[ A6 C5 2.5 Tdi] BAU - kąt wtrysku - na jaką wartość ustawić
[ A6 C5 2.5 Tdi] BAU - kąt wtrysku - na jaką wartość ustawić
Witam.
Obecenie mam ustawiony kat wtrysku na wartosc 2 atdc.
Na forum mozna wyczytac ze powinno byc -1.
Ja jaki najlepiej ustawic?? Silnik BAU
Chce troche poprawic odpalania z rana.
Obecenie mam ustawiony kat wtrysku na wartosc 2 atdc.
Na forum mozna wyczytac ze powinno byc -1.
Ja jaki najlepiej ustawic?? Silnik BAU
Chce troche poprawic odpalania z rana.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 lis 2012, 11:46
- Lokalizacja: szczecin


zbigniew53 jeżeli faktycznie twój mechanik nie wyregulował kata wtrysku, świeci Ci sie kotrolka ESP , a w ECU jest zapisany blad 550 (zwiazany z regulacja kata wtrysku), to po jego wyregulowaniu twój samochód może odżyć, ponieważ majac silnik sprzężony z automatem to taki bład bedzie skutokwal m.in własnie brakiem mocy
Odsylam tak jak w powyzszym poscie do tematu:
a6-c5-25-afbbd-550-regkata-wyprzwtrysku ... .htm#80890

Odsylam tak jak w powyzszym poscie do tematu:
a6-c5-25-afbbd-550-regkata-wyprzwtrysku ... .htm#80890
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
Witajcie moi drodzy.
Chciałbym uzyskać pomoc od speców dieslowych. Jestem w tym zupełnie nowy bo całe życie ujeżdżałem benzynę, temu wybaczcie może pytanie laika
Silnik jak w temacie, czyli BAU. Wydaje mi się że nalezy podłubać, poregulować mu kąt wtrysku.
Na zagrzanym aucie mam takie wartości z Basic settings - linia 004 (VCDS)
http://vaglog.pl/log_248895.html
jakie wartości byłyby tu optymalne ?
Poradnik o regulacji przeczytałem na innym forum wiem jak to zrobić, ale te odczyty nie są do końca jasne dla mnie. Wystarczy mi informacja "masz za wczesny/za późny" kąt popraw wartości na .....
Dzięki
Chciałbym uzyskać pomoc od speców dieslowych. Jestem w tym zupełnie nowy bo całe życie ujeżdżałem benzynę, temu wybaczcie może pytanie laika

Silnik jak w temacie, czyli BAU. Wydaje mi się że nalezy podłubać, poregulować mu kąt wtrysku.
Na zagrzanym aucie mam takie wartości z Basic settings - linia 004 (VCDS)
http://vaglog.pl/log_248895.html
jakie wartości byłyby tu optymalne ?
Poradnik o regulacji przeczytałem na innym forum wiem jak to zrobić, ale te odczyty nie są do końca jasne dla mnie. Wystarczy mi informacja "masz za wczesny/za późny" kąt popraw wartości na .....
Dzięki

- kronvwservice
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 05 lut 2016, 07:52
- Lokalizacja: Łomianki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
Właśnie chcę sobie poznać samochód i będę dłubał
Dzięki za sugestię dot. pomocy na wykresie.
[ Dodano: 2016-02-05, 11:36 ]
Dobra odpowiem sobie sam :-P (zaczyna się na poprzednim forumie było tak samo :-P )
ja mam odczyty w okolicy -3.0 , mam za późny kąt, muszę go przyspieszyć o te dwa stopnie, żeby uzyskać wartości w okolicy -1.0
Mój ojciec na ucho mi powiedział jeszcze przed podpięciem komputera że kąt jest za późny bo silnik chodzi za miękko, i że musimy go ruszyć o dwa stopnie
muszę mu przyznać rację.

[ Dodano: 2016-02-05, 11:36 ]
Dobra odpowiem sobie sam :-P (zaczyna się na poprzednim forumie było tak samo :-P )
Najbardziej optymalne nastawy kąta z punktu widzenia żywotności pompy wtryskowej a także pracy silnika
zawierają się w przedziale od minus 0,5* do minus 1,5* (za GMP, late, nach OT).
Zatem prawidłowo ustawiony kąt wtrysku w odczycie nastaw podstawowych (BS) będzie się przedstawiał nastepująco:
1 kolumna .... sec
2 kolumna - 835 obr/min
3 kolumna - "Za późny, Late, Nach OT
4 kolumna - minus 1,0 * (z tolerancją +/- 0,5*)
5 kolumna - 100,2 %
ja mam odczyty w okolicy -3.0 , mam za późny kąt, muszę go przyspieszyć o te dwa stopnie, żeby uzyskać wartości w okolicy -1.0

Mój ojciec na ucho mi powiedział jeszcze przed podpięciem komputera że kąt jest za późny bo silnik chodzi za miękko, i że musimy go ruszyć o dwa stopnie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
Witam .
Podepnę się pod temat.
Chciałem sprawdzić a potem podregulować kat wtrysku, a tu takie chocki klocki mi wychodzą.
Nie posiadam żadnych błędów, a wchodząc w blok 4 aby sprawdzić kąt wtrysku automatycznie auto dostaje większych obrotów i mruga sprężynka na liczniku. Mało tego , kąt wtrysku raz pokazuje za późny raz za wczesny. Może ktoś miał podobny objaw ?
http://ramador.pl/0/audi_A6_C5/K%C4%85t_wtrysku.mp4
Podepnę się pod temat.
Chciałem sprawdzić a potem podregulować kat wtrysku, a tu takie chocki klocki mi wychodzą.
Nie posiadam żadnych błędów, a wchodząc w blok 4 aby sprawdzić kąt wtrysku automatycznie auto dostaje większych obrotów i mruga sprężynka na liczniku. Mało tego , kąt wtrysku raz pokazuje za późny raz za wczesny. Może ktoś miał podobny objaw ?
http://ramador.pl/0/audi_A6_C5/K%C4%85t_wtrysku.mp4
- Krzysiek 84
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1993
- Moje auto: 80 B4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olecko - Suwałki
Ramador,
Założyłeś już temat w którym opisujesz te same objawy.
-bau-25-179-km-kat-wtrysku-i-migajaca-s ... t93590.htm
Założyłeś już temat w którym opisujesz te same objawy.
-bau-25-179-km-kat-wtrysku-i-migajaca-s ... t93590.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
To co opisałeś to normalne jest po wejściu w blok sprawdzania kąta wtrysku, tak ma być ma zwiększyć obroty raz pokazywać za wczesny, raz za późny i migać kontrolką świec przy tym procesie. Trzeba nam tu podać wartości jakie ci zwraca przy tym sprawdzeniu.
Jak koledzy wczesniej wpisali w vcds jest sugerowany wykres kąta wtrysku (minimum i max dwie linie i jedna po środku) , jak się go ustawi pod górną sugerowaną wartość to wtedy auto chodzi jak złoto. (górna wartość nie przekraczając jej)
Jak koledzy wczesniej wpisali w vcds jest sugerowany wykres kąta wtrysku (minimum i max dwie linie i jedna po środku) , jak się go ustawi pod górną sugerowaną wartość to wtedy auto chodzi jak złoto. (górna wartość nie przekraczając jej)

- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Ja u siebie jak ustawialem to nie miałem tak jak opisuejsz nic nie mrugalo i wartości były cały czas stałeSkuciok pisze:To co opisałeś to normalne jest po wejściu w blok sprawdzania kąta wtrysku, tak ma być ma zwiększyć obroty raz pokazywać za wczesny, raz za późny i migać kontrolką świec przy tym procesie. Trzeba nam tu podać wartości jakie ci zwraca przy tym sprawdzeniu.
Jak koledzy wczesniej wpisali w vcds jest sugerowany wykres kąta wtrysku (minimum i max dwie linie i jedna po środku) , jak się go ustawi pod górną sugerowaną wartość to wtedy auto chodzi jak złoto. (górna wartość nie przekraczając jej)
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
analogicznie jak w 1,9 tdi tylko wykres jest inny, ten rosyjski filmik dobrze pokazuje
po polskiemu w 1,9 tdi mamy pokazane tu https://youtu.be/1yyZ-dsQCTk?t=553
po polskiemu w 1,9 tdi mamy pokazane tu https://youtu.be/1yyZ-dsQCTk?t=553