[ A6 C5 2.5 Tdi] BAU - kąt wtrysku - na jaką wartość ustawić
[ A6 C5 2.5 Tdi] BAU - kąt wtrysku - na jaką wartość ustawić
Witam.
Obecenie mam ustawiony kat wtrysku na wartosc 2 atdc.
Na forum mozna wyczytac ze powinno byc -1.
Ja jaki najlepiej ustawic?? Silnik BAU
Chce troche poprawic odpalania z rana.
Obecenie mam ustawiony kat wtrysku na wartosc 2 atdc.
Na forum mozna wyczytac ze powinno byc -1.
Ja jaki najlepiej ustawic?? Silnik BAU
Chce troche poprawic odpalania z rana.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 lis 2012, 11:46
- Lokalizacja: szczecin
Witam wszystki Audimaniaków,jestem posiadaczem od 2 lat A6 z 1999r 2,5 tdi,mam ostatnio problem z autkiem,przejechalem 30 km postawiłem auto na 5 godz , no już nie chciało odpalić , u mechanika stało ponad tydzień,diagnoza wstępna była :uszkodzony sterownik pompy wtryskiwaczy,wysłałem do regeneracji,po wstawieniu sterownika auto odpala,ale nie ma mocy żeby jezdzić,a ponadto mechanik stwierdził ze nie da sobie rady dalej, na komp pokazuje że zły kąt wtrysku chyba,sorry jesli coś napisałem niefachowo,ale nie jestem fachowcem,a autko popsuło mi sie 1 raz
zbigniew53 jeżeli faktycznie twój mechanik nie wyregulował kata wtrysku, świeci Ci sie kotrolka ESP , a w ECU jest zapisany blad 550 (zwiazany z regulacja kata wtrysku), to po jego wyregulowaniu twój samochód może odżyć, ponieważ majac silnik sprzężony z automatem to taki bład bedzie skutokwal m.in własnie brakiem mocy
Odsylam tak jak w powyzszym poscie do tematu:
a6-c5-25-afbbd-550-regkata-wyprzwtrysku ... .htm#80890
Odsylam tak jak w powyzszym poscie do tematu:
a6-c5-25-afbbd-550-regkata-wyprzwtrysku ... .htm#80890
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
- Imię: Przemysław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
Witajcie moi drodzy.
Chciałbym uzyskać pomoc od speców dieslowych. Jestem w tym zupełnie nowy bo całe życie ujeżdżałem benzynę, temu wybaczcie może pytanie laika
Silnik jak w temacie, czyli BAU. Wydaje mi się że nalezy podłubać, poregulować mu kąt wtrysku.
Na zagrzanym aucie mam takie wartości z Basic settings - linia 004 (VCDS)
http://vaglog.pl/log_248895.html
jakie wartości byłyby tu optymalne ?
Poradnik o regulacji przeczytałem na innym forum wiem jak to zrobić, ale te odczyty nie są do końca jasne dla mnie. Wystarczy mi informacja "masz za wczesny/za późny" kąt popraw wartości na .....
Dzięki
Chciałbym uzyskać pomoc od speców dieslowych. Jestem w tym zupełnie nowy bo całe życie ujeżdżałem benzynę, temu wybaczcie może pytanie laika
Silnik jak w temacie, czyli BAU. Wydaje mi się że nalezy podłubać, poregulować mu kąt wtrysku.
Na zagrzanym aucie mam takie wartości z Basic settings - linia 004 (VCDS)
http://vaglog.pl/log_248895.html
jakie wartości byłyby tu optymalne ?
Poradnik o regulacji przeczytałem na innym forum wiem jak to zrobić, ale te odczyty nie są do końca jasne dla mnie. Wystarczy mi informacja "masz za wczesny/za późny" kąt popraw wartości na .....
Dzięki
- kronvwservice
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 05 lut 2016, 07:52
- Lokalizacja: Łomianki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
- Imię: Przemysław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
Właśnie chcę sobie poznać samochód i będę dłubał Dzięki za sugestię dot. pomocy na wykresie.
[ Dodano: 2016-02-05, 11:36 ]
Dobra odpowiem sobie sam :-P (zaczyna się na poprzednim forumie było tak samo :-P )
ja mam odczyty w okolicy -3.0 , mam za późny kąt, muszę go przyspieszyć o te dwa stopnie, żeby uzyskać wartości w okolicy -1.0
Mój ojciec na ucho mi powiedział jeszcze przed podpięciem komputera że kąt jest za późny bo silnik chodzi za miękko, i że musimy go ruszyć o dwa stopnie muszę mu przyznać rację.
[ Dodano: 2016-02-05, 11:36 ]
Dobra odpowiem sobie sam :-P (zaczyna się na poprzednim forumie było tak samo :-P )
Najbardziej optymalne nastawy kąta z punktu widzenia żywotności pompy wtryskowej a także pracy silnika
zawierają się w przedziale od minus 0,5* do minus 1,5* (za GMP, late, nach OT).
Zatem prawidłowo ustawiony kąt wtrysku w odczycie nastaw podstawowych (BS) będzie się przedstawiał nastepująco:
1 kolumna .... sec
2 kolumna - 835 obr/min
3 kolumna - "Za późny, Late, Nach OT
4 kolumna - minus 1,0 * (z tolerancją +/- 0,5*)
5 kolumna - 100,2 %
ja mam odczyty w okolicy -3.0 , mam za późny kąt, muszę go przyspieszyć o te dwa stopnie, żeby uzyskać wartości w okolicy -1.0
Mój ojciec na ucho mi powiedział jeszcze przed podpięciem komputera że kąt jest za późny bo silnik chodzi za miękko, i że musimy go ruszyć o dwa stopnie muszę mu przyznać rację.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 337
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
Witam .
Podepnę się pod temat.
Chciałem sprawdzić a potem podregulować kat wtrysku, a tu takie chocki klocki mi wychodzą.
Nie posiadam żadnych błędów, a wchodząc w blok 4 aby sprawdzić kąt wtrysku automatycznie auto dostaje większych obrotów i mruga sprężynka na liczniku. Mało tego , kąt wtrysku raz pokazuje za późny raz za wczesny. Może ktoś miał podobny objaw ?
http://ramador.pl/0/audi_A6_C5/K%C4%85t_wtrysku.mp4
Podepnę się pod temat.
Chciałem sprawdzić a potem podregulować kat wtrysku, a tu takie chocki klocki mi wychodzą.
Nie posiadam żadnych błędów, a wchodząc w blok 4 aby sprawdzić kąt wtrysku automatycznie auto dostaje większych obrotów i mruga sprężynka na liczniku. Mało tego , kąt wtrysku raz pokazuje za późny raz za wczesny. Może ktoś miał podobny objaw ?
http://ramador.pl/0/audi_A6_C5/K%C4%85t_wtrysku.mp4
- Krzysiek 84
- Moderator
- Posty: 66
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: 80 B4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olecko - Suwałki
Ramador,
Założyłeś już temat w którym opisujesz te same objawy.
-bau-25-179-km-kat-wtrysku-i-migajaca-s ... t93590.htm
Założyłeś już temat w którym opisujesz te same objawy.
-bau-25-179-km-kat-wtrysku-i-migajaca-s ... t93590.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
- Imię: Przemysław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
To co opisałeś to normalne jest po wejściu w blok sprawdzania kąta wtrysku, tak ma być ma zwiększyć obroty raz pokazywać za wczesny, raz za późny i migać kontrolką świec przy tym procesie. Trzeba nam tu podać wartości jakie ci zwraca przy tym sprawdzeniu.
Jak koledzy wczesniej wpisali w vcds jest sugerowany wykres kąta wtrysku (minimum i max dwie linie i jedna po środku) , jak się go ustawi pod górną sugerowaną wartość to wtedy auto chodzi jak złoto. (górna wartość nie przekraczając jej)
Jak koledzy wczesniej wpisali w vcds jest sugerowany wykres kąta wtrysku (minimum i max dwie linie i jedna po środku) , jak się go ustawi pod górną sugerowaną wartość to wtedy auto chodzi jak złoto. (górna wartość nie przekraczając jej)
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Ja u siebie jak ustawialem to nie miałem tak jak opisuejsz nic nie mrugalo i wartości były cały czas stałeSkuciok pisze:To co opisałeś to normalne jest po wejściu w blok sprawdzania kąta wtrysku, tak ma być ma zwiększyć obroty raz pokazywać za wczesny, raz za późny i migać kontrolką świec przy tym procesie. Trzeba nam tu podać wartości jakie ci zwraca przy tym sprawdzeniu.
Jak koledzy wczesniej wpisali w vcds jest sugerowany wykres kąta wtrysku (minimum i max dwie linie i jedna po środku) , jak się go ustawi pod górną sugerowaną wartość to wtedy auto chodzi jak złoto. (górna wartość nie przekraczając jej)
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
- Imię: Przemysław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
analogicznie jak w 1,9 tdi tylko wykres jest inny, ten rosyjski filmik dobrze pokazuje
po polskiemu w 1,9 tdi mamy pokazane tu https://youtu.be/1yyZ-dsQCTk?t=553
po polskiemu w 1,9 tdi mamy pokazane tu https://youtu.be/1yyZ-dsQCTk?t=553
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga