Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

1.8t wysoka temperatura

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
noobcio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 gru 2016, 10:12
Lokalizacja: Łódź

1.8t wysoka temperatura

Post autor: noobcio » 08 maja 2018, 10:52

Witam,

Tydzień temu podczas jazdy zauważyłem, że temperatura wody i oleju przekroczyła stałe 90 stopni i dobiła nawet do 110. Od razu podjechałem do mechanika, który stwierdził, że to termostat padł. Umówiłem się na wymianę. Po wymianie niestety też się grzało. Mechanik wyjął wkład z termostatu zrobił próbę z zalaniem "wieczka" wrzątkiem, który miał się otworzyć ale się nie otworzył - nowy termostat też był popsuty. Zrobiliśmy jeszcze test z jazdą z termostatem bez wkładu i silnik znowu nagrzał się do 110 stopni. No i teraz mechanik zaczął mnie straszyć, że to uszczelka pod głowicą. Czy to może być prawda? Jestem w drodze do apteki po leki przeciwzawałowe bo auto mam dopiero od roku. Umówiony jestem na kolejne oględziny żeby wymienić termostat na jakiś działający. Myślicie, że to by pomogło? Proszę o radę

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 maja 2018, 10:54

Sprawdź pompę wody
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 08 maja 2018, 12:58

noobcio pisze:Umówiony jestem na kolejne oględziny żeby wymienić termostat na jakiś działający. Myślicie, że to by pomogło? Proszę o radę
możesz wymienić jeszcze 10 termostatów ale jeśli jeździłeś bez i silnik dalej się grzał to co by to miało zmienić ??
jak napisał kolega Repek92 - pompa do sprawdzenia a jak nie to test zawartości spalin w układzie chłodzenia ( w sumie to chyba łatwiej i taniej zacząć od testu spalin u ukł chłodzenia a dopiero potem pompa )

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 maja 2018, 13:19

Tylko gdyby to była uszczelka, to wzrost temperatury nasilałby się od dłuższego czasu, ponieważ od razu nie będze takiego dużego przedmuchu do układu chłodzenia, więc uszkodzona pompa bardziej pasuje. Pompa działała, nagle ją coś trafiło i auto zaczęło się grzać.

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 10 maja 2018, 06:43

oprócz pompy i badania zawartości spalin w układzie chłodzenia w nastepnej kolejności do sprawdzenia:
- wentylatory na chłodnicy
- stopień zasyfienia samej chłodnicy, u mnie jak ściągałem starą chłodnicę to w środku było tyle szlamu, że nie mam pojęcia jakim cudem w ogóle mogła cokolwiek schłodzić
- przestrzeń między chłodnica klimy a właściwą chłodnicą, czesto lubi się tam nazbierac taka warstwa syfu, że praktycznie blokuje przepływ powietrza przez chłodnice. (to raczej nie dawało by az tak wysokiego skoku temp. ale warto sprawdzic)

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 10 maja 2018, 10:03

Tam jest chyba wiskoza to wentylator odpada bo kręci się cały czas.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 10 maja 2018, 15:56

jest visco i wentylator elektryczny . kiedyś się spotkałem z tym że visco było zwłoki , wentylator el jakoś to wychładzał ale jak umarł i el to właśnie też silnik się grzał
a zbadanie zawartości spalin w płynie chłodzącym to koszt kilkudziesięciu złotych więc można to zrobić " z automatu" bo po co wymieniać pół samochodu i liczyć na cud ??

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 11 maja 2018, 10:00

repek92 pisze:Tam jest chyba wiskoza to wentylator odpada bo kręci się cały czas.
Wiskoza też może ulec awarii. Często po tylu latach brakuje oleju i nie spina prawidłowo dla tego napisałem wentylatory w rozumieniu elektyyczne i wiskotyczne ;)

noobcio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 gru 2016, 10:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: noobcio » 25 maja 2018, 08:02

Dopiero wczoraj odebrałem auto od mechanika. Tak jak podejrzewaliście uszkodzona była pompa wody. Dzięki wszystkim za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja