Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

odpalanie AEB 1.8 T 150 km 1997

Silniki benzynowe
ojok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 10 sty 2017, 12:14
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: ojok » 26 cze 2018, 22:39

Kaniucha pisze:Witam wszystkich,
Ja mam to samo w swoim aucie, ale u mnie jest silnik 2. 4 benzyna ARJ, wszystko co jest wymienione w poście pierwszym też u siebie wymieniłem, cewka zapłonowa, świece, przewody WN, wężyki podciśnienia, czujnik temperatury płynu, czujnik temperatury powietrza zasysanego, Evap, VAG żadnych błędów, jak jest zimno pali od strzała czy ciepły czy zimny, jak silnik jest trochę cieplejszy i jest cieplej trzeba kręcić czuć paliwo jakby go zalewalo, nie wiem co dalej, krew mnie zalewa bo wsadzilem może z 1800 zł i dalej bez efektu, ten typ chyba tak ma...
Może ktoś pomoże?

Też już mnie to słabi. Myślę na tą pompa paliwa. Ewentualnie kompresja może już licha.

Kaniucha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kaniucha » 26 cze 2018, 22:52

Raczej pompa i kompresja jest ok, ponieważ jak stoi dłużej tj. noc lub klika godzin aż silnik wystygnie pali jak trzeba, problem jest jak silnik jest ciepły w przedziale temp. 60-90 st., wtedy po postoju, wystarczy nawet godzina i juz trzeba kręcić..., aha zrobiłem też czyszczenie przepustnicy plus adaptacja, przed adaptacją otwarcie wynosiło 25 % po adaptacji 12% czyli lepiej i według serwisu jest teraz w normie, dalej to samo. Zastanawiam się nad sondami lambd? Dodam że u mnie spalanie chwilowe na kompie sięga nawet 18-20 litrów na biegu jałowym na postoju, co też nie wiem czy jest ok...jeszcze jedno wymieniłem też zawór ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Po długim kreceniu jak już zalapie od razu go gaszę po czym kręcę i odpala idealnie od strzała...

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 27 cze 2018, 08:33

kolega z ARJ niech sprawdzi korekty i przepłwykę na VAG. Kolega z AEB iść w stronę LPG, to bardzo częsta przczyna.

Kaniucha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kaniucha » 27 cze 2018, 18:11

Jak sprawdzić korekty i przepływ kę?

[ Dodano: 2018-06-27, 18:11 ]
Dziś wracam po pracy, Zostawiam auto, po godzinie schodzę silnik temperatura 60 stopni musiałem kręcić 3 razy zanim załapał ręce mi już opadają co z tym robić nie wymieniłem jeszcze czujnika położenia wałków oraz czujnika położenia wału korbowego

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 27 cze 2018, 18:59

A listwa LPG jest w porządku? Sprawdź czy są błedy na kompie. Jak nie to przychodzi mi do głowy zaworek na listwie paliwowej i pompa.

ojok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 10 sty 2017, 12:14
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: ojok » 27 cze 2018, 20:26

Pioter211 pisze:A listwa LPG jest w porządku? Sprawdź czy są błedy na kompie. Jak nie to przychodzi mi do głowy zaworek na listwie paliwowej i pompa.
O lpg to do mnie?

Niby zakrecilem butle z gazem i nic nie dało. Zawioze go gazownika bo z gazu kabla nie mam. Na vcdsie żadnych błędów.

[ Dodano: 2018-06-27, 20:24 ]
Pioter211 pisze:A listwa LPG jest w porządku? Sprawdź czy są błedy na kompie. Jak nie to przychodzi mi do głowy zaworek na listwie paliwowej i pompa.
Jeszcze jesli chodzi o gaz to mam wrażenie że za szybko się przełącza i szarpie, muszę przełączyć na pb i dopiero za jakąś chwilę z powrotem na gaz.

[ Dodano: 2018-06-27, 20:26 ]
Pioter211 pisze:A listwa LPG jest w porządku? Sprawdź czy są błedy na kompie. Jak nie to przychodzi mi do głowy zaworek na listwie paliwowej i pompa.
Dodam ze bylem na przeglądzie i kalibracji gazu i prawdopodobnie wtedy mi tak ustawili.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 27 cze 2018, 20:37

Gazownik może podnieść temperaturę przełączania na LPG. Ale to raczej nie rozwiązuje problemu ciężkiego odpalania.
Od strony kolektora dolotowego na listwie paliwowej masz taki mały zaworek. Może on przepuszcza. Podobno jak w rurce wychodzącej z niego czuć paliwo to zaworek jest do wymiany.
Powiedz mi jeszcze czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego?

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 27 cze 2018, 20:54

Sprawdzenie czy nie puszcza LPG to najlepiej wyjeżdzenie LPG. Są oczywiście szybsze sposoby.
Co do korekt i przepływki, potrzebny VAG-COM, kabelek i laptop

ojok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 10 sty 2017, 12:14
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: ojok » 27 cze 2018, 21:07

Pioter211 pisze:Gazownik może podnieść temperaturę przełączania na LPG. Ale to raczej nie rozwiązuje problemu ciężkiego odpalania.
Od strony kolektora dolotowego na listwie paliwowej masz taki mały zaworek. Może on przepuszcza. Podobno jak w rurce wychodzącej z niego czuć paliwo to zaworek jest do wymiany.
Powiedz mi jeszcze czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego?

Trochę czuć pod maską benzyna.

Plyn ubywa tylko zima ale to tylko dlatego że wąż prowadzący do parownika twardnieje i wycieka przy kroccu parownika. Latem tego nie ma

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 27 cze 2018, 21:09

Może gdzieś paliwko ucieka... sprawdź ten zaworek o ltórym pisałem. Jak nie to i pompa to już brak mi pomysłów:(

ojok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 10 sty 2017, 12:14
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: ojok » 27 cze 2018, 21:14

Pioter211 pisze:Może gdzieś paliwko ucieka... sprawdź ten zaworek o ltórym pisałem. Jak nie to i pompa to już brak mi pomysłów:(
mowa o regulatorze ciśnienia paliwa?

Zobaczę jutro i się okaże. Jak nie to zawioze do jakiegoś magika może coś wymyśli.

Kaniucha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kaniucha » 28 cze 2018, 08:57

Dziś rano odpalam, odpalił po dłuższym kręceniu i powoli wbił się na obroty, ssanie działało obroty na poziomie 1200 rpm, opad rąk, pali jak chce..., gdzieś wyczytałem, że mogą być uszkodzone przewody paliwa te przy pompie wewnątrz zbiornika, ktoś taki problem miał, wymienił je i śmigało jak ta lala, teraz mam pół zbiornika paliwa i gorzej odpala, jak miałem pełny to było lepiej, może tu problem, wszystko na to wskazuje, zabiorę się za to w weekend. Ponadto będę robił wymianę rozrządu w sierpniu, jak do tej pory tego problemu nie rozwiążę to powiem żeby mechanik "prześwietlił" silnik i poszukał problemu...

[ Dodano: 2018-06-28, 08:57 ]
ojok pisze:
Pioter211 pisze:Może gdzieś paliwko ucieka... sprawdź ten zaworek o ltórym pisałem. Jak nie to i pompa to już brak mi pomysłów:(
mowa o regulatorze ciśnienia paliwa?

Zobaczę jutro i się okaże. Jak nie to zawioze do jakiegoś magika może coś wymyśli.
Przy zaworze jest wężyk podciśnienia, jeżeli jest w nim paliwo tzn. nie trzyma i jest do wymiany...

Ponownie zapytam, spalanie chwilowe 18l na biegu jałowym na postoju, to normalne?? Teraz jeżdzę głównie po mieście 6-8 km do i z pracy spalanie średnie 18,5 l/100 tak może być? Wcześniej miałem średnie 13l/100km, wzrost spalania zauważyłem po wymianie czujnika temp. płynu w tej chwili mam oryginał kupiony w ASO, wcześniej był zamiennik..., może, podmienić na ten zamiennik i sprawdzić czy coś się zmieni??

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 28 cze 2018, 09:37

Jak odpalisz i od razu jedziesz to może pokazać więcej. Średnie 13l to nie jest tak źle.

Kaniucha
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 cze 2018, 21:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kaniucha » 28 cze 2018, 09:58

No teraz mam 18 l a miałem wcześniej 13k, z tym że teraz jeżdżę tylko po mieście, a wcześniej robiłem trasę, poza tym w rasie na 400 km przejechanych wyszło mi 9,6 l/100 to chyba jest ok, już sam głupieje i chyba szukam dziury w całym...

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 28 cze 2018, 17:00

To jest ok. No może te 18l na mieście to trochę za dużo, ale zależy jaką masz nogę. Ja jeżdżę spokojnie i na mieście wychodzi mi średnio 14l, ale jak wyskoczę w trasę to max 10l :>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga