Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Podwójny rozrząd?

Silniki wysokoprężne
erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Podwójny rozrząd?

Post autor: erweider » 10 cze 2018, 12:11

Słyszałem ostatnio że niektóre silniki oprócz rozrządu na pasku mają jeszcze drugi na łańcuchu. O co z tym chodzi??

Pytanie czy u mnie w aucie też jest: A6 C7 2.0 TDI 177KM

Przymierzam się do wymiany rozrządu i chciałbym to zrobić w pełni żeby nie okazało się coś później padnie :P

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 10 cze 2018, 13:24

Masz klasyczny rozrząd na pasku i rolkach :) , wymieniałem u siebie miesiąc temu, 4 godz. spokojnej pracy i gotowe <okok>
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Re: Podwójny rozrząd?

Post autor: leon0376 » 10 cze 2018, 13:58

erweider pisze:Słyszałem ostatnio że niektóre silniki oprócz rozrządu na pasku mają jeszcze drugi na łańcuchu. O co z tym chodzi??

Pytanie czy u mnie w aucie też jest: A6 C7 2.0 TDI 177KM

Przymierzam się do wymiany rozrządu i chciałbym to zrobić w pełni żeby nie okazało się coś później padnie :P
Chodzi o to ze w niektórych silnikach jest pasek który napędza walki wydechowe a te poprzez łańcuchy i nastawniki napedzaja walki ssace.
To w oczach "Janusza" pewnie jest drugi rozrząd.

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 10 cze 2018, 15:43

Czyli rozumiem ze u mnie tego nie ma i moge skonczyc na wymiane klasycznego rozrządu tak? :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 cze 2018, 15:47

Na 100% masz tylko pasek :).

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 10 cze 2018, 16:00

Wymiana rozrządu + pompa wody, polecam przy okazji wymienić pasek PK, napinacz i rolki wraz z tą na alternatorze. Jaki masz przebieg auta?
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 10 cze 2018, 16:23

arczi0044 pisze:Wymiana rozrządu + pompa wody, polecam przy okazji wymienić pasek PK, napinacz i rolki wraz z tą na alternatorze. Jaki masz przebieg auta?
Tak będe wymieniał kompletny rozrząd plus pasek klinowy. Przebieg 130tys (wiem że wymiana niby po 180 ale wole zrobic i miec spokojne sumienie ze nic nie pierdyknie :P )

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 10 cze 2018, 16:52

Wymiana w tym silniku jest przy 210tys. Jak jesteś pewny tego przebiegu to wymiana zdecydowanie za szybko :). Wymieniałem przy 202tys. i rozrząd wyglądał prawie jak nowy, zero luzu na rolkach.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 10 cze 2018, 16:59

a co jeśli ma jakaś wadę która się ujawni przed tym terminem? Domniemam że koszta naprawy po awarii rozrządu będą spore :D Może niepotrzebnie panikuje?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 cze 2018, 17:02

Osobiście też wymieniłbym, ponieważ nie kosztuje to dużo, a nowy to nowy :).

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 10 cze 2018, 17:09

To już sam musisz zdecydować :] , nawet w nowym rozrządzie może coś strzelić. Kolega w A4 wymieniał w tym silniku przy 240tys. i twierdzi że rozrząd wyglądał ok.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 10 cze 2018, 17:12

hmm kurde teraz juz nie wiem :D z tego co widze to przebieg 210 lub 5 lat a teoretycznie w grudniu bedzie 5 lat już.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 cze 2018, 17:25

Jeśli masz na zbyciu kilka stówek, to wymień <lol> .

erweider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 03 cze 2018, 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: erweider » 10 cze 2018, 18:20

hehe w tym problem że wolałbym ich nie wydawać :D btw. mat1324 zostawiłem Ci PW w sprawie części jak będziesz miał czas i ochotę pomóc to będę wdzięczny :)

[ Dodano: 2018-06-10, 18:20 ]
arczi0044 pisze:Wymiana w tym silniku jest przy 210tys. Jak jesteś pewny tego przebiegu to wymiana zdecydowanie za szybko :). Wymieniałem przy 202tys. i rozrząd wyglądał prawie jak nowy, zero luzu na rolkach.
arczi0044 dla potwierdzenia do wymianu rozrządu musiałeś demontować przód?

arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 10 cze 2018, 19:01

Nie potrzeba demontować przodu, odkręcasz dolną płytę i przedni wspornik silnika, żeby mieć dostęp do śrub koła pasowego wystarczy odkręcić sterownik wentylatorów. Po zdjęciu osłony rozrządu jest ładny dostęp do wszystkich śrub i wystarczająco dużo miejsca na demontaż i montaż rolek.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl