Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BLB 2.0 140 KM] Pęknięta głowica?

Silniki wysokoprężne
maniuu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 lis 2017, 21:44
Lokalizacja: Poznań

[ BLB 2.0 140 KM] Pęknięta głowica?

Post autor: maniuu » 06 lip 2018, 21:27

Witam,

posiadam Audiczkę A6 C6 z 2005r, silnik BLB 140km, obecnie przejechane pewne 185kkm, pierwsze objawy pojawiły się może jak miał 160-170kkm (ojciec rocznie robił z 3tys km).

Proszę o opinię czy poniżej wymienione objawy to pęknięta głowica (jak wiadomo, fabryczna wada tych silników).

- uciekający płyn chłodniczy (nic nie kapie pod autem, zmostkowanie chłodnicy spalin nic nie dało, wymieniony zbiornik płynu również nie pomógł, z max na min poziom w ciągu 500km)
- lekkie masełko pod korkiem co 300km (głębiej widać czasami "gluty")
- parowanie oleju po odkręceniu korka zaraz po zgaszeniu silnika
- zimą dosyć długo widać biały dym, latem nic
- zimą dosyć ciężko odpala (tak jakby na korbę go odpalało albo jakby nie wchodził w swoje obroty przez pierwsze 5sek)

Nie ma natomiast bulgotania w zbiorniczku na odpalonym, ani nie wytwarza się podciśnienie ani ciśnienie w wężykach do/od zbiorniczka, olej spuszczałem ale nie było w nim jakiś wad typu masła/rosy/rozrzedzenia (co prawda wymieniałem olej z 5kkm temu) - dlatego nie jestem pewien tej głowicy.

Co sądzicie o tych objawach?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 06 lip 2018, 23:45

Większość objawów wskazuje na pęknięcie głowicy lub jej uszczelki.
Ale jeżeli jesteś pewien, że ciśnienie w układzie nie wzrasta to raczej głowica jest cała. Tylko czy na pewno ciśnienie jest OK?

maniuu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 lis 2017, 21:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maniuu » 07 lip 2018, 10:10

pewny nie jestem, po prostu kolega pomacał i mówił że nie robią się twarde wężyki ani nic nie bulgocze w zbiorniczku...

jest jakieś badanie co pozwala stwierdzić, że coś się dzieje z głowicą?
analiza spalin? pomiar ciśnienia w silniku?

a taki sobie artykuł dzisiaj w łonecie się pojawił nawet...

Artykuł

rafa261
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2018, 14:00
Lokalizacja: miasteczko śląskie

Post autor: rafa261 » 08 lip 2018, 16:58

Jest przyżąd do sprawdzenia co2 dwutlenku węgla w układzie chłodzenia spróbuj tym może to ci coś podpowie na aukcjach są od 25zł
Rafał

maniuu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 lis 2017, 21:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maniuu » 20 lip 2018, 17:01

Witam,
zakupiłem ten tester do sprawdzenia CO2 w chłodziwie iiiiiii... KOLOR SIĘ NIE ZMIENIŁ (o ile na pewno dali mi tester a nie atrament wymieszany z wodą).

Rozgrzany na 90st - 20 min na włączonym i kolor się nie zmienił na zielony czy żółty...

Bąbelkował może raz na 15-25sek (wyrzucając powietrze z komory)...
jak załączałem klimę to zassysał powietrze z zewnątrz raz na 15-25sek - czy to normalne?

na tą chwilę jestem głupi jak byłem bo nie wiem czy mogę wierzyć testerowi a zarazem mam nadzieję że to jednak ani nie uszczelka, ani głowica, ani chłodniczki oleju czy egr - Płyn jest różowiutki na pupka niemowlęcia <lol>

wężyk też miękki

więc co mi zostaje...?

Obrazek

jedynie to niepokojące jest masełko pod korkiem i parowanie po wyłączeniu silnika z komory... ale pytanie czy przy odległościach jakie robię to nie wiem co myśleć... 4x5km dziennie? czasami wylot 2x70km autostradą


Obrazek
Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lip 2018, 17:14

Jaki olej w ogóle używasz? Niskie dystanse też mogą powodować taki efekt, ale to przeważnie zimą. Parowanie jest normalne :).

maniuu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 lis 2017, 21:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maniuu » 20 lip 2018, 17:21

OLEJ CASTROL EDGE TITANIUM TURBO DIESEL 5W40

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lip 2018, 17:35

Nie myślałeś, aby zalać coś lepszego?

Pompa wody nie cieknie? Jak jest gorący silnik, to nawet nie będzie śladu na osłonie, a jedynie różowa ścieżka pod pompą.

maniuu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 lis 2017, 21:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maniuu » 20 lip 2018, 22:24

problem miał już ojciec od może 5 lat jak nie więcej, a w zeszłym roku chyba rozrząd wymieniał zanim go przejąłem więc podejrzewam że i pompę wymienili

zbiornik wyrównawczy też wymieniał więc kwestia korka też odpada... chłodniczkę egr zmostkowałem i też to nic nie dało... gdzie może być wyciek do silnika nie powodujący mieszanie się oleju z płynem chłodzącym a zarazem kopcącym na biało zimą przez jakiś czas? normalnie dr house się kłania w kwestii diagnostyki...

a jaki polecasz olej?

i hipotetyczne pytanie:
- czy stanie się coś jakbym wykorzystał uszczelnienie od tego testera i włożyć go z końcówką pistoletu do zbiorniczka wyrównawczego i dał ciśnienie z kompresora? jest szansa że zacznie gdzieś syczeć bez ryzyka że coś rozwalę?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lip 2018, 22:45

Spróbuj zalać go Motulem Specific 504 00 507 00 5W30 <okok>. Możesz użyć jakieś płukanki, bo silnik w środku raczej nie jest za czysty.

Możesz dać ciśnienie, ale tak do 1.5 bara. Jednak to nic nie da <uoee> .

maniuu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 lis 2017, 21:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maniuu » 21 lip 2018, 06:18

a wlanie uszczelniacza?
http://www.klimatyzacja-samochodowa.com ... tosowaniu/

ale poczytałem sobie jeszcze trochę o tych pękniętych głowicach i mam jeszcze jeden objaw - nierówno pracuje silnik na luzie... zawsze

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 23 lip 2018, 12:06

maniuu pisze:a wlanie uszczelniacza?
http://www.klimatyzacja-samochodowa.com ... tosowaniu/

ale poczytałem sobie jeszcze trochę o tych pękniętych głowicach i mam jeszcze jeden objaw - nierówno pracuje silnik na luzie... zawsze
Uszczelniacza bym nie wlewał, bo to nic dobrego dla układu. Możesz pozapychać kanały chłodzące.
Nierówna praca nie oznacza pękniętej głowicy. Te silniki tak po prostu mają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl