Podwójny rozrząd?
Podwójny rozrząd?
Słyszałem ostatnio że niektóre silniki oprócz rozrządu na pasku mają jeszcze drugi na łańcuchu. O co z tym chodzi??
Pytanie czy u mnie w aucie też jest: A6 C7 2.0 TDI 177KM
Przymierzam się do wymiany rozrządu i chciałbym to zrobić w pełni żeby nie okazało się coś później padnie :P
Pytanie czy u mnie w aucie też jest: A6 C7 2.0 TDI 177KM
Przymierzam się do wymiany rozrządu i chciałbym to zrobić w pełni żeby nie okazało się coś później padnie :P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Saint germain sur Morin
Re: Podwójny rozrząd?
Chodzi o to ze w niektórych silnikach jest pasek który napędza walki wydechowe a te poprzez łańcuchy i nastawniki napedzaja walki ssace.erweider pisze:Słyszałem ostatnio że niektóre silniki oprócz rozrządu na pasku mają jeszcze drugi na łańcuchu. O co z tym chodzi??
Pytanie czy u mnie w aucie też jest: A6 C7 2.0 TDI 177KM
Przymierzam się do wymiany rozrządu i chciałbym to zrobić w pełni żeby nie okazało się coś później padnie :P
To w oczach "Janusza" pewnie jest drugi rozrząd.
Tak będe wymieniał kompletny rozrząd plus pasek klinowy. Przebieg 130tys (wiem że wymiana niby po 180 ale wole zrobic i miec spokojne sumienie ze nic nie pierdyknie :P )arczi0044 pisze:Wymiana rozrządu + pompa wody, polecam przy okazji wymienić pasek PK, napinacz i rolki wraz z tą na alternatorze. Jaki masz przebieg auta?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Wymiana w tym silniku jest przy 210tys. Jak jesteś pewny tego przebiegu to wymiana zdecydowanie za szybko
. Wymieniałem przy 202tys. i rozrząd wyglądał prawie jak nowy, zero luzu na rolkach.

Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
hehe w tym problem że wolałbym ich nie wydawać :D btw. mat1324 zostawiłem Ci PW w sprawie części jak będziesz miał czas i ochotę pomóc to będę wdzięczny
[ Dodano: 2018-06-10, 18:20 ]

[ Dodano: 2018-06-10, 18:20 ]
arczi0044 dla potwierdzenia do wymianu rozrządu musiałeś demontować przód?arczi0044 pisze:Wymiana w tym silniku jest przy 210tys. Jak jesteś pewny tego przebiegu to wymiana zdecydowanie za szybko. Wymieniałem przy 202tys. i rozrząd wyglądał prawie jak nowy, zero luzu na rolkach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Nie potrzeba demontować przodu, odkręcasz dolną płytę i przedni wspornik silnika, żeby mieć dostęp do śrub koła pasowego wystarczy odkręcić sterownik wentylatorów. Po zdjęciu osłony rozrządu jest ładny dostęp do wszystkich śrub i wystarczająco dużo miejsca na demontaż i montaż rolek.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno