Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[CGQB 3.0 313 KM] spalanie, chiptuning i inne

Silniki wysokoprężne
konibak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 lip 2018, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

[CGQB 3.0 313 KM] spalanie, chiptuning i inne

Post autor: konibak » 25 lip 2018, 23:43

Cześć,
już ponad miesiac jeżdze świeżo nabytym A6 C7 3.0tdi 313KM 2013r, mam kilka przemyśleń a raczej zapytań do duzo bardziej obytych z tematem kolegów ;)

Wczesniej miałem A6 C6 3.0tdi, potem BMW530D (aktualnie na sprzedaż). Oba auta spisywały się swietnie, kupiłem Audi, bo BMW z 2013 miałbym w identycznej budzie, po 6 latach należała się jakaś zmiana ;).
Autko fajnie jezdzi, przebieg niewiele ponad 100tysi, troche powinno posłużyć. Mam jednak kilka pytań.

Odnosnie spalania. Np. przy spokojnej jezdzie jest rewelacyjne - udaje mi sie uzyskać wartosci duzo ponizej 6l. Jazda w mieście - nawet przy delikatnej jezdzie wyniki sa w okolicach 14ltr, a często dużo wiecej (wiadomo - styl jazdy;). Troche to wysokie spalanie w mieście mnie dziwi.

Przyspieszenie 0-100 mierzone kilkukrotnie odbiega troche od wskazan katalogowych. powinno byc w okolicach 5,4s, jest ok 6,7s jakby nie mierzył. Może DPF jest zapchany ?


Dalsza kwestia - czy te silniki dobrze znoszą chiptuning ? Myślę, że dodatkowe 10% by się czasem przydało, więc byłby to delikatny "eko-tuning" jesli juz coś. Teraz kwestia czy robić to na hamowni (mam we Wrocławiu www.ecuproject.pl i np s-performance.pl
na niemieckim ebayu są boxy wpinane pod maskę w okolicy szyny wtryskowej albo boxy na OBD. Warto się tym zainteresować ?

pS. czy jest sposób na wyłączenie upierdliwego dzwieku, ktory sie włącza przy odtwartych drzwiach kierowcy na odpalonym silniku ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 lip 2018, 23:52

Podjedź na hamownię, to sprawdzą stan silnika i jego moc :). Nie musisz od razu robić chipa.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 26 lip 2018, 13:43

Odradzam boxy-gotowce. Możesz spokojnie podjechać do ecuproject. Czym mierzyłeś przyśpieszenie?

konibak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 lip 2018, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: konibak » 26 lip 2018, 14:53

normalnym sekundnikiem. I to od momentu jak auto rusza, bo jak wcisne gaz to dluższa chwile czekam na reakcje silnika ;)
Do ECUprojekt zadzwonie w wolnej chwili, tak chyba najrozsądniej.

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 29 lip 2018, 20:25

Ruszaj w trybie S i z procedura startowa,wtedy bedzie mozna sie wypowiedziec czy przyspieszenie jest katalogowe czy nie :)
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

Lukaszrs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 lis 2016, 00:48
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Lukaszrs » 05 sie 2018, 23:19

Podany przez Ciebie czas raczej świadczy o braku mocy , ponieważ trzymające serię 3.0 biturbo powinno mieć katalogowo czas do 100km/h . Tak jak wspomnieli wyżej , przełącz na dynamic , wyłącz kontrolę trakcji , wciśnij pedał hamulca i podtrzymaj obroty do 3tyś wtedy rusz , biegi zmieniaj sam , bo tiptronic za długo trzyma . Pamiętaj że ta skrzynia nie ma takiej procedury startu jak stronic, i nie ładuj jej non stop bo długo nie wytrzyma. No i najlepiej czasy zmierz racelogicem bo mierzenie stoperem jest jednak nie do końca dobre. Najlepiej jak przejedziesz się na hamownie , wtedy będziesz miał jasność.

Przy okazji zmiany softu pomyśl o wydajniejszym IC bo seryjny jest za mały już na te 313km . Pzdr

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 08 sie 2018, 10:52

konibak pisze:Autko fajnie jezdzi, przebieg niewiele ponad 100tysi,
a może przebieg masz troszkę większy jak na zegarach.. ;) ?

roman_tyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
Imię: Romek
Rocznik: 2013
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Waw
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » 01 wrz 2018, 21:41

błedy na kompie sprawdzales? wystartuj tak jak koledzy pisza. Zawsze bylem ciekawy jak wypada spalanie najmocniejszego tdi do tfsi. Ja po Wroclawiu mam w korkach od 13-17. Bez korkow czasami moge zejsc nawet do 10litrow. W razie wu zapraszam na spota w pod Milenijny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl