Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] wymiana wiązki hamulca tył

Warsztat
Przemtos

[a6 c6] wymiana wiązki hamulca tył

Post autor: Przemtos » 29 sty 2014, 13:56

Pewnie nie bede pierwszy i nie bede ostatni który poszukiwał tematu związanego z błedem hamulca tył.
po wymianie klocków i tarcz z tyłu i po podłączeniu vag pojawiło sie :

Address 53: Parking Brake
Control Module Part Number: 4F0 910 801
Component and/or Version: EPB C63C0030 H03 0030
Software Coding: 0000111
Work Shop Code: WSC 00953
1 Fault Found:

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)
011 - Open Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11111011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 42
Reset counter: 18
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Voltage: 12.53 V
Count: 102



a wiec do rzeczy.
narzędzia

podnośnik i kobyłki
klucz do kół
klucz torx 25 - którymi będziemy musieli odkręcić nadkole
śrubokręt płaski ( do odpinania wtyczek)
jesli wymieniamy całą wiązkę od bagzaznika
śrubokręt krzyżakowy ( do śrub którymi zamocowane są uchwyty bagażu w bagażniku)
miernik ( żeby sprawdzić zgodność przewodów)
izolację termokurczliwą oraz zwykłą
nóż ( do zdejmowania izolacji)
lutownica i cyna

materiały

obudowa -1j0973752 - ok 30 zł
przewody 000979407e - 28 zł sztuka - przewody mają końcówki obustronne dł 15 cm czyli starczy 1 na zacisk przecinając go w polowie
uszczelka 357372742 d -2,5 sztuka

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/219 ... 9d906.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/244 ... 47a34.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/098 ... 6d27c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ac ... 7c250.html



GOTOWA Z?O?ONA WTYCZKA
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/407 ... d678a.html
Jest to wtyczka samego hamulca.
Jeśli wymieniamy cała wiązkę musimy zakupić
4F0972253L w moim przypadku. - cena w gr 250 zł
numer wiązki zależy od kodu układu hamulcowego więc sprawdzamy po vin lub etka.

przed wszystkimi pracami musimy odłaczyć akumulator

pierwszym przypadku podnosimy auto i zdejmujemy kołooraz wypinamy wtyczkę
wycinamy z wiązki hamulca wygnity lub uszkodzony przewód,
lutujemy nowy oraz izolujemy koszulkami termokurczliwymi i całośc czarna dobrą izolacją. montujemy nową wtyczkę do zacisku
po czym wypinamy bezpiecznik ( nie jest konieczne ale nieraz sterownik głupieje) od zacisku ( bagaznik lewy rząd 3 - lewe koło 4 - prawe koło) wpinamy po 5 min spowrotem.

podłaczmy vcds
kasujemy błąd

-wchodzimy w kontroler hamulca postojowego tzn klikamy 53- Parking brake.
-Następnie 04 - Nastawy główne (Basic Settings) wpisujemy w okienko wartość 007 i klikamy - idź/Go!.
-Powinniśmy usłyszeć pracujące silniczki tłoczków przez około 15 sekund. A na ekranie w okienkach zobaczymy zmieniające się liczby oznaczające obciążenie prądowe silniczków (wyrażone w amperach).
-Po chwili silniczki ucichną a na ekranie pojawi się znów napis Nastawy główne (i 0 A poboru prądu), klikamy gotowe

nastepnie postepujemy tak samo z tym że wprowadzamy 006 zamiast 007.

gotowe.

w drugim przypadku jest więcej krecenia.

-podnosimy auto i zdejmujemy kołooraz wypinamy wtyczkę hamulca
-w zalezności od wyposażenia wypinamy resztę wtyczek ( abs samopoziom itd) oraz wiazkę z górnego wachacza
- zdejmujemy nadkole (t25)
-wyciagamy wykładziny w bagażniku,
-w nadkolu wchodzi gumowa przelotka a w niej wiązka kabli
-rozcinamy izolacje fabryczną


podnosimy auto i zdejmujemy koło
oraz wypinamy wtyczkę


tutaj lutowania jest wiecej ponieważ musimy wszystkie kable wymienić. po wszystkim termokurcze oraz izolacja.

procedura po wszystkim taka jak w poprzednim wypadku czyli bezpiecznik jesli trzeba i kasacja błedów oraz otwarcie i zamknięcie zacisków.

Po wszystkim robimy porządek czyli składamy auto zakładamy koło oraz pijemy zasłużone Piffffko
Ostatnio zmieniony 16 mar 2014, 14:35 przez Przemtos, łącznie zmieniany 4 razy.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 sty 2014, 14:20

Przemtos pisze:[img]C:\Users\Toshiba\Desktop\Nowy folder (3)\image.jpg[/img]
[img]C:\Users\Toshiba\Desktop\Nowy folder (3)\image1.jpg[/img]
[img]C:\Users\Toshiba\Desktop\Nowy folder (3)\image2.jpg[/img]
[img]C:\Users\Toshiba\Desktop\Nowy folder (3)\image3.jpg[/img]
Miło, że się dzielisz z nami wiedzą, ale popraw linki... w taki sposób one nie mają prawa zadziałać... użyj np. zautomatyzowany z Naszym forum - Fotosik.pl

StefanTG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 06 kwie 2015, 19:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: StefanTG » 24 lis 2017, 09:29

Odgrzewam stary temat - gdzie we wtyczce powinna być masa - który pin ? czy ma to jakieś znaczenie ?

Awatar użytkownika
sudan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 10 lis 2016, 21:24
Imię: RAFAL
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: PARIS
Kontakt:

Post autor: sudan » 19 cze 2018, 22:36

W ktorym miejscu przecinacie oryginalna instalacje zeby wpiac sie z nowa kostka ?
Idac od wtyczki to przed rozgalezieniem z kablem ABS czy za nim ?
Ma ktos moze foto jak to zrobil u siebie ?
Robilem dzis rozeznanie w temacie i jestem ciekaw jak to zrobiliscie u siebie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga