[APU 1.8 150 KM] Tluste plamy na kolektorze dolotowym
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
[APU 1.8 150 KM] Tluste plamy na kolektorze dolotowym
Czym moga byc spowodowane plamy na kolektorze dolotowym? Sa tluste raczej jak olej. Ostatnio cos zaczelo szumiec z okolic IC i podejrzewam że to jest problemem. Olej w ic czym jest spowodowany?
![Obrazek]()
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
teiwaz, turbo regenerowane jakoś dwa lata temu. Wydech dziurawy fakt może podobno pszyspieszyć zużycie się turbinki. dla tego nie podejżewał bym turbo tylko jakiś zaworek co puścił olej do ic a że coś jeszcze jest nieszczelne tam to wypuściło olej w tych okolicach.
Ale faktycznie jak pisze
Ziomek,
może to być plama płynu. Tak koło wspomagania a wyrównawczym zamontowali mi gaz tzn reduktor. Właśnie jestem na etapie zamawiania węży bo chce wszystkie wymienić bo delikatnie popuszczają. Na takiej zasadzie, że robi się tylko kolorowy koniec a nie kapie nigdzie nie sączy się itp.
przy okazji wymienię węże od n75 bo są sparciałe i turbo przeładowuje trochę i to podejrzewam wina tych wężyków lub samego zaworka n75
Ale faktycznie jak pisze
Ziomek,
może to być plama płynu. Tak koło wspomagania a wyrównawczym zamontowali mi gaz tzn reduktor. Właśnie jestem na etapie zamawiania węży bo chce wszystkie wymienić bo delikatnie popuszczają. Na takiej zasadzie, że robi się tylko kolorowy koniec a nie kapie nigdzie nie sączy się itp.
przy okazji wymienię węże od n75 bo są sparciałe i turbo przeładowuje trochę i to podejrzewam wina tych wężyków lub samego zaworka n75
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- Doc
- Administrator
- Posty: 2961
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
zarzyk, otwórz wąż, przewód IC i luknij. Może od tego zacznij.
5 minut. 


2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Ósma w 1.8t to kawałek plastikowej rurki bez żadnych zaworkow. Wychodzi z bloku i łączy się z rurką taka stalowa do okola silnika potem taki zawór z mambranka ale nie pamiętam jak się nazywa i dalej chyba do turbo Gruszki idzie ale nie pamiętam. W niedziel prześledze rurki i wymagam wszystko od góry. Umyje to i będę patrzył skąd sie pojawia najwyżej
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
No chyba nie, na bloku masz separator, poźniej łącznik(ten co pęka),trójnik z zaworkiem, następnie oplata silnik między innym metalową rurką, schodzi do dolotu i tam przy tipie masz grzybek-zawór który reguluje ciśnienie między skrzynią korbową a dolotem tak żeby nie zatkało silnika i nie wyssało oleju z motoru.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
jeśli mowa o tym co po otwarciu maski jest z lewej strony zaraz koło turbo no nie tak zaraz ale widoć go od góry to ma z pół roku. poprzedni cały się takim ala nagarem pokrywał a ten jak widać działą i czyściutki ale sprawdzić nie zaszkodzi. to tylko 2 opaski
i dmuchnąć trzeba. jutro się poprzyglądam. Jeśli chodzi o separator to coś skomplikowanego do wymiany? i ile taka impreza? ten łącznik to już przerabiałem i poziom trudności łatwy tylko ciasnawo ale wykonalne pod blokiem
[ Dodano: 2018-07-29, 22:12 ]
Trochę czasu znalazłem wczoraj i chyba znalazłem winowajce. Tzn co daje takie plamy ale czemu to nie wiem.
Pod kolektorem jest coś co wygląda jak zawór zwrotny. idzie od kolektora wężyk, potem do tego czegoś i dalej do okoła silnika sztywnym wężem i do trójnika przy filtrze powietrza a tam do zaworka co tak pyka sobie i kiedys go wymieniałem bo był niesprawny.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
[ Dodano: 2018-07-30, 00:09 ]
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()


[ Dodano: 2018-07-29, 22:12 ]
Trochę czasu znalazłem wczoraj i chyba znalazłem winowajce. Tzn co daje takie plamy ale czemu to nie wiem.
Pod kolektorem jest coś co wygląda jak zawór zwrotny. idzie od kolektora wężyk, potem do tego czegoś i dalej do okoła silnika sztywnym wężem i do trójnika przy filtrze powietrza a tam do zaworka co tak pyka sobie i kiedys go wymieniałem bo był niesprawny.
[ Dodano: 2018-07-30, 00:09 ]
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a