module Reductant Control (adres AC):
Błędu nie daje się skasować, bo od razu pojawia się na nowo.Address AC: Reductant Control Labels: 4G0-907-355.clb
Control Module Part Number: 4G0 907 355 C HW: 4G0 907 355 B
Component and/or Version: SCR-Stg-G2 H10 0010
Software Coding:
Work Shop Code:
ASAM Dataset: EV_RDCMA00100 008040 (AU57)
ROD: EV_RDCMA00100_008.rod
VCID: 2B543F304205311E0F-807E
1 Fault Found:
65543 - Reductant Level Sensor
P203B 00 [008] - Implausible Signal
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 123
Mileage: 130594 km
Date: 2018.07.30
Time: 12:28:38
Voltage terminal 30A: 14.3 V
Voltage terminal 30B: 14.4 V
Voltage terminal 87: 14.1 V
Reductant_pwm_duty_cycle: 26.0 %
Reductant_speed_pump_motor: 1344 /min
Reductant_pump_output_stage_temperature: 61 °C
Reductant_heater_control_1_output_stage_temperature: 59 °C
Reductant_tank_temperature_sensor_actual_value: 39 °C
Reductant_temperature_ambient: 31 °C
Reductant_current_pump_motor_A: 0.8 A
Reductant_current_pump_motor_B: 0.8 A
Reductant_current_pump_motor_C: 0.7 A
Reductant_heater_control_1_actual_power_value: 0.0 A
Reductant_heater_control_2_actual_power_value: 0.0 A
Reductant_transfer_pump_current: 0.0 A
Reductant_pressure_sensor_actual_value: 5050 mbar
Reductant_voltage_sensor_supply: 5.0 V
Reductant_voltage_sensor_gnd: 0.0 V
Reductant_level_sensor_actual_raw_voltage: 0.6 V
KL15 on: On
DIAG_Opt_H: On
Tank_L_SC: OFF
Lines_L_SC: OFF
DIAG_Lines_H: On
DIAG_Lines_L: On
DIAG_Tank_H: On
DIAG_Tank_L: On
MO_SCR_Dosierpumpe_Zustand: 03
MO_SCR_Tankheizung: OFF
MO_SCR_Leitungsheizung: OFF
MO_SCR_Transferpumpe: OFF
reserviert 1 0: On
Reserviert 2: OFF
Can signal MO_SCR_Dosierpumpe_Soll: 50.0 %
Z tego co widzę, to błąd dotyczy czujnika poziomu płynu Adblue.
Czy jest jakaś szansa jego naprawy, bez wymiany całego zbiornika z pompą?