Mam pytanie, czy ktoś spodkał się z rosnąca temperaturą płynu chłodniczego podczas jazdy autostradowej tj. prędkości 150, 160 km/h, przy włączonej klimatyzacji i temperaturze na zewnątrz ok 30 stopni. Temperatura oleju silnika 120 stopni.
Dodam, że wcześniej nigdy tak nie było.
Technicznie: instalacja LPG, płyn G12 Febi, nowa chłodnica Nissens, nowy termostat, nowa pompa wody, nowe sprzęgło visco, nowy wentylator od klimy. Załączam zdjęcie zegarów.
Audi A6 C5 2,4 Avant.
Rośnie temp. silnika przy wysokich prędk. Audi A6 C5 APS
Rośnie temp. silnika przy wysokich prędk. Audi A6 C5 APS
Ostatnio zmieniony 07 sie 2018, 20:15 przez sebooh, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Jak miałem jeszcze A4 B5 w 1.8 ADR to czasem jak ostro goniłem z klimą to temp potrafiła się podnosić do około 93-94'C przy 5 biegowej skrzyni.
Przypomniało mi się że w swoim czasie mój brat walczył z termostatami - wymienił z 5 na reklamacjach zanim trafił na sprawny do swojego 1,6... - może tutaj jest wina.
Ewentualnie czy sprawny jest wentylator elektryczny (dodatkowy).
Przypomniało mi się że w swoim czasie mój brat walczył z termostatami - wymienił z 5 na reklamacjach zanim trafił na sprawny do swojego 1,6... - może tutaj jest wina.
Ewentualnie czy sprawny jest wentylator elektryczny (dodatkowy).
Dziękuję za podpowiedź. Faktycznie muszę sprawdzić temperaturę z podłączonym VAGiem. Ostatecznie zamówię w serwisie Audi termostat i czujnik temperatury płynu chłodniczego.
[ Dodano: 2018-08-07, 20:20 ]
Samochód po testach.
Przy prędkości 170km/h temperatura płynu chłodniczego rośnie do 105 stopni. Wskazanie na komputerze. Temperatura oleju silnika 120 stopni. Wskazanie na panelu liczników. Temperatura zewnętrzna 30 stopni. Klimatyzacja włączona, jazda na LPG. Na benzynie jest tak samo. Nie mam pomysłu dlaczego tak się dzieje. Na postoju w upale, włączona klimatyzacja temperatura płynu jest 90 na zegarach. Może ktoś znalazł rozwiązanie tego tematu.
[ Dodano: 2018-08-07, 20:20 ]
Samochód po testach.
Przy prędkości 170km/h temperatura płynu chłodniczego rośnie do 105 stopni. Wskazanie na komputerze. Temperatura oleju silnika 120 stopni. Wskazanie na panelu liczników. Temperatura zewnętrzna 30 stopni. Klimatyzacja włączona, jazda na LPG. Na benzynie jest tak samo. Nie mam pomysłu dlaczego tak się dzieje. Na postoju w upale, włączona klimatyzacja temperatura płynu jest 90 na zegarach. Może ktoś znalazł rozwiązanie tego tematu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli ogólnie układ chłodzenia jest drożny i sprawny to jedynym logicznym powodem tego stanu rzeczy według mnie może być termostat, który nie otwiera się w pełni... (działa dodatkowy wentylator?).
Do tego co napisałeś pasuje to że termostat się otwiera... ale nie do końca tak jak powinien... U mnie w takich warunkach temperatura cieczy to 90'C zaś oleju około 105'C. Najgorsze jest to że nie jest to pewne a żeby wymienić "prawdopodobnie uszkodzony" termostat trzeba rozbierać rozrząd (czasami nowe są uszkodzone - brat wymieniał z 3-4 ale w B5 z silnikiem 1,6 gdzie dostęp był łatwy).
Inna opcja to przegrzany silnik, ale z tego co czytam to problem występuje tylko w ekstremalnej trasie więc raczej nie to (grzałby się cały czas).
Do tego co napisałeś pasuje to że termostat się otwiera... ale nie do końca tak jak powinien... U mnie w takich warunkach temperatura cieczy to 90'C zaś oleju około 105'C. Najgorsze jest to że nie jest to pewne a żeby wymienić "prawdopodobnie uszkodzony" termostat trzeba rozbierać rozrząd (czasami nowe są uszkodzone - brat wymieniał z 3-4 ale w B5 z silnikiem 1,6 gdzie dostęp był łatwy).
Inna opcja to przegrzany silnik, ale z tego co czytam to problem występuje tylko w ekstremalnej trasie więc raczej nie to (grzałby się cały czas).