Witam,
Tydzień temu podczas jazdy zauważyłem, że temperatura wody i oleju przekroczyła stałe 90 stopni i dobiła nawet do 110. Od razu podjechałem do mechanika, który stwierdził, że to termostat padł. Umówiłem się na wymianę. Po wymianie niestety też się grzało. Mechanik wyjął wkład z termostatu zrobił próbę z zalaniem "wieczka" wrzątkiem, który miał się otworzyć ale się nie otworzył - nowy termostat też był popsuty. Zrobiliśmy jeszcze test z jazdą z termostatem bez wkładu i silnik znowu nagrzał się do 110 stopni. No i teraz mechanik zaczął mnie straszyć, że to uszczelka pod głowicą. Czy to może być prawda? Jestem w drodze do apteki po leki przeciwzawałowe bo auto mam dopiero od roku. Umówiony jestem na kolejne oględziny żeby wymienić termostat na jakiś działający. Myślicie, że to by pomogło? Proszę o radę
1.8t wysoka temperatura
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
możesz wymienić jeszcze 10 termostatów ale jeśli jeździłeś bez i silnik dalej się grzał to co by to miało zmienićnoobcio pisze:Umówiony jestem na kolejne oględziny żeby wymienić termostat na jakiś działający. Myślicie, że to by pomogło? Proszę o radę

jak napisał kolega Repek92 - pompa do sprawdzenia a jak nie to test zawartości spalin w układzie chłodzenia ( w sumie to chyba łatwiej i taniej zacząć od testu spalin u ukł chłodzenia a dopiero potem pompa )
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
oprócz pompy i badania zawartości spalin w układzie chłodzenia w nastepnej kolejności do sprawdzenia:
- wentylatory na chłodnicy
- stopień zasyfienia samej chłodnicy, u mnie jak ściągałem starą chłodnicę to w środku było tyle szlamu, że nie mam pojęcia jakim cudem w ogóle mogła cokolwiek schłodzić
- przestrzeń między chłodnica klimy a właściwą chłodnicą, czesto lubi się tam nazbierac taka warstwa syfu, że praktycznie blokuje przepływ powietrza przez chłodnice. (to raczej nie dawało by az tak wysokiego skoku temp. ale warto sprawdzic)
- wentylatory na chłodnicy
- stopień zasyfienia samej chłodnicy, u mnie jak ściągałem starą chłodnicę to w środku było tyle szlamu, że nie mam pojęcia jakim cudem w ogóle mogła cokolwiek schłodzić
- przestrzeń między chłodnica klimy a właściwą chłodnicą, czesto lubi się tam nazbierac taka warstwa syfu, że praktycznie blokuje przepływ powietrza przez chłodnice. (to raczej nie dawało by az tak wysokiego skoku temp. ale warto sprawdzic)
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
jest visco i wentylator elektryczny . kiedyś się spotkałem z tym że visco było zwłoki , wentylator el jakoś to wychładzał ale jak umarł i el to właśnie też silnik się grzał
a zbadanie zawartości spalin w płynie chłodzącym to koszt kilkudziesięciu złotych więc można to zrobić " z automatu" bo po co wymieniać pół samochodu i liczyć na cud
a zbadanie zawartości spalin w płynie chłodzącym to koszt kilkudziesięciu złotych więc można to zrobić " z automatu" bo po co wymieniać pół samochodu i liczyć na cud
