[ BRE 2.0 140 KM] wymiana DPF - jakie czynności
[ BRE 2.0 140 KM] wymiana DPF - jakie czynności
Panowie, w najbliższych dniach planuję wymienić DPF. Kupiłem używkę z czujnikami. Czy ktoś powie mi jakie czynności poza fizyczną wymianą muszę jeszcze dokonać. Czy trzeba coś adaptować?
Niestety trzeba coś robić. Jestem właśnie po regeneracji filtra. Po założeniu elektryk musiał w komputerze wykonać procedurę wymiany filtra. Ale powstał problem. Komputer widzi nadal zatkany filtr. Firma regeneracyjna twierdzi, że trzeba wyzerować wartości popiołów czy sadzy. Gdzieś czytałem, że komuś pomógł nowy wsad sterownika silnika z wyzerowanymi wartościami zanieczyszczeń. Dziś jadę do elektryka z taką sugestią. Może ktoś miał z tym problem?
Nadal jeżdżę w trybie awaryjnym.
[ Dodano: 2018-06-20, 16:39 ]
I w ogóle skąd wziąć nowy wsad sterownika silnika?
Nadal jeżdżę w trybie awaryjnym.
[ Dodano: 2018-06-20, 16:39 ]
I w ogóle skąd wziąć nowy wsad sterownika silnika?
a ta adaptacja jakim sprzętem jest robiona? Bo mój elektryk ma TAX.mat1324 pisze:W kanale 81 adaptacji trzeba wpisać jedynkę, aby wyzerować DPFa (dotyczy 2.7/3.0 TDI).
[ Dodano: 2018-06-20, 20:45 ]
I jeszcze jedno pytanie. Podczas badania ciśnienie różnicowe filtra DPF na biegu jałowym 50mbar, pod obciążeniem 390mbar. Czy to nie oznacza, że jednak filtr jest zatkany? Może mi zregenerowali niewłaściwie mój filtr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ogólnie nie ma różnicy jakim interfejsem będzie robiona adaptacja, ponieważ zawsze będzie przebiegać tak samo, ale mogą być różnice w wyglądzie pomiędzy danymi urządzeniami diagnostycznymi.
Możesz wrzucić/podać wartości z grupy 102 na odpalonym aucie? Na biegu jałowym powinno być kilka milibarów, a pod obciążeniem przekraczać spokojnie 50 mbar.
Możesz wrzucić/podać wartości z grupy 102 na odpalonym aucie? Na biegu jałowym powinno być kilka milibarów, a pod obciążeniem przekraczać spokojnie 50 mbar.
Odesłałem filtr do reklamacji. Facet twierdzi, że mam coś nie tak z silnikiem, bo bardzo szybko zatkał filtr, nim zdążyłem na komputerze dokonać wymiany (jeden mechanik mi go zakładał, a do elektryka musiałem dojechać kilkanaście kilometrów). Sugeruje nieszczelność układu dolotowego lub coś z wtryskami. Komputer nie wykazywał żadnych z tych problemów. Co może powodować wytwarzanie tak dużej ilości sadzy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Niestety ale rzeczywiście możesz mieć problem z układem paliwowym, przyczyn może być kilka. Wiele osób uważa, że DPF to zło, ale defakto osoby które mają z nim problem mają dlatego, że źle została zdiagnozowana prawdziwa usterka. Jakiś czas temu przeprowadziłem bardzo dokładną analizę jak działa układ/algorytm oczyszczania filtra DPF w naszych autach. Wartości jakie możesz przyjąć za referencyjne dla nowego filtra to (ja takie mam): gdy filtr jest tuż po regeneracji, na wolnych obrotach ma zawsze 0mBar. Pod max obciążeniem osiąga ~250mBar. Z tego co pamiętam dla 800m3/h (max obciążenie) strumienia spalin spadek nie może być większy niż 380mBar. Po przekroczeniu tej wartości sterownik uruchomi procedurę wypalania DPF (ukrytą) bez informacji na FIS. Są to informacje, które empirycznie potwierdziłem na swoim aucie. Jednak nie są to informacje Audi, bo niestety jest to wiedza tajna Audi (know how).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
- Lokalizacja: Szczecin
Nie trzeba być alfa i omegą by zauważyć, że zapełnienie filtra (grupa 104) wyrażone w bez jednostkowej wartości (nie do końca jestem przekonany czy to gramy) nie podąża "na żywo" za spadkiem ciśnienia na filtrze. Oczywiście wartości z grupy 107 są wyznacznikiem kiedy dojdzie do uruchomienia danej procedury, ale nie JEDYNYM. Dalsza dyskusja z mojej strony jest bezcelowa, nie mam zamiaru nikogo przekonywać 
