Witam
Dla spokoju ducha chciałbym zaopatrzyć się w koło dojazdowe. Letnie kółka mam 255/35/20 (i o nie się boję, że w końcu skapituluje na dziurze i kompresorek nie pomoże...) zimówki 225/55/17.
Początkowo myślałem żeby (podobnie jak w poprzednim aucie) w lecie wozić jedna zimówkę a w ziemie jedna letnią, ale z lektory forum doszedłem do wniosku że w przypadku quattro (możliwość uszkodzenia napędu przy nawet niewiele różniących się kołach) nie jest to najlepszy pomysł (bo mimo że to oryginalne rozmiary to dość znacznie się różnią -patrz zdjęcie). Do końca nie jestem jednak przekonany czy rzeczywiście tak małe różnice mogą mieć wpływ na napęd , bo w końcu jeździmy po zakrętach i koła kręcą się z rożnymi prędkościami i to nie tylko na jednej osi ale i względem przód tył?
Druga sprawa to to że zimówka średnio mi się mieści do bagażnika (nie wiem czy zawsze tak jest ale mam tak duzy akumulator obudowany plastykami, i nie wiem czy nie ma tam jakiej pompy od zawieszenia (mam pneumatyka).
Mam pytanie czy a6 c7 3.0 tdi quattro stronik 245km z zawieszeniem pneumatycznym można było zamówić z dojazdówką (lub z kołem normalnym zapasowym)? Jeśli tak to jakie są kody fabryczne styropianowym wypełnień do bagażnika (albo gdzie to mogę zaleście jakiś katalog?)
Jaki powinien być rozmiar dojazdów ki? gdzieś na allegro znalazłem 145/70/20 ale inny sprzedawali tez 125/70/19 oraz 175/55/19(pierwszy wymiar wydaje się najwłaściwszy przedstawiłem go tez na zdjęciu).
Pozdrawiam serdecznie
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje za pomoc
superjachu
koło dojazdowe do A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 wrz 2013, 14:01
- Lokalizacja: Zielona g ora
Re: koło dojazdowe do A6 C7
No to może głos człowieka z "doświadczeniem" w temacie takiego wyboru Jechałem w Europe (1500 km od domu), przygotowałem dojazdówkę (seryjnie miałem tylko zestaw naprawczy). W najdalszym miejscu wycieczki uszkodziłem oponę tak, ze naprawić jej sie nie dało. I co teraz? Wracać 80km/h na dojazdówce czy szukać nowej opony? Wybór oczywisty i 220 euro w plecy Gdybym miał zapas - luuuuuzik ... Po powrocie grzecznie zmajstrowałem zapas z tej kupionej, nowej opony, w jej miejsce zakupiłem używkę z allegro o podobnym zużyciu. Jeśli w trasie nie stanie sie tragedia, i nie padnie mi kompletnie wicej niż jedna opona to mam spokój. Mając taki jak Ty dylemat wybieram zapas. Tym bardziej, ze Twoja nowa opona to trochę większy koszt niż 200 euro Chyba, że jeździsz "wokół komina" - dojazdówka wtedy wystarczy.superjachu pisze:Witam
Dla spokoju ducha chciałbym zaopatrzyć się w koło dojazdowe. Letnie kółka mam 255/35/20 (i o nie się boję, że w końcu skapituluje na dziurze i kompresorek nie pomoże...) zimówki 225/55/17.
Początkowo myślałem żeby (podobnie jak w poprzednim aucie) w lecie wozić jedna zimówkę a w ziemie jedna letnią, ale z lektory forum doszedłem do wniosku że w przypadku quattro (możliwość uszkodzenia napędu przy nawet niewiele różniących się kołach) nie jest to najlepszy pomysł (bo mimo że to oryginalne rozmiary to dość znacznie się różnią -patrz zdjęcie). Do końca nie jestem jednak przekonany czy rzeczywiście tak małe różnice mogą mieć wpływ na napęd , bo w końcu jeździmy po zakrętach i koła kręcą się z rożnymi prędkościami i to nie tylko na jednej osi ale i względem przód tył?
[url=http://images64.fotosik.pl/162/a824fc6f68ebd8c0.jpg]Obrazek[/URL]
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje za pomoc
superjachu
Nie przesadzajmy z tym, ze quattro momentalnie zdechnie, jak zrobisz paręnaście setek km z jedna mniej/bardziej zużyta opona. Jeśli chcesz być spokojniejszy, zmajstruj zapas z jakiejś używanej, średnio zużytej (circa 6 mm) opony. Będzie lepiej pasowała do trupa (4mm), ale i do nówki (8mm) na tej samej osi.
V40->S60->S40->S60->WRX->E90->A6
No to akurat taka sytuacja, że dojazdówka padła w obcym kraju i jak jeszcze gdzieś się jedzie na wakacje i nie zna się języka, albo nawet się zna ale są to drogie kraje jak DE czy Fr lub Skandynawskie to lepiej mieć całą oponę. Jednak osobiście uważam, że lepiej mieć dojazdówkę, bo po zmianach też trzeba czasami czujniki ciśnienia regulować z komputerem pokładowym itp. Ja bym pchał się w tańsze rozwiązanie czyli dojazdóweczka, bo przy zmianie opony i tak czy tak jest kłopot.
Pozdrowionka!
Pozdrowionka!
Witam,
I mnie spotkała przygoda z przebitą oponą. Niestety zestaw naprawczy przy przeciętej oponie nie pomaga.
Proszę o informację w jakim rozmiarze zmieści się dojazdówka w moim aucie.
moje letnie opony to 19" a zimowe 17"
Avant, ośka
w miejscu koła jest akumulator(duzy) nad nim styropian z kluczami i plastikowa nakładka
wszystko dokręcone plastikową śrubą.
pozdr.
I mnie spotkała przygoda z przebitą oponą. Niestety zestaw naprawczy przy przeciętej oponie nie pomaga.
Proszę o informację w jakim rozmiarze zmieści się dojazdówka w moim aucie.
moje letnie opony to 19" a zimowe 17"
Avant, ośka
w miejscu koła jest akumulator(duzy) nad nim styropian z kluczami i plastikowa nakładka
wszystko dokręcone plastikową śrubą.
pozdr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 26 lip 2013, 22:41
- Imię: mirefire
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3miasto
Przy zakupie auta nie było zestawu naprawczego a auto nie jest wyposażone a objazdówkę, ( mam prośbę czy ktoś możne zrobić fotkę zestawu naprawczego tj. kompresora i płynu nr seryjny części).
Jedynie co mi się udało ogarnąć to, to że pasuje mniej więcej (bez założenia plastikowej pokrywy koła, ale pokrywa podłogi zamyka się ok) koło dojazdowe od Q5 takie do pompowania, dlatego muszę dokupić kompresorek.
Nadmieniam iż pod spodem znajduje się akumulator.
Jedynie co mi się udało ogarnąć to, to że pasuje mniej więcej (bez założenia plastikowej pokrywy koła, ale pokrywa podłogi zamyka się ok) koło dojazdowe od Q5 takie do pompowania, dlatego muszę dokupić kompresorek.
Nadmieniam iż pod spodem znajduje się akumulator.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
A7 zapas
Witam wszystkich
Ja też miałem podobny problem w A7 quattro avant ,uszkodziłem opone 1000 km od domu ale całe szczęście kort pękł i dało sie jechać . Ale od tamtej pory kombinuje jak wsadzić normalny zapas do bagażnika . Udało mi się upchać letnie koło 18/45/245 i z bólem weszło na akumulator i pomiędzy plastiki w podłodze . Jest tylko jeden problem -jest 5-7 cm za wysokie i nie domyka się podłoga .Wiem na pewno że węższe koło wejdzie tz. średnica felgi pozostaje ta sama 18 cali -bo akumulator na środku po zewnętrznej przydało by się niższą opone a więc 40/35 wtedy wejdzie bez oporu i węższą opone i felge czyli np. felga 6 cali opona 165/35/18 w teorii powinno się zamknąć podłoge . Felgi są takie w mercedesie GLA aluminiowe ,otwór centrujący 66.6 i śruby 5x112 a więc pasuje a opone widziałem od dwóch producentów na necie chyba już za 200 zł . Reasumując używana felga plus nowa opona -koszt około 500-700 zł i WIECZNY SPOKÓJ . Ktoś już próbował takich rozwiązań ????
[ Dodano: 2017-04-15, 11:35 ]
Witam koło od mercedesa kupione ,założona opona 215 /50/18 bo podobną wysokość mam na letnich węższych na 50 wysokości w tym rozmiarze nie ma),wchodzi w miejsce zapasówki na akumulator -podłoga się nie domyka -jest jeszcze 4
cm za wysoko z oponą 165/35/18 pewnie by się zamknęło ale dla mnie to za niski profil w porównaniu do kół na których jeżdże . Zakładałem na auto wszystko pasuje . Temat rozwiązany
Ja też miałem podobny problem w A7 quattro avant ,uszkodziłem opone 1000 km od domu ale całe szczęście kort pękł i dało sie jechać . Ale od tamtej pory kombinuje jak wsadzić normalny zapas do bagażnika . Udało mi się upchać letnie koło 18/45/245 i z bólem weszło na akumulator i pomiędzy plastiki w podłodze . Jest tylko jeden problem -jest 5-7 cm za wysokie i nie domyka się podłoga .Wiem na pewno że węższe koło wejdzie tz. średnica felgi pozostaje ta sama 18 cali -bo akumulator na środku po zewnętrznej przydało by się niższą opone a więc 40/35 wtedy wejdzie bez oporu i węższą opone i felge czyli np. felga 6 cali opona 165/35/18 w teorii powinno się zamknąć podłoge . Felgi są takie w mercedesie GLA aluminiowe ,otwór centrujący 66.6 i śruby 5x112 a więc pasuje a opone widziałem od dwóch producentów na necie chyba już za 200 zł . Reasumując używana felga plus nowa opona -koszt około 500-700 zł i WIECZNY SPOKÓJ . Ktoś już próbował takich rozwiązań ????
[ Dodano: 2017-04-15, 11:35 ]
Witam koło od mercedesa kupione ,założona opona 215 /50/18 bo podobną wysokość mam na letnich węższych na 50 wysokości w tym rozmiarze nie ma),wchodzi w miejsce zapasówki na akumulator -podłoga się nie domyka -jest jeszcze 4
cm za wysoko z oponą 165/35/18 pewnie by się zamknęło ale dla mnie to za niski profil w porównaniu do kół na których jeżdże . Zakładałem na auto wszystko pasuje . Temat rozwiązany
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Podłoga sie nie domyka a temat rozwiązany?marcinc5 pisze:podłoga się nie domyka -jest jeszcze 4
cm za wysoko z[...] Temat rozwiązany
Nie lepiej było poszukać czegoś takiego?
https://allegro.pl/kola-felgi-kola-doja ... t-1-4-0222
400-600 PLN i problem z głowy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga