Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Brak mocy do 2 tyś obrotów 2.7 TDI

Silniki wysokoprężne
Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Brak mocy do 2 tyś obrotów 2.7 TDI

Post autor: Rzeski_STG » 03 cze 2018, 11:27

Witam, samochód do 2 tyś obrotów jest strasznie mułowaty, po przekroczeniu 2 tyś nagle wbija w fotel. Wymieniłem przepływkę, odłączyłem cięgna klap wirowych i zablokowałem w pozycji otwartej i dalej tak samo. Zmienna geometria turbiny chodzi bez oporów w całym zakresie. Na niskich obrotach jak wcisnę gaz do deski przyspiesza gorzej niż wcisniety troszkę. Błędów oprócz spalonych świec brak. Może EGR ?? Ktoś miał taki przypadek ??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 cze 2018, 13:19

Jakieś błędy w sterowniku?

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 20 cze 2018, 20:36

No wlasnie nie chce generowac bledow. Dzis jak zona jezdzila i jak nie chcial sie zbierac do tych 2 tys to mu wciskala gaz do deski i wywalilo blad nastawnika turbiny, ze nie osiagnal wartosci granicznej. A jak jezdze ja to nie ma zadnych bledow :>

[ Dodano: 2018-06-06, 19:57 ]
Odłączyłem podciśnienie od EGR i jest poprawa, samochód ciągnie liniowo od 1800 obrotów, ale poniżej jest mulasto. Nie wiem czy te silniki tak mają, to tylko 163 konie, ale 1.9 TDI lepiej się wkręca od dołu. Błędów w silniku brak.

[ Dodano: 2018-06-20, 20:36 ]
Musiałem jednak podłączyć EGR z powrotem, bo co dwa dni wywala błąd przepływu powietrza przez EGR. Teraz znowu muli. Zrobiłem dziś diagnostykę, EGR pracuje jak należy, turbo poprostu późno wstaje, bo dopiero od 2100 obr zaczyna wzorcowo pompować. Zmienna geometria niedomaga ?? Ciężko się wyciąga turbinę w tym cudzie ??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 cze 2018, 22:14

Gdyby w każdym aucie dostęp do turbiny był jak w 2.7/3.0 TDI, to mechanicy skakaliby ze szczęścia :).

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 21 cze 2018, 06:41

To ze turbo jest jak na talerzu to widze, ale nieraz jedna srubka jest tak schowana, ze juz nie jest tak prosto. W sumie zastanawia mnie ta zmienna geometria, bo gdyby cos sie zacinalo albo ciezko chodzilo to wyrzuciloby blad nastawnika zapewne?

instynkt71

Post autor: instynkt71 » 27 cze 2018, 00:54

Miałem identyczny problem do 2tys. obrotów muł, a potem turbo wstawało, i samochód przyśpieszał jak trzeba. Po wymianie nastawnika, i ustawieniu położenia u gościa który zajmuje się turbo problem ustąpił. Czasami po kilku godzinach stania w pełnym słońcu, migała mi kontrolka od świec żarowych, to też miało związek z uszkodzeniem nastawnika turbo, po wymianie nigdy się to nie powtórzyło.

kile81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 sty 2017, 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra/ okolice lubina

Post autor: kile81 » 27 cze 2018, 17:49

Mam podobny problem tylko w 3.0tdi polift. Turbo wolno wstaje. Ori miało sporo luzu, obcierało. Wysłałem do regeneracji jest poprawa ale to jeszcze nie to. spotkałem się z opinią ze polifty na edc17 wolniej wstają prawda to? Generalnie turbo wymienione, posprawdzany egr oraz wtryski. Nie ruszałem przepływki.

Rzeski_STG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 02 cze 2011, 00:02
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: Rzeski_STG » 27 cze 2018, 20:07

Problem rozwiązany, siłownik turbiny ma regulację na fasolkach, najpierw przesunąłem go na maxa w stronę grodzi to turbo wstawało przy 3 tyś obrotów, potem przesunąłem go na maxa w stronę chłodnic i samochód przyspiesza ładnie od 1500. Pewno gdybym podłaczył kompa wyregulowałbym turbo idealnie, ale jest dobrze i nic nie ruszam.

kile81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 sty 2017, 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra/ okolice lubina

Post autor: kile81 » 27 cze 2018, 22:32

U siebie siłownika przestawić nie mogę. Turbo mam na gwarancji. Fakt faktem siłownik jest nowy żaden używany czy też regenerowany.

instynkt71

Post autor: instynkt71 » 28 cze 2018, 02:22

Rzeski_STG pisze:Problem rozwiązany, siłownik turbiny ma regulację na fasolkach, najpierw przesunąłem go na maxa w stronę grodzi to turbo wstawało przy 3 tyś obrotów, potem przesunąłem go na maxa w stronę chłodnic i samochód przyspiesza ładnie od 1500.
Zgadza się, najczesniej przyczyną słabo wstającego turbo jest złe położenie nastawnika na regulacji "fasolkach". Akurat w moim przypadku był uszkodzony cały nastawnik, regulacja nie przynosiła poprawy.
Rzeski_STG pisze:Pewno gdybym podłaczył kompa wyregulowałbym turbo idealnie, ale jest dobrze i nic nie ruszam.
Nie wyregulowałbyś tego idealnie we własnym zakresie zwykłym VCDS'em, do tego są specjalne maszyny, lub testery jak na poniższym filmie:


kile81 pisze:U siebie siłownika przestawić nie mogę. Turbo mam na gwarancji. Fakt faktem siłownik jest nowy żaden używany czy też regenerowany.
Skoro ktoś Ci to ustawiał po regeneracji, i nie działa a jest gwarancja, to trzeba reklamować :)

kile81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 sty 2017, 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra/ okolice lubina

Post autor: kile81 » 18 lip 2018, 09:13

instynkt71 pisze:Skoro ktoś Ci to ustawiał po regeneracji, i nie działa a jest gwarancja, to trzeba reklamować :)
Tak wiem, masz racje. Chwilowo nie mogłem to zrobić, było mi potrzebna auto.Od poniedziałku się za to zabiorę. Dla pewności zapodaje loga.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 lip 2018, 22:54

na moje oko za wolno reaguje na zadane ciśnienie z dołu

kile81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 sty 2017, 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra/ okolice lubina

Post autor: kile81 » 19 lip 2018, 17:15

Oko masz bardzo dobre. to jest wynik po regeneracji, przed było gorzej potrafił czasem błędami sypnąć. Fajnie by było jak by ktoś wrzucił swojego loga z takiego silnika.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 20 lip 2018, 11:57

Proszę bardzo podsyłam swojego loga. Jakieś porady?

http://vaglogi.pl/log-011_334X8XB.html

[ Dodano: 2018-07-20, 11:57 ]
Jest podobnie jak u kolegi 'kile81' przy silniku 3.0.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

kile81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 sty 2017, 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra/ okolice lubina

Post autor: kile81 » 20 lip 2018, 12:03

U kolegi jest o wiele lepiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja