Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BRE 2.0 140 KM] wymiana DPF - jakie czynności

Silniki wysokoprężne
rosek11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 01 lis 2010, 11:47
Lokalizacja: Przeworsk

[ BRE 2.0 140 KM] wymiana DPF - jakie czynności

Post autor: rosek11 » 16 cze 2018, 21:04

Panowie, w najbliższych dniach planuję wymienić DPF. Kupiłem używkę z czujnikami. Czy ktoś powie mi jakie czynności poza fizyczną wymianą muszę jeszcze dokonać. Czy trzeba coś adaptować?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 cze 2018, 23:57

Nic nie musisz robić :).

rosek11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 01 lis 2010, 11:47
Lokalizacja: Przeworsk

Post autor: rosek11 » 17 cze 2018, 09:22

mat1324 pisze:Nic nie musisz robić :).
Mat1324, a wartości zapełnienia sadzy i popiołu nie trzeba zerować ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 cze 2018, 11:22

Zakładasz używany filtr, więc jeśli będzie się wypalał, to nie ma takiej potrzeby.

hareos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 13 mar 2012, 20:51
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: hareos » 20 cze 2018, 16:39

Niestety trzeba coś robić. Jestem właśnie po regeneracji filtra. Po założeniu elektryk musiał w komputerze wykonać procedurę wymiany filtra. Ale powstał problem. Komputer widzi nadal zatkany filtr. Firma regeneracyjna twierdzi, że trzeba wyzerować wartości popiołów czy sadzy. Gdzieś czytałem, że komuś pomógł nowy wsad sterownika silnika z wyzerowanymi wartościami zanieczyszczeń. Dziś jadę do elektryka z taką sugestią. Może ktoś miał z tym problem?
Nadal jeżdżę w trybie awaryjnym.

[ Dodano: 2018-06-20, 16:39 ]
I w ogóle skąd wziąć nowy wsad sterownika silnika?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 cze 2018, 18:10

W kanale 81 adaptacji trzeba wpisać jedynkę, aby wyzerować DPFa (dotyczy 2.7/3.0 TDI).

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 20 cze 2018, 18:41

kolega rosek zaklada uzywany ktory w jakies czesci jest zapelniony wiec nie trzeba tu nic robic.
kolega hareos zaklada po regeneracji czyli czysty i tutaj trzeba wyzerowac.

wiec wymiana i wymiana to nie zawsze to samo :]

hareos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 13 mar 2012, 20:51
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: hareos » 20 cze 2018, 20:45

mat1324 pisze:W kanale 81 adaptacji trzeba wpisać jedynkę, aby wyzerować DPFa (dotyczy 2.7/3.0 TDI).
a ta adaptacja jakim sprzętem jest robiona? Bo mój elektryk ma TAX.

[ Dodano: 2018-06-20, 20:45 ]
I jeszcze jedno pytanie. Podczas badania ciśnienie różnicowe filtra DPF na biegu jałowym 50mbar, pod obciążeniem 390mbar. Czy to nie oznacza, że jednak filtr jest zatkany? Może mi zregenerowali niewłaściwie mój filtr.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 cze 2018, 22:11

Ogólnie nie ma różnicy jakim interfejsem będzie robiona adaptacja, ponieważ zawsze będzie przebiegać tak samo, ale mogą być różnice w wyglądzie pomiędzy danymi urządzeniami diagnostycznymi.

Możesz wrzucić/podać wartości z grupy 102 na odpalonym aucie? Na biegu jałowym powinno być kilka milibarów, a pod obciążeniem przekraczać spokojnie 50 mbar.

hareos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 13 mar 2012, 20:51
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: hareos » 22 cze 2018, 11:00

Odesłałem filtr do reklamacji. Facet twierdzi, że mam coś nie tak z silnikiem, bo bardzo szybko zatkał filtr, nim zdążyłem na komputerze dokonać wymiany (jeden mechanik mi go zakładał, a do elektryka musiałem dojechać kilkanaście kilometrów). Sugeruje nieszczelność układu dolotowego lub coś z wtryskami. Komputer nie wykazywał żadnych z tych problemów. Co może powodować wytwarzanie tak dużej ilości sadzy?

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 25 cze 2018, 14:40

Niestety ale rzeczywiście możesz mieć problem z układem paliwowym, przyczyn może być kilka. Wiele osób uważa, że DPF to zło, ale defakto osoby które mają z nim problem mają dlatego, że źle została zdiagnozowana prawdziwa usterka. Jakiś czas temu przeprowadziłem bardzo dokładną analizę jak działa układ/algorytm oczyszczania filtra DPF w naszych autach. Wartości jakie możesz przyjąć za referencyjne dla nowego filtra to (ja takie mam): gdy filtr jest tuż po regeneracji, na wolnych obrotach ma zawsze 0mBar. Pod max obciążeniem osiąga ~250mBar. Z tego co pamiętam dla 800m3/h (max obciążenie) strumienia spalin spadek nie może być większy niż 380mBar. Po przekroczeniu tej wartości sterownik uruchomi procedurę wypalania DPF (ukrytą) bez informacji na FIS. Są to informacje, które empirycznie potwierdziłem na swoim aucie. Jednak nie są to informacje Audi, bo niestety jest to wiedza tajna Audi (know how).

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 cze 2018, 16:58

Jaka ukryta wiedza :p. W grupie 107 masz podane wartości sadzy, przy których uruchamia się dana procedura wypalania (w czasie jazdy, wymuszona + błąd o niskiej skuteczności, błąd o zapełnieniu).

Dawid_Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 10 sie 2016, 10:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Dawid_Szczecin » 25 cze 2018, 17:41

Nie trzeba być alfa i omegą by zauważyć, że zapełnienie filtra (grupa 104) wyrażone w bez jednostkowej wartości (nie do końca jestem przekonany czy to gramy) nie podąża "na żywo" za spadkiem ciśnienia na filtrze. Oczywiście wartości z grupy 107 są wyznacznikiem kiedy dojdzie do uruchomienia danej procedury, ale nie JEDYNYM. Dalsza dyskusja z mojej strony jest bezcelowa, nie mam zamiaru nikogo przekonywać ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 cze 2018, 18:36

Są to gramy :). Nie martw się, ale też analizowałem ten temat, co prawda sam nie miałem takiego problemu, ale interesowało mnie to :] . Przeczytałem sporo stron (głównie angielskich i niemieckich) oraz trochę doczytałem w ELSIE.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja