A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
A ja mam takie pytanie czy stabilizatorów nie trzeba zmieniać?
Bo też mam 1BA i też planowałem zmienić na 1BV ale mam również 20" a skoro mat1324 piszesz, że będzie twardo to się zdecyduję chyba na 1BE.
Bo też mam 1BA i też planowałem zmienić na 1BV ale mam również 20" a skoro mat1324 piszesz, że będzie twardo to się zdecyduję chyba na 1BE.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2018, 19:40 przez qujot, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Teoretycznie też trzeba byłoby wymienić stabilizator, który jest sztywniejszy, ale to dodatkowe koszty. Stabilizator pracuje głównie w zakrętach i zapobiega przechyłom nadwozia oraz zwiększa przyczepność wewnętrznego koła, które ma tendencję do utraty przyczepności. Mowa oczywiście o szybkim pokonywaniu ciasnych zakrętów. Przy zwykłej jeździe będzie to praktycznie niezauważalne, a inne amorki i tak spowodują, że będzie sztywniej.
[ Dodano: 2018-06-01, 20:00 ]
Kilka razy jechałem C6 z zawieszeniem 1BV i na co dzień jest trochę za twardo . Wątpię, aby w C7 było bardziej komfortowo na 1BV. Przesiadka na 1BE i tak już będzie odczuwalna.
Zaraz przygotuję zestawienie, ale muszę najpierw odpowiedzieć wszystkim na PW (ponad 10 wiadomości) oraz napisać kilkanaście postów na forum.
[ Dodano: 2018-06-01, 20:00 ]
Kilka razy jechałem C6 z zawieszeniem 1BV i na co dzień jest trochę za twardo . Wątpię, aby w C7 było bardziej komfortowo na 1BV. Przesiadka na 1BE i tak już będzie odczuwalna.
Zaraz przygotuję zestawienie, ale muszę najpierw odpowiedzieć wszystkim na PW (ponad 10 wiadomości) oraz napisać kilkanaście postów na forum.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Proponuję zmianę klas wagowych z 0JL (przód) / 0YN (tył) na 0JH (przód) / 0YL (tył). Obniżyłem klasy wagowe ile się dało, aby auto jak najbardziej poszło w dół przy zawieszeniu 1BE.
PRZÓD:
1) sprężyna: 8K0 411 105 ED >> LESJÖFORS 4004281
2) amortyzator: 4G0 413 031 D >> KYB 341744 / BILSTEIN 19-226903
3) osłona + odbój: 8K0 412 137 A + 8K0 412 131 F >> SACHS 900 224
4) poduszka: 8E0 412 377 C >> LEMFÖRDER 25859 01 / SACHS 802 200
5) stabilizator: 4G0 411 309 E >> link do allegro
6) guma stabilizatora: 8K0 411 327 B >> MEYLE 114 615 0005 / FEBI 31343
7) łącznik stabilizatora: 4M0 411 317 >> LEMFÖRDER 38885 01
TYŁ:
1) sprężyna: 8K0 511 115 HC >> LESJÖFORS 4204297
2) amortyzator: 4G5 513 035 C >> SACHS 313 366
3) osłona + odbój: 4G0 512 137 + 8K0 512 131 K >> SACHS 900 226
4) mocowanie amortyzatora: 4G0 513 353 >> LEMFÖRDER 37301 01 / SACHS 803 007
5) stabilizator: 4G0 511 305 D >> link do allegro
6) łącznik stabilizatora: 8K0 505 465 G >> LEMFÖRDER 33632 01
Podkreślone części są inne w SPAM do 1BA, więc je trzeba wymienić. Reszta nie jest wymagana, ale jak będzie wszystko rozebrane, to można spojrzeć i ewentualnie zmienić. Sprężyny udało znaleźć się w zamienniku . Z amortyzatorami jest trochę gorzej, ale udało mi się dobrać odpowiednie. Niestety, ale nie ma przednich i tylnych amortyzatorów tej samej firmy, więc muszą być różne. Oczywiście nic się nie stanie . Dodatkowo tak wybrałem amorki, że spełniają wymagania dla 1BE oraz 1BV, więc nie będzie trzeba ich później zmieniać, gdybyś chciał zejść jeszcze niżej. Do przodu wybrałbym KYB, ponieważ są tańsze . Zestaw osłon i odbojów i tak trzeba wymienić, bo odboje są krótsze. Górna poduszka przedniego amortyzatora oraz mocowanie tylnego amortyzatora nie są wymagane do zmiany, ale jak są zużyte, to można je od razu wymienić, ale one padają przeważnie przy większych przebiegach (+250 tysięcy km i więcej). Kupuj te, które są tańsze, ponieważ Lemforder i Sachs to jedna firma, więc towar jest ten sam. Stabilizatora nowego nie kupisz, a w ASO jest strasznie drogi. Nowy przedni możesz wyrwać na allegro za 499 zł, a używki za 150 zł i to nawet z łącznikami i gumami. Łączniki mogą zostać stare, ponieważ nie ma żadnej różnicy między 1BA a 1BE. Jak będziesz szukał używanego przedniego, to szukaj od razu z gumami i metalowymi łącznikami. Tylny stabilizator jest jedynie używany na allegro i kupiłbym tego od A7, bo lepiej wygląda. Nie podałem gum do tylnego, ponieważ są one niewymienne.
Przy takim zestawieniu auto zejdzie spokojnie 2 cm w dół. Przedni stabilizator w ASO kosztuje ok. 840 zł, a tylny ok. 735 zł. Amortyzatory są po ok. 760 zł za sztukę, a sprężyny po ok. 450 zł za sztukę.
Z ciekawości dobrałem sprężyny pod 1BV, ponieważ amorki nadają się zarówno do 1BE oraz 1BV, bo twardością są pomiędzy, ale niestety nie ma zamienników sprężyn pod 1BV, więc pozostałoby jedynie ASO (ok. 450 zł za sztukę) lub szukanie używek, co byłoby trochę trudne, bo takie zawieszenie jest dość rzadkie.
[ Dodano: 2018-06-01, 22:51 ]
Po zmianie na nowe sprężyny auto będzie stać minimalnie wyżej (oczywiście i tak będzie niżej niż na 1BA), ale po ok. tysiącu km siądzie jeszcze o ok. 0,5 cm.
PRZÓD:
1) sprężyna: 8K0 411 105 ED >> LESJÖFORS 4004281
2) amortyzator: 4G0 413 031 D >> KYB 341744 / BILSTEIN 19-226903
3) osłona + odbój: 8K0 412 137 A + 8K0 412 131 F >> SACHS 900 224
4) poduszka: 8E0 412 377 C >> LEMFÖRDER 25859 01 / SACHS 802 200
5) stabilizator: 4G0 411 309 E >> link do allegro
6) guma stabilizatora: 8K0 411 327 B >> MEYLE 114 615 0005 / FEBI 31343
7) łącznik stabilizatora: 4M0 411 317 >> LEMFÖRDER 38885 01
TYŁ:
1) sprężyna: 8K0 511 115 HC >> LESJÖFORS 4204297
2) amortyzator: 4G5 513 035 C >> SACHS 313 366
3) osłona + odbój: 4G0 512 137 + 8K0 512 131 K >> SACHS 900 226
4) mocowanie amortyzatora: 4G0 513 353 >> LEMFÖRDER 37301 01 / SACHS 803 007
5) stabilizator: 4G0 511 305 D >> link do allegro
6) łącznik stabilizatora: 8K0 505 465 G >> LEMFÖRDER 33632 01
Podkreślone części są inne w SPAM do 1BA, więc je trzeba wymienić. Reszta nie jest wymagana, ale jak będzie wszystko rozebrane, to można spojrzeć i ewentualnie zmienić. Sprężyny udało znaleźć się w zamienniku . Z amortyzatorami jest trochę gorzej, ale udało mi się dobrać odpowiednie. Niestety, ale nie ma przednich i tylnych amortyzatorów tej samej firmy, więc muszą być różne. Oczywiście nic się nie stanie . Dodatkowo tak wybrałem amorki, że spełniają wymagania dla 1BE oraz 1BV, więc nie będzie trzeba ich później zmieniać, gdybyś chciał zejść jeszcze niżej. Do przodu wybrałbym KYB, ponieważ są tańsze . Zestaw osłon i odbojów i tak trzeba wymienić, bo odboje są krótsze. Górna poduszka przedniego amortyzatora oraz mocowanie tylnego amortyzatora nie są wymagane do zmiany, ale jak są zużyte, to można je od razu wymienić, ale one padają przeważnie przy większych przebiegach (+250 tysięcy km i więcej). Kupuj te, które są tańsze, ponieważ Lemforder i Sachs to jedna firma, więc towar jest ten sam. Stabilizatora nowego nie kupisz, a w ASO jest strasznie drogi. Nowy przedni możesz wyrwać na allegro za 499 zł, a używki za 150 zł i to nawet z łącznikami i gumami. Łączniki mogą zostać stare, ponieważ nie ma żadnej różnicy między 1BA a 1BE. Jak będziesz szukał używanego przedniego, to szukaj od razu z gumami i metalowymi łącznikami. Tylny stabilizator jest jedynie używany na allegro i kupiłbym tego od A7, bo lepiej wygląda. Nie podałem gum do tylnego, ponieważ są one niewymienne.
Przy takim zestawieniu auto zejdzie spokojnie 2 cm w dół. Przedni stabilizator w ASO kosztuje ok. 840 zł, a tylny ok. 735 zł. Amortyzatory są po ok. 760 zł za sztukę, a sprężyny po ok. 450 zł za sztukę.
Z ciekawości dobrałem sprężyny pod 1BV, ponieważ amorki nadają się zarówno do 1BE oraz 1BV, bo twardością są pomiędzy, ale niestety nie ma zamienników sprężyn pod 1BV, więc pozostałoby jedynie ASO (ok. 450 zł za sztukę) lub szukanie używek, co byłoby trochę trudne, bo takie zawieszenie jest dość rzadkie.
[ Dodano: 2018-06-01, 22:51 ]
Po zmianie na nowe sprężyny auto będzie stać minimalnie wyżej (oczywiście i tak będzie niżej niż na 1BA), ale po ok. tysiącu km siądzie jeszcze o ok. 0,5 cm.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W takim razie czekamy na efekt . Wozisz często ciężkie rzeczy w bagażniku?
Ostatnio zmieniony 02 cze 2018, 21:44 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga