[ANK 4.2 340 KM] Nierówna praca silnika
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- zediii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
- Imię: Marcin
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Moszczanka
Jakie napięcie powinno być na jałowym i jaka jest tolerancja skoku napięcia oczywiście w dół 👇 bo mam problem wcześniej z delikatnym drżeniem a teraz mi wypada dwa cylindry???
Pomierzyłem swoją cewkę i tu odnośnik do tematu, w którym się pochwaliłem że jest OK
viewtopic.php?t=71966&postdays=0&postorder=asc&start=15
Pomierzyłem swoją cewkę i tu odnośnik do tematu, w którym się pochwaliłem że jest OK
viewtopic.php?t=71966&postdays=0&postorder=asc&start=15
Pozdrawiam Marcin
witam
Wiem ze trochę odgrzewam kotleta, ale mam bardzo podobny problem. Posiadam S6 C5 z identycznym silnikiem jak koleżanka i mam taki sam problem.
Mianowicie auto dosyć często, szczególnie jak sie rozgrzeje pracuje trochę nie równo. Wskazówka obrotów delikatnie faluje i czuć jakby wypadal zapłon. Na VAGu zero błędów, czasami wywala identyczny jak u koleżanki z EVAP. Nie ma znaczenia czy lpg czy pb. Sprawdzałem vagiem banki 015. 016. 017 i wszystkie wartości sa na 0. Wymieniłem wszystkie świece na nowe. Kupilem jedną nową cewke beru i 4 używki. Przekładałem chyba na wszystkie możliwe sposoby i zero poprawy. Mało tego raz na jakis czas ale tylko na ciepłym auto ciężko pali. Nie mam już pomysłów. Jakieś wskazówki? I pytanie do autorki wątku, czy poradziła sobie z problemem ? Jak tak to w jaki sposób ? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Wiem ze trochę odgrzewam kotleta, ale mam bardzo podobny problem. Posiadam S6 C5 z identycznym silnikiem jak koleżanka i mam taki sam problem.
Mianowicie auto dosyć często, szczególnie jak sie rozgrzeje pracuje trochę nie równo. Wskazówka obrotów delikatnie faluje i czuć jakby wypadal zapłon. Na VAGu zero błędów, czasami wywala identyczny jak u koleżanki z EVAP. Nie ma znaczenia czy lpg czy pb. Sprawdzałem vagiem banki 015. 016. 017 i wszystkie wartości sa na 0. Wymieniłem wszystkie świece na nowe. Kupilem jedną nową cewke beru i 4 używki. Przekładałem chyba na wszystkie możliwe sposoby i zero poprawy. Mało tego raz na jakis czas ale tylko na ciepłym auto ciężko pali. Nie mam już pomysłów. Jakieś wskazówki? I pytanie do autorki wątku, czy poradziła sobie z problemem ? Jak tak to w jaki sposób ? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
U mnie w końcu padła cewka na 5 cylindrze. Wymieniłam. 2 tygodnie było dobrze, aż zaczęło się to samo z 4 cylindrem. Wtedy już nie bawiłam się w półśrodki, tylko kupiłam komplet nowych cewek i problem raz na zawsze się skończył.
Jak masz dodatkowo problem z paleniem na ciepłym to zacznij od sprawdzenia lpg czy nie puszcza czasem gazu w kolektor.
Jak masz dodatkowo problem z paleniem na ciepłym to zacznij od sprawdzenia lpg czy nie puszcza czasem gazu w kolektor.
motostacja - części samochodowe.
Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj rano chodził chyba najgorzej jak się da. Podłączyłem VAGa i na bloku 015 w pierwszym okienku wartość wskazywała aż 36 count. Powiedzcie proszę, czy analogicznie skoro jest to pierwsza pozycja w pierwszym bloku to będzie 1 cylinder? Każde kolejne okienko to numerycznie następny cylinder?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Skoro masz missfirey na pierwszym to stawiam flaszkę, że cewka na 1 i 2 cylindrze jest już do wymiany. Często jest tak, że idą parami po sąsiedzku.
Sprawdź parametry w kanałach o których wyżej pisałem. Tylko nie na jałowych bo to nic nie powie. Cewki dają najczęściej o sobie znać pod obciążeniem jak napięcie musi wzrosnąć.
Przy lpg cewki jak i świece lecą szybciej. Wymieniaj najlepiej w komplecie jak kasa pozwala. Skończą się problemy z wymianami raz w miesiącu :P
Albo ori BERU albo poszukaj z 4,2 FSI (czerwone) - niby są wytrzymalsze.
Sprawdź parametry w kanałach o których wyżej pisałem. Tylko nie na jałowych bo to nic nie powie. Cewki dają najczęściej o sobie znać pod obciążeniem jak napięcie musi wzrosnąć.
Przy lpg cewki jak i świece lecą szybciej. Wymieniaj najlepiej w komplecie jak kasa pozwala. Skończą się problemy z wymianami raz w miesiącu :P
Albo ori BERU albo poszukaj z 4,2 FSI (czerwone) - niby są wytrzymalsze.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Niestety nie jest to żadna cewka, ani świeca:( (bloku przegrałeś flaszkę )Wczoraj podmieniłem wszystkie cewki z drugiej eSki kolegi i zakupiłem komplet nowych świec i dalej mam wypadanie na 1 cylindrze, a czasami udało mi się zauważyć, szczególnie na zimnym 1, 2, 3 cylinder. Niestety, wydaje mi się, że źle mam ustawiony rozrząd. W bloku 093 wskazuje mi wartości -6, -8. W 090 jest ok, 0,0 i skacze na -1. Blok 093 nie zmienia swoich wartości w ogóle, nieważne czy pod obciążeniem czy nie. Natomiast wartości w bloku 090, przy pełnym bucie zmieniają się na 20 i 20 czy to jest prawidłowo?
Proszę powiedzcie mi, czy takie odchyły w 093 mieszczą się w normie i czy przez to mogę mieć taki problem z wypadającymi zapłonami na trzech pierwszych cylindrach? I czy to może mieć coś wspólnego z tym, że auto teraz dosyć często ciężko pali?
Proszę powiedzcie mi, czy takie odchyły w 093 mieszczą się w normie i czy przez to mogę mieć taki problem z wypadającymi zapłonami na trzech pierwszych cylindrach? I czy to może mieć coś wspólnego z tym, że auto teraz dosyć często ciężko pali?
Lepiej przegrać flaszkę niż miałby Ci silnik wybuchnąć :D
A poważnie jak masz wychyły nastawników na 20 stopni (pytanie czy logi prawidłowo zrobione?) to oznacza, że coś jest nie tak. Ich wartość powinna być w granicach 22-23 stopnie. Jeśli masz 20 oznacza to, że rozrząd stoi dobrze tylko napinacze nie mogą się podnieść do końca co powoduje zmiany w zapłonie - ECU przestawia a mechanicznie już nie do końca. Ale nie powinno to aż tak bardzo wpłynąć na pracę silnika na jałowych.
A skoro nie świeczki ani cewki to zobacz nieszczelności w zaworach kombinowanych od SAI.
A poważnie jak masz wychyły nastawników na 20 stopni (pytanie czy logi prawidłowo zrobione?) to oznacza, że coś jest nie tak. Ich wartość powinna być w granicach 22-23 stopnie. Jeśli masz 20 oznacza to, że rozrząd stoi dobrze tylko napinacze nie mogą się podnieść do końca co powoduje zmiany w zapłonie - ECU przestawia a mechanicznie już nie do końca. Ale nie powinno to aż tak bardzo wpłynąć na pracę silnika na jałowych.
A skoro nie świeczki ani cewki to zobacz nieszczelności w zaworach kombinowanych od SAI.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Cześć!
Zrobiłem dziś logi z ciekawości i moim oczom ukazało się coś takiego:
Chodzi o ostatnie wartości z dziś 28.05.18, nie wiem czemu wkleja mi też jakieś starocia
Grupa 032: http://vaglogi.pl/log-032_GH0gGt.html
Grupa 020: http://vaglogi.pl/log-020_D69Fm.html
Grupa 021: http://vaglogi.pl/log-021_h5p655.html
Grupa 033: http://vaglogi.pl/log-033_vm8K2rn.html
Czy warto pozamieniać cewki pomiędzy głowicami, czy w ciemno wymieniać świece na nowe?
Zrobiłem dziś logi z ciekawości i moim oczom ukazało się coś takiego:
Chodzi o ostatnie wartości z dziś 28.05.18, nie wiem czemu wkleja mi też jakieś starocia
Grupa 032: http://vaglogi.pl/log-032_GH0gGt.html
Grupa 020: http://vaglogi.pl/log-020_D69Fm.html
Grupa 021: http://vaglogi.pl/log-021_h5p655.html
Grupa 033: http://vaglogi.pl/log-033_vm8K2rn.html
Czy warto pozamieniać cewki pomiędzy głowicami, czy w ciemno wymieniać świece na nowe?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga