[CGLC 2.0 177 KM] Wymiana oleju oraz filtrów
[CGLC 2.0 177 KM] Wymiana oleju oraz filtrów
Czeka mnie wymiana oleju, filtru oleju i paliwowego. Pytanie czy da się to ogarnąć bez kanału?
Z tego co widziałem jest możliwość wypompowania oleju od góry silnika tam samo filtr oleju też jest dostępny od góry. Tylko jak to jest z filtrem paliwa?
Da radę to ogarnąć wszystko bez kanału i jest łatwy dostęp do tego?
Z tego co widziałem jest możliwość wypompowania oleju od góry silnika tam samo filtr oleju też jest dostępny od góry. Tylko jak to jest z filtrem paliwa?
Da radę to ogarnąć wszystko bez kanału i jest łatwy dostęp do tego?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez erweider, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polkowice
Każde połączenie gwintowe powinno się dokręcać z odpowiednią siłą kluczem dynamometrycznym, w przypadku obudowy filtra w C6 z silnikiem CAHA jest to moment 25Nm, a informacja jest na obudowie. Jak nie masz klucza, to trzeba dokręcić z czuciem i musi być w porządku - przecież to nie głowica czy dokręcanie panewek, gdzie moment dokręcania musi być precyzyjny.
- Łukasz_1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 126
- Rejestracja: 02 sie 2018, 17:19
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Cookstown
Na moje oko cała procedura wymiana filtra paliwa wygląda następująco:
- odkręcić osłonę
- odkręcić filtr
- zablokować wyciek paliwa z przewodów
- założyć nowy filtr i osłonę
- wlaczyć zapłon kilka razy (dla spokoju ze 3 razy) pompa paliwa powinna sobie sama wypełnić filtr
- odpalać auto i jeździć
pdp dzisiaj bede wymieniał u siebie to potwierdze czy śmiga
- odkręcić osłonę
- odkręcić filtr
- zablokować wyciek paliwa z przewodów
- założyć nowy filtr i osłonę
- wlaczyć zapłon kilka razy (dla spokoju ze 3 razy) pompa paliwa powinna sobie sama wypełnić filtr
- odpalać auto i jeździć
pdp dzisiaj bede wymieniał u siebie to potwierdze czy śmiga
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 cze 2017, 17:51
- Imię: Jarosław
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Konin
Odpowietrzanie powinno być wykonane VCDS-em, np. w A4 B8 wygląda tak:
Procedura uruchamiana wstępnej pompy paliwa za pomocą systemu VCDS:

UWAGA! PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
Wymagania:
* zapłon włączony, silnik wyłączony
* napięcie min. 11.5 V
* wystarczający poziom (ilość) paliwa z zbiorniku
Wybieramy:
[01 - Silnik]
[ustawienia podstawowe - 04]
Wybierz grupę "035"
[idź!]
[ON/OFF/Dalej]
Elektryczna pompa paliwa powinna pracować przez 30 sekund.
[Gotowe, Wróc]
Przy wymianie filtra paliwa powyższą procedurę stosuje się jednorazowo.
Przy wymianie m.in. wtryskiwacza oraz innych naprawach związanych z układem paliwowym poleca się zastosowanie powyższej procedury min.
trzykrotnie.
Procedura uruchamiana wstępnej pompy paliwa za pomocą systemu VCDS:

UWAGA! PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
Wymagania:
* zapłon włączony, silnik wyłączony
* napięcie min. 11.5 V
* wystarczający poziom (ilość) paliwa z zbiorniku
Wybieramy:
[01 - Silnik]
[ustawienia podstawowe - 04]
Wybierz grupę "035"
[idź!]
[ON/OFF/Dalej]
Elektryczna pompa paliwa powinna pracować przez 30 sekund.
[Gotowe, Wróc]
Przy wymianie filtra paliwa powyższą procedurę stosuje się jednorazowo.
Przy wymianie m.in. wtryskiwacza oraz innych naprawach związanych z układem paliwowym poleca się zastosowanie powyższej procedury min.
trzykrotnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 05 cze 2017, 17:51
- Imię: Jarosław
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Konin
Nie sądzę, że to to samo, jak sam wymieniałem filtr to nawet po trzykrotnym włączeniu zapłonu silnik długo kręcił zanim odpalił, po procedurze VCDS-em odpala normalnie.Łukasz 1 pisze:czyli ogólnie rzecz biorąc vcdsem włączamy zbiornikową pompe paliwa żeby napełniła pusty filtr - czyli dokładnie to samo co dzieje się po włączeniu zapłonu - zbiornikowa pompa paliwa napełnia układ paliwem