Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Problem z Adblue - Reductant Level Sensor

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Online
-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa

Problem z Adblue - Reductant Level Sensor

Post autor: -Tomek- » 03 sie 2018, 13:10

Witam,

Autko mam od kwietnia, po około 2 miesiącach użytkowania pojawił się komunikat o konieczności uzupełnienia Adblue, bo w zbiorniku wystarczy go na 2400km. Jeździłem jeszcze tak kilka tygodni (limit spadł do ok. 700km), gdy zdecydowałem się na uzupełnienie Adblue.
Ku mojemu zdziwieniu do zbiornika dodałem zaledwie ok. 2-3l Adblue, bo był w zasadzie pełny. Oczywiście komputer nie zauważył dolewki i dalej odliczał km w dół (aż do 550km).

Dołączyłem się VCDSem, w module silnika (00-Engine) nie było żadnych błędów, więc wg. zaleceń znalezionych w sieci zrobiłem reset "SCR Tank Level".
Informacja o kończącym się Adblue zniknęła i myślałem, że problem sam się rozwiązał.
Jednak po miesiącu i przejechaniu ok. 1500km, znowu wyskoczył komunikat o niskim poziomie Adblue i limicie 2400km do przejechania. Zrobiłem reset i znowu na miesiąc miałem spokój.

Teraz na urlopie wziąłem się za dokładniejszą diagnostykę i skanując wszystkie moduły znalazłem błąd w module Reductant Control (adres AC):
Address AC: Reductant Control Labels: 4G0-907-355.clb
Control Module Part Number: 4G0 907 355 C HW: 4G0 907 355 B
Component and/or Version: SCR-Stg-G2 H10 0010
Software Coding:
Work Shop Code:
ASAM Dataset: EV_RDCMA00100 008040 (AU57)
ROD: EV_RDCMA00100_008.rod
VCID: 2B543F304205311E0F-807E
1 Fault Found:

65543 - Reductant Level Sensor
P203B 00 [008] - Implausible Signal
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 123
Mileage: 130594 km
Date: 2018.07.30
Time: 12:28:38

Voltage terminal 30A: 14.3 V
Voltage terminal 30B: 14.4 V
Voltage terminal 87: 14.1 V
Reductant_pwm_duty_cycle: 26.0 %
Reductant_speed_pump_motor: 1344 /min
Reductant_pump_output_stage_temperature: 61 °C
Reductant_heater_control_1_output_stage_temperature: 59 °C
Reductant_tank_temperature_sensor_actual_value: 39 °C
Reductant_temperature_ambient: 31 °C
Reductant_current_pump_motor_A: 0.8 A
Reductant_current_pump_motor_B: 0.8 A
Reductant_current_pump_motor_C: 0.7 A
Reductant_heater_control_1_actual_power_value: 0.0 A
Reductant_heater_control_2_actual_power_value: 0.0 A
Reductant_transfer_pump_current: 0.0 A
Reductant_pressure_sensor_actual_value: 5050 mbar
Reductant_voltage_sensor_supply: 5.0 V
Reductant_voltage_sensor_gnd: 0.0 V
Reductant_level_sensor_actual_raw_voltage: 0.6 V
KL15 on: On
DIAG_Opt_H: On
Tank_L_SC: OFF
Lines_L_SC: OFF
DIAG_Lines_H: On
DIAG_Lines_L: On
DIAG_Tank_H: On
DIAG_Tank_L: On
MO_SCR_Dosierpumpe_Zustand: 03
MO_SCR_Tankheizung: OFF
MO_SCR_Leitungsheizung: OFF
MO_SCR_Transferpumpe: OFF
reserviert 1 0: On
Reserviert 2: OFF
Can signal MO_SCR_Dosierpumpe_Soll: 50.0 %

Błędu nie daje się skasować, bo od razu pojawia się na nowo.
Z tego co widzę, to błąd dotyczy czujnika poziomu płynu Adblue.
Czy jest jakaś szansa jego naprawy, bez wymiany całego zbiornika z pompą?

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DFBA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 04 sie 2018, 09:14


yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1356
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: yarowsc » 04 sie 2018, 09:38

raczej nie do zrobienia. koledze padł czujnik poziomu z Sharanie - kupił cały drugi zbiornik. do C7 zbiornik kpl. dostaniesz za 250-300zł. (oczywiście używka)

Online
-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa

Post autor: -Tomek- » 16 sie 2018, 14:33

yarowsc pisze:raczej nie do zrobienia. koledze padł czujnik poziomu z Sharanie - kupił cały drugi zbiornik. do C7 zbiornik kpl. dostaniesz za 250-300zł. (oczywiście używka)
Dzięki za info.

Na razie tragedii nie ma i spróbuję najpierw wyjeździć trochę adblue, aby było mniej do zlewania przy wymianie, a w międzyczasie będę sprawdzał, czy coś się może polepszyło (ew. pogorszyło).

Zastanawiam się, czy szukać całego kompletu ze zbiornikiem, czy tylko pompy (czujnik poziomu jest zintegrowany w pompie) ?
Przed wymianą, chcę jeszcze sprawdzić przewody pomiędzy pompą a sterownikiem układu dozowania środka redukującego J880 (reduction agent metering system control unit), bo to on jest odpowiedziany za odczyt poziomu adblue.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 sie 2018, 15:59

Czujnik jest częścią pompy, której nie znajdziesz od tak, ale w komplecie ze zbiornikiem nie powinni być problemu :).

Online
-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa

Post autor: -Tomek- » 16 paź 2018, 21:07

mat1324 pisze:Czujnik jest częścią pompy, której nie znajdziesz od tak, ale w komplecie ze zbiornikiem nie powinni być problemu :).
Samą pompę też da się znaleźć:

https://allegro.pl/pompa-paliwa-adblue- ... ml#thumb/2

https://allegro.pl/audi-a6-c7-pompa-pal ... 20693.html

Wiem już, że czujnik poziomu jest w tej białej rurce w zagłębieniu, a te czerwone paski, to podgrzewacze adblue.

Inna sprawa, że kosztuje podobnie, co komplet ze zbiornikiem :)

[ Dodano: 2018-10-16, 21:07 ]
No i właśnie pojawił się kolejny błąd związany z czujnikiem ciśnienia wbudowanym w pompę AdBlue, który raportuje za niskie ciśnienie. Wcześniej pokazywał 5 bar a teraz ledwo 0,3 bara.
1 Fault Found:

9645 - Reductant
P20E8 00 [237] - Pressure too Low
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 132754 km
Date: 2018.10.03
Time: 18:42:30

Engine speed: 966.00 /min
Normed load value: 78.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 94 °C
Intake air temperature: 54 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 14.280 V
Unlearning counter according OBD: 40
Extern.temp.sens.1 bank 1: raw value: 11.0 °C
Pressure sensor for reducing agent: measured pressure: 366 hPa
Sensor for reducing agent tank temperature: temperature: 16.9 °C
Reducing agent pump: activation: 50.00 %
Sensor for reducing agent fill level: voltage: 530.0 mV
Błąd wyskakuje regularnie po około 10min jazdy i zapala kontrolkę "Check Engine".
Czujnik poziomu AdBlue nadal wisi na około 0,5V, czyli blisko poziomu zero mino tego, że zbiornik jest prawie na full.
Ciekawi mnie, czy to definitywnie siada pompa, czy jednak w zbiorniku zrobił się jakiś syf ze skrystalizowanym Adblue?

Awatar użytkownika
tomamar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 01 paź 2017, 10:10
Imię: Marcin
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska.Oleśnica, Niemcy.Hamm,

Post autor: tomamar » 17 paź 2018, 20:39

Miałem też problem AdBlue, a dokładniej wywalało mi błąd " Czujnik ciśnienia Czynnika redukującego". U mnie skończyło się na wymianie pompy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja