Witam
Od dłuższego czasu walcze z jednym problemem.
Dzieję się to gdy jedzie się np. na trójce 2 tys obr. i da okolo 1/2 gazu, by przyśpieszyć.
Wtedy do 3 tys pojawiają się delikatne szarpnięcia, i słychać przy wyłączonym radiu pracę turbiny, że jest włączana i wyłączana.
Uwaga - dzieję sie to tylko w jednym polozeniu pedału, jak wolniej przyśpieszam takie coś nie ma miejsca - tak samo jak dam pedał do podłogi - jest spokój.
Auto jest nie dawno po remoncie, i co warto wspomnieć - ma chipa.
Co już podmieniałem? Wymieniłem cały dolot od filtra do turbo i wszystkie wężyki, podmieniłem n75 - go podejrzewam najbardziej, a dałem drugi, niby sprawny jak sprawdzalem na stole.. , podmieniłem przepływke - to samo.
Auto jest niedawno po remoncie:
Wymieniona turbina na regenerowaną, rozrząd i kupa innych, w sumie niepotrzebnych rzeczy, generalnie kilka tysiaków.
Chcąc przedstawić wam sytuacje zamieszczam loga 025 z przyśpieszania od 2 do 3 tys obrotów.
LOG
Z moich obserwacji wynika - że zawór n75 wpada w tym momencie w oscylacje, i powoduje to na przemian przeładowania i komputer tnie wtedy mi dawki wtrysków (zejdą np. z 19 ms do 14 ms, aż do kolejnego wstania do 19 ms, aż silnik rozkręci się do tych 3 tys obr - tak wynika z logów).. I o ile takie skakanie dawek na benzynie nie jest aż tak odczuwalne, to na gazie już tak, mam słabego kompa gazowego..
Zapodaje drugiego loga z tej sytuacji, w tym przypadku zaobserwowałem, że do 2 tys obrotów turbina ładnie wstaje (duty cycle 99%), po przekroczeniu tych obrotów wpada na wartości ~70 % i tam skacze przez zakres w/w problematycznych obrotów.
LOG DRUGI
LOG TRZECI
A tak zachowuje się autko przy pedale w podłogę, log do 3,5 tys obr
LOG FULL GAZ
Mam nadzieję, że ktoś podpowie co zrobić, może wymienić n75 na nówke sztuke ze sklepu? Z tych logów przynajmniej jak dla mnie - nowego w tym temacie - moze wynikac ze sie przycina.. ale z drugiej strony to tylko w tych obrotach? I do tego już podmieniłem na drugi i to samo..
A może gruszka na turbinie jest zle wyregulowana?
Tu log co sie dzieje podczas tych wydarzeń na kanale 002...
LOG 002
Pomóżcie :D
edit/
Jakby co to świece nowe, cewki podmieniane na inne wszystkie 4 i to samo, jedyne co nie wymieniłem jeszcze w tym aucie to przepustnicy i modułu zapłonowego.
Logi są zrobione na benzynie, nie na gazie. Zrobiłem teraz jeszcze jednego loga, patrzcie na niego od 50 sekundy. Tak jak wyzej, 2 tys obrotow, polowa gazu, i rozpedzenie sie do 3 tys obrotow.
log nowy
Szarpnięcia od 2 do 3 tys. obr 1.8t AEB
Chyba rozwiązałem problem, miałem w zanadrzu jeszcze jeden n75, wsadziłem go, i jest dużo lepiej, nie robiłem jeszcze logów, ale już na słuch turbiny słysze że tak nie skacze z ciśnieniem. Zrobie logi to bede wiedzial, ale skoro to pomogło, i działo by się to jeszcze kiedyś, to zainwestuje w nówke.
Musiały sie oba te zawory co miałem przycinać, bo na stole po sprawdzaniu pod napieciem normalnie sie otwieraly, i przepływ powietrza był prawidłowy..
No cóż, chyba do zamknięcia
Musiały sie oba te zawory co miałem przycinać, bo na stole po sprawdzaniu pod napieciem normalnie sie otwieraly, i przepływ powietrza był prawidłowy..
No cóż, chyba do zamknięcia
