Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Szarpnięcia od 2 do 3 tys. obr 1.8t AEB

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
dawidevl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2017, 13:03
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Szarpnięcia od 2 do 3 tys. obr 1.8t AEB

Post autor: dawidevl » 13 cze 2018, 18:42

Witam

Od dłuższego czasu walcze z jednym problemem.
Dzieję się to gdy jedzie się np. na trójce 2 tys obr. i da okolo 1/2 gazu, by przyśpieszyć.

Wtedy do 3 tys pojawiają się delikatne szarpnięcia, i słychać przy wyłączonym radiu pracę turbiny, że jest włączana i wyłączana.
Uwaga - dzieję sie to tylko w jednym polozeniu pedału, jak wolniej przyśpieszam takie coś nie ma miejsca - tak samo jak dam pedał do podłogi - jest spokój.

Auto jest nie dawno po remoncie, i co warto wspomnieć - ma chipa.
Co już podmieniałem? Wymieniłem cały dolot od filtra do turbo i wszystkie wężyki, podmieniłem n75 - go podejrzewam najbardziej, a dałem drugi, niby sprawny jak sprawdzalem na stole.. , podmieniłem przepływke - to samo.

Auto jest niedawno po remoncie:
Wymieniona turbina na regenerowaną, rozrząd i kupa innych, w sumie niepotrzebnych rzeczy, generalnie kilka tysiaków.

Chcąc przedstawić wam sytuacje zamieszczam loga 025 z przyśpieszania od 2 do 3 tys obrotów.
LOG

Z moich obserwacji wynika - że zawór n75 wpada w tym momencie w oscylacje, i powoduje to na przemian przeładowania i komputer tnie wtedy mi dawki wtrysków (zejdą np. z 19 ms do 14 ms, aż do kolejnego wstania do 19 ms, aż silnik rozkręci się do tych 3 tys obr - tak wynika z logów).. I o ile takie skakanie dawek na benzynie nie jest aż tak odczuwalne, to na gazie już tak, mam słabego kompa gazowego..

Zapodaje drugiego loga z tej sytuacji, w tym przypadku zaobserwowałem, że do 2 tys obrotów turbina ładnie wstaje (duty cycle 99%), po przekroczeniu tych obrotów wpada na wartości ~70 % i tam skacze przez zakres w/w problematycznych obrotów.
LOG DRUGI
LOG TRZECI


A tak zachowuje się autko przy pedale w podłogę, log do 3,5 tys obr
LOG FULL GAZ

Mam nadzieję, że ktoś podpowie co zrobić, może wymienić n75 na nówke sztuke ze sklepu? Z tych logów przynajmniej jak dla mnie - nowego w tym temacie - moze wynikac ze sie przycina.. ale z drugiej strony to tylko w tych obrotach? I do tego już podmieniłem na drugi i to samo..

A może gruszka na turbinie jest zle wyregulowana?

Tu log co sie dzieje podczas tych wydarzeń na kanale 002...
LOG 002
Pomóżcie :D

edit/
Jakby co to świece nowe, cewki podmieniane na inne wszystkie 4 i to samo, jedyne co nie wymieniłem jeszcze w tym aucie to przepustnicy i modułu zapłonowego.

Logi są zrobione na benzynie, nie na gazie. Zrobiłem teraz jeszcze jednego loga, patrzcie na niego od 50 sekundy. Tak jak wyzej, 2 tys obrotow, polowa gazu, i rozpedzenie sie do 3 tys obrotow.
log nowy

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 14 cze 2018, 12:54

Może rób log obr+turbo będzie łatwiej.

dawidevl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2017, 13:03
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: dawidevl » 14 cze 2018, 13:19

Nie wiem czy wtedy bedzie widac te "anomalia", ale zrobie i dodam :)

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 14 cze 2018, 15:12

Nie wiem czy w AEB też to pójdzie, ale ogólnie możesz spróbować w panelu sterowania w ustawieniach portu COM podkrecić ilość odczytów do loga.

dawidevl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2017, 13:03
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: dawidevl » 14 cze 2018, 22:35

Chyba rozwiązałem problem, miałem w zanadrzu jeszcze jeden n75, wsadziłem go, i jest dużo lepiej, nie robiłem jeszcze logów, ale już na słuch turbiny słysze że tak nie skacze z ciśnieniem. Zrobie logi to bede wiedzial, ale skoro to pomogło, i działo by się to jeszcze kiedyś, to zainwestuje w nówke.

Musiały sie oba te zawory co miałem przycinać, bo na stole po sprawdzaniu pod napieciem normalnie sie otwieraly, i przepływ powietrza był prawidłowy..

No cóż, chyba do zamknięcia :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja