Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANK 4.2 340 KM] Nierówna praca silnika

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 20 gru 2014, 15:38

Cewki są na 26 i 27. U mnie wygląda podobnie choć mam bardziej wyrównane parametry między cewkami. Ciężko było mi dziś vagować bo ruch taki jakby święta były.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 21 gru 2014, 01:00

Czyli napięcie rzędu 25V przy max bucie jest dobre ?? Patrząc po moim logu które są dobre, a które nie ??
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 30 sty 2015, 18:11

Jakie napięcie powinno być na jałowym i jaka jest tolerancja skoku napięcia oczywiście w dół 👇 bo mam problem wcześniej z delikatnym drżeniem a teraz mi wypada dwa cylindry???


Pomierzyłem swoją cewkę i tu odnośnik do tematu, w którym się pochwaliłem że jest OK
viewtopic.php?t=71966&postdays=0&postorder=asc&start=15
Pozdrawiam Marcin

h4ck3r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 lut 2012, 19:16
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: h4ck3r » 18 maja 2018, 21:20

witam
Wiem ze trochę odgrzewam kotleta, ale mam bardzo podobny problem. Posiadam S6 C5 z identycznym silnikiem jak koleżanka i mam taki sam problem.
Mianowicie auto dosyć często, szczególnie jak sie rozgrzeje pracuje trochę nie równo. Wskazówka obrotów delikatnie faluje i czuć jakby wypadal zapłon. Na VAGu zero błędów, czasami wywala identyczny jak u koleżanki z EVAP. Nie ma znaczenia czy lpg czy pb. Sprawdzałem vagiem banki 015. 016. 017 i wszystkie wartości sa na 0. Wymieniłem wszystkie świece na nowe. Kupilem jedną nową cewke beru i 4 używki. Przekładałem chyba na wszystkie możliwe sposoby i zero poprawy. Mało tego raz na jakis czas ale tylko na ciepłym auto ciężko pali. Nie mam już pomysłów. Jakieś wskazówki? I pytanie do autorki wątku, czy poradziła sobie z problemem ? Jak tak to w jaki sposób ? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 19 maja 2018, 05:54

U mnie w końcu padła cewka na 5 cylindrze. Wymieniłam. 2 tygodnie było dobrze, aż zaczęło się to samo z 4 cylindrem. Wtedy już nie bawiłam się w półśrodki, tylko kupiłam komplet nowych cewek i problem raz na zawsze się skończył.

Jak masz dodatkowo problem z paleniem na ciepłym to zacznij od sprawdzenia lpg czy nie puszcza czasem gazu w kolektor.
motostacja - części samochodowe.

h4ck3r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 lut 2012, 19:16
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: h4ck3r » 19 maja 2018, 16:30

Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj rano chodził chyba najgorzej jak się da. Podłączyłem VAGa i na bloku 015 w pierwszym okienku wartość wskazywała aż 36 count. Powiedzcie proszę, czy analogicznie skoro jest to pierwsza pozycja w pierwszym bloku to będzie 1 cylinder? Każde kolejne okienko to numerycznie następny cylinder?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 20 maja 2018, 17:11

Skoro masz missfirey na pierwszym to stawiam flaszkę, że cewka na 1 i 2 cylindrze jest już do wymiany. Często jest tak, że idą parami po sąsiedzku.

Sprawdź parametry w kanałach o których wyżej pisałem. Tylko nie na jałowych bo to nic nie powie. Cewki dają najczęściej o sobie znać pod obciążeniem jak napięcie musi wzrosnąć.

Przy lpg cewki jak i świece lecą szybciej. Wymieniaj najlepiej w komplecie jak kasa pozwala. Skończą się problemy z wymianami raz w miesiącu :P

Albo ori BERU albo poszukaj z 4,2 FSI (czerwone) - niby są wytrzymalsze.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

h4ck3r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 lut 2012, 19:16
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: h4ck3r » 21 maja 2018, 16:39

Niestety nie jest to żadna cewka, ani świeca:( (bloku przegrałeś flaszkę :p <lol> )Wczoraj podmieniłem wszystkie cewki z drugiej eSki kolegi i zakupiłem komplet nowych świec i dalej mam wypadanie na 1 cylindrze, a czasami udało mi się zauważyć, szczególnie na zimnym 1, 2, 3 cylinder. Niestety, wydaje mi się, że źle mam ustawiony rozrząd. W bloku 093 wskazuje mi wartości -6, -8. W 090 jest ok, 0,0 i skacze na -1. Blok 093 nie zmienia swoich wartości w ogóle, nieważne czy pod obciążeniem czy nie. Natomiast wartości w bloku 090, przy pełnym bucie zmieniają się na 20 i 20 czy to jest prawidłowo?

Proszę powiedzcie mi, czy takie odchyły w 093 mieszczą się w normie i czy przez to mogę mieć taki problem z wypadającymi zapłonami na trzech pierwszych cylindrach? I czy to może mieć coś wspólnego z tym, że auto teraz dosyć często ciężko pali?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 21 maja 2018, 16:45

Lepiej przegrać flaszkę niż miałby Ci silnik wybuchnąć :D

A poważnie jak masz wychyły nastawników na 20 stopni (pytanie czy logi prawidłowo zrobione?) to oznacza, że coś jest nie tak. Ich wartość powinna być w granicach 22-23 stopnie. Jeśli masz 20 oznacza to, że rozrząd stoi dobrze tylko napinacze nie mogą się podnieść do końca co powoduje zmiany w zapłonie - ECU przestawia a mechanicznie już nie do końca. Ale nie powinno to aż tak bardzo wpłynąć na pracę silnika na jałowych.

A skoro nie świeczki ani cewki to zobacz nieszczelności w zaworach kombinowanych od SAI.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
Malincho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Malincho » 28 maja 2018, 21:40

Cześć!
Zrobiłem dziś logi z ciekawości i moim oczom ukazało się coś takiego:

Chodzi o ostatnie wartości z dziś 28.05.18, nie wiem czemu wkleja mi też jakieś starocia :(
Grupa 032: http://vaglogi.pl/log-032_GH0gGt.html
Grupa 020: http://vaglogi.pl/log-020_D69Fm.html
Grupa 021: http://vaglogi.pl/log-021_h5p655.html
Grupa 033: http://vaglogi.pl/log-033_vm8K2rn.html

Czy warto pozamieniać cewki pomiędzy głowicami, czy w ciemno wymieniać świece na nowe?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 maja 2018, 10:23

Złe grupy zrobiłeś. Zrób 015+016+017 w jednym logu to wtedy będzie widać czy i gdzie uciekają zapłony.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
Malincho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Malincho » 30 maja 2018, 17:01

w blokach 15 16 i 17 mam same zera w logach. Skąd w takim razie te liczby w 020? :) Nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Gdzieś wyczytałem, że na LPG kąt w blocku 020 powinien być zawsze 0.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 31 maja 2018, 20:10

To jak masz same zera to zapłony nie wypadają.
motostacja - części samochodowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga