Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[APU 1.8 150 KM] Tluste plamy na kolektorze dolotowym

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[APU 1.8 150 KM] Tluste plamy na kolektorze dolotowym

Post autor: zarzyk » 24 lip 2018, 07:30

Czym moga byc spowodowane plamy na kolektorze dolotowym? Sa tluste raczej jak olej. Ostatnio cos zaczelo szumiec z okolic IC i podejrzewam że to jest problemem. Olej w ic czym jest spowodowany?
Obrazek
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 24 lip 2018, 12:29

Szum i olej w IC najcześcieś świadczy o umierającej turbinie.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 24 lip 2018, 16:05

Teiwaz, być może masz i rację bo nie można tego wykluczyć. Ale też może chlapać płyn chłodniczy z powrotu no bo co może innego tam chlapnąć? To jest reduktor koło pojemnika na płyn do wspomagania?

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 24 lip 2018, 21:05

teiwaz, turbo regenerowane jakoś dwa lata temu. Wydech dziurawy fakt może podobno pszyspieszyć zużycie się turbinki. dla tego nie podejżewał bym turbo tylko jakiś zaworek co puścił olej do ic a że coś jeszcze jest nieszczelne tam to wypuściło olej w tych okolicach.

Ale faktycznie jak pisze
Ziomek,
może to być plama płynu. Tak koło wspomagania a wyrównawczym zamontowali mi gaz tzn reduktor. Właśnie jestem na etapie zamawiania węży bo chce wszystkie wymienić bo delikatnie popuszczają. Na takiej zasadzie, że robi się tylko kolorowy koniec a nie kapie nigdzie nie sączy się itp.

przy okazji wymienię węże od n75 bo są sparciałe i turbo przeładowuje trochę i to podejrzewam wina tych wężyków lub samego zaworka n75
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 25 lip 2018, 13:09

Jest jeszce taka opcja, że leci przez odme od góry i stamtąd do IC. Wtedy to prawdopodobnie wina zaworka zwrotnego na odmie. Innej drogi do dolotu to olej raczej nie ma. Chyba że faktycznie to jednak nie olej tylko inny płyn ;)

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2961
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 25 lip 2018, 21:40

zarzyk, otwórz wąż, przewód IC i luknij. Może od tego zacznij. ;) 5 minut. ;)
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 25 lip 2018, 21:41

Ósma w 1.8t to kawałek plastikowej rurki bez żadnych zaworkow. Wychodzi z bloku i łączy się z rurką taka stalowa do okola silnika potem taki zawór z mambranka ale nie pamiętam jak się nazywa i dalej chyba do turbo Gruszki idzie ale nie pamiętam. W niedziel prześledze rurki i wymagam wszystko od góry. Umyje to i będę patrzył skąd sie pojawia najwyżej
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 25 lip 2018, 22:09

No chyba nie, na bloku masz separator, poźniej łącznik(ten co pęka),trójnik z zaworkiem, następnie oplata silnik między innym metalową rurką, schodzi do dolotu i tam przy tipie masz grzybek-zawór który reguluje ciśnienie między skrzynią korbową a dolotem tak żeby nie zatkało silnika i nie wyssało oleju z motoru.

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 26 lip 2018, 06:30

Dokładnie tak jak Ziomek napisał do sprawdzenia masz wszystkie zaworki na tej drodze, zwłaszcza ten od regulacji ciśnienia.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 30 lip 2018, 00:09

jeśli mowa o tym co po otwarciu maski jest z lewej strony zaraz koło turbo no nie tak zaraz ale widoć go od góry to ma z pół roku. poprzedni cały się takim ala nagarem pokrywał a ten jak widać działą i czyściutki ale sprawdzić nie zaszkodzi. to tylko 2 opaski :) i dmuchnąć trzeba. jutro się poprzyglądam. Jeśli chodzi o separator to coś skomplikowanego do wymiany? i ile taka impreza? ten łącznik to już przerabiałem i poziom trudności łatwy tylko ciasnawo ale wykonalne pod blokiem :)

[ Dodano: 2018-07-29, 22:12 ]
Trochę czasu znalazłem wczoraj i chyba znalazłem winowajce. Tzn co daje takie plamy ale czemu to nie wiem.

Pod kolektorem jest coś co wygląda jak zawór zwrotny. idzie od kolektora wężyk, potem do tego czegoś i dalej do okoła silnika sztywnym wężem i do trójnika przy filtrze powietrza a tam do zaworka co tak pyka sobie i kiedys go wymieniałem bo był niesprawny.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2018-07-30, 00:09 ]
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja