Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ASN 3.0 220 KM] Falujące obroty, drgania w aucie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
emilsl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 kwie 2018, 11:56
Lokalizacja: Suwałki

[ASN 3.0 220 KM] Falujące obroty, drgania w aucie

Post autor: emilsl » 15 kwie 2018, 12:15

Witam. Od dłuższego czasu walczę z silnikiem 3.0 220KM, historia przebojów jest tak długa że nie będę nawet pisał tylko przejdę do szczegółów: silnik faluje w zakresie 640-680 obr. i jedzie jak za karę.. Wymienione katalizatory, sondy, ukł.powietrza szczelny, świece, przewody, cewki - poprostu wszystko! Oczywiście przy okazji wymieniony rozrząd, wariatory po regeneracji!! Mechanicy rozkładają ręce.. Jeden sugerował złe ustawienie rozrządu, który był zmieniany w autoryzowanym warsztacie gdzie mechanik sie zapiera,że rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony... Się wkur...łem i załatwiłem komp.z programem do mojego auta, drugie identyczne audi, brata i zaczęliśmy przewalać i porównywać wartości z obu aut(jego chodzi jak zegarek).
Co odkryliśmy??
W grupie 93 "POŁOŻENIE WAŁKA ROZRZĄDU ZAWORÓW DOLOTOWYCH" w audi porównawczym BLOK 1 4,0°KW, BLOK 2 4,0°KW
W moim aucie?
BLOK 1 3,0°KW, BLOK 2 -12,0°KW
Nie jestem mechanikiem a wiem że coś tu jest nie tak! Pytanie do ludzi którzy mają wiedzę na takie tematy kieruję tu, bo nie wiem już co robić.. To źle założony rozrząd czy wina wariatora, czy może jeszcze czegoś innego?
Proszę o pomoc...
Pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: mat1324: 2018-04-15, 12:48 ]
Kolor czerwony jest zarezerwowany dla moderatorów i adminów. Zmieniłem na pomarańczowy :).
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2018, 12:47 przez emilsl, łącznie zmieniany 1 raz.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 15 kwie 2018, 16:52

To chyba sam widzisz że rozrząd nie jest dobrze ustawiony,im bliżej 0 tym lepiej. Jeżeli jesteś pewny rozrządu to może być tak ,że zmienne fazy padają.

emilsl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 kwie 2018, 11:56
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: emilsl » 15 kwie 2018, 20:14

Zakładam że w obu blokach powinna byc taka sama wartość??

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 18 kwie 2018, 22:35

Nie koniecznie taka sama ale zbliżona na obu bankach i bliska zera.

emilsl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 kwie 2018, 11:56
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: emilsl » 28 maja 2018, 12:36

Po ustawieniu rozrządu dwa dni jeździłem i wszystko niby było dobrze, aż nagle miganie " check engine" i samochód znowu zdycha.. Na drugi dzień mechanik podłącza kompa i wyskakuje masa błędów! Wypadanie zapłonu na cylindrach 1,2,3 i wszystkie błędy z tym związane.. Czujnik nie widzi położenia wałka na ssącej stronie.. Podmieniane czujniki-nic, zmieniony sterownik silnika-nic, sprawdzony plus,minus i sygnał w wiązce-wszystko gra... Ludzie pomóżcie bo to już jest wykańczające.. O co tu chodzi..

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 28 maja 2018, 17:08

@emilsl
Sprawdź czy pierścień impulsów na wałku ssącym podający do czujnika halla nie jest uszkodzony.
U mnie to jest przyczyną nierównej pracy silnika zaraz po wymianie rozrządu (pierwsze odpalenie).

Dodam jeszcze że komputer u mnie pokazywał błąd synchronizacji wałków czyli 17755. Odpinanie czujników nic nie pomagało. Silnik również bez problemowo odpalał. Podmiana czujników również nic nie dawała.

emilsl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 kwie 2018, 11:56
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: emilsl » 28 maja 2018, 19:09

Bardzo dziękuję za pomoc, dzwoniłem do mechanika i powiedziałem mu o tym, rzekomo pomocnik sprawdzał i pierścień jest ok ale jutro sam jeszcze oceni bo może jednak nie jest.. Prosiłem też o kod błędu,jak tylko to sprawdzą to napiszę o rezultacie.. Obawiam się tylko że z moim szczęściem do tego samochodu to nie będzie to hehe. W każdym bądź razie proszę o podpowiedzi bo mechanicy rozłożyli ręce..

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 28 maja 2018, 21:07

Kolego, mały update. Oprócz poprawy pierścieni, które mi wyszły okazało się że pomimo ustawienia rozrządu zgodnie ze sztuką. Pisząc ze sztuką mam na myśli że rozrząd jest na znakach (wał korbowy względem wałków) oraz wałki względem siebie. Wszystko się mieści w znakach. Natomiast po odpaleniu auta i sprawdzeniu kanałów 90 i 93 na biegu jałowym miałem:

Kanał 90: -1, -1
Kanał 93: -4, 25

Także pomimo tego, że wsadzony jest nowy napinacz i łańcuch na stronie kierowcy u mnie trzeba przewalić o jeden ząbek prawdopodobnie wałek ssący względem wałka wydechowego.

Wniosek taki wyszedł po tym jak czujniki halla były zamieniane między sobą i błąd nie znikał.
Zrobiony został również eksperyment i czujnik halotronowy został poluzowany i delikatnie przekręcony. Wskazania wtedy na kanale 93 tam gdzie miałem 25 były bliskie ku 0 a nawet wskakiwały na -. Po pozostawieniu przestawionego ręcznie czujnika halla błąd już nie występował po dłuższej pracy na jałowym oraz po przygazowaniu na 3k rpm. Także po takim eksperymencie decyzja padła u mnie teraz że przewalamy o jeden ząbek wałek ssący na stronie kierowcy i ponownie sprawdzamy czy wszystko będzie ok.

I na koniec dodam że takie cyrki mam na ustawionym rozrządzie, gdzie wszystko się pokrywa na znakach... A wałem kręcone było już nie wiem ile razy... I blokowany wał był, i używane były blokady wałków itd... no normalnie ręce opadają...

emilsl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 kwie 2018, 11:56
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: emilsl » 29 maja 2018, 11:05

No to z tym rozrządem, walkami i blokadami u mnie podobne scenerie.. Kilka tysięcy w silnik wpompowane i dalej jest lipa. Głównie chodzi o to że komputer po podpięciu nie widzi jednego wałka ssącego. A przez dwa dni się wydawało że będzie ok, to nagle się zrobiło..

[ Dodano: 2018-05-29, 11:05 ]
17748 czujnik pół.w.rozrządu (G40)/cz.poł.wału korb.(G28)
P1340-001 - nieprawidłowa korelacja

To główny błąd który się wyswietla, po podłączeniu urządzenia "jakieś do sprawdzania impulsów z wałka wynika że wałek ustawiony jest na 0° - więc chyba bardzo dobrze.. czyli sygnał dochodzi do czujnika a komputer go nie widzi. Co robić...

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 31 maja 2018, 11:54

U mnie finalnie okazało się to co @Mazdomania pisała razem z @Gruzin w tym wątku: blad-17755-vt82036.htm#897130

Po poprawieniu pierścieni czujnika halla dalej miałem złe wskazania na kanale 93. Po przestawieniu wałka ssącego o jeden ząbek wszystko wróciło do normy i auto chodzi jak złoto teraz.
Finalnie na kanale 93 mam stałe wskazania na wolnych obrotach: -4, -8


@emilsl: Jeśli masz nieprawidłową korelację to jest problem w rozrządzie czyli to co pisisali koledzy i koleżanki wcześniej w powyższym wątku.

Z tego co pamiętam to pisałęś że u Ciebie dwa dni było ok i potem nagle przestał silnik podawać moc. Z tego co widziałem na etce to u Ciebie jest wariator na rozrządzie i być może on będzie przyczyną.

emilsl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 kwie 2018, 11:56
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: emilsl » 01 cze 2018, 14:46

Wariator był regenerowany i firma ta twierdzi że raczej nie możliwe jest żeby stanął. Ewentualnie jeśli się upieram to mogę im wysłać i przejrzą go jeszcze raz. W pozycji 93 nie możemy odczytać położenia wałka ssącego, specjalnym przyrządem ktoś tam się podpinali to wychodzi że wałek jest idealnie na 0° ustawiony. I czemu chodził dobrze i raptem przestał?? Ja się nie znam ale wygląda na jakieś badziewie, czujniki i wiązka wszystko ok, sterownik silnika również.. pierścień na wale też jest ok, naprawdę trzeba kombinować przy rozrządzie?
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 01 cze 2018, 14:59

emilsl pisze:Wariator był regenerowany i firma ta twierdzi że raczej nie możliwe jest żeby stanął.!
Słowo klucz był regenerowany

Ja wsadzałem 3 razy regenerowaną pompę wspomagania i nigdy więcej już tego błędu nie popełnię. Jeśli nie znajdziesz nic w wiązce to niestety ale moim zdaniem nie obejdzie się bez ponownego ściągnięcia wariatora i sprawdzenia go.

Po za tym piszesz że nie możesz odczytać pozycji na kanale 93. Podmieniane były czujniki halla? U mnie bezproblemowo po naprawieniu (przestawieniu o ząbek) jak i przed naprawą oraz podmianie czujników mogłem w tym kanale sprawdzić wartości.

emilsl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 kwie 2018, 11:56
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: emilsl » 14 cze 2018, 12:11

No dobra, poproszę o zdjęcie wariatora i jeszcze raz wyśle go do przejrzenia.. Też nie jestem zwolennikiem regeneracji ale nowy wariator kosztuje mnóstwo pieniędzy a z allegro po 100zl wcale nie muszą się różnić od tego który posiadam:/ Dziękuję za porade, dam znać jak wariator wróci z naprawy.

[ Dodano: 2018-06-14, 12:11 ]
Wariator wrócił, sprawdzony i jest sprawny. Chłop stwierdził że nie ma on wpływu poprawną pracę silnika,nawet gdyby się zaciął. Tym bardziej nie ma wpływu na to że z komputera nie można odczytać wartości położenia wałka ssącego. Problem zatem nie leży po winie rozrządu-przypominam że dwa dni jeździłem i było dobrze.. Pomóżcie ludzie!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja