Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] BAU - kąt wtrysku - na jaką wartość ustawić

Silniki wysokoprężne
krysti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 321
Rejestracja: 11 lip 2010, 18:35
Lokalizacja: Zielona Góra

[ A6 C5 2.5 Tdi] BAU - kąt wtrysku - na jaką wartość ustawić

Post autor: krysti » 11 paź 2011, 20:25

Witam.
Obecenie mam ustawiony kat wtrysku na wartosc 2 atdc.
Na forum mozna wyczytac ze powinno byc -1.
Ja jaki najlepiej ustawic?? Silnik BAU
Chce troche poprawic odpalania z rana.

zbigniew53
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 28 lis 2012, 11:46
Lokalizacja: szczecin

Post autor: zbigniew53 » 28 lis 2012, 12:01

<radocha> Witam wszystki Audimaniaków,jestem posiadaczem od 2 lat A6 z 1999r 2,5 tdi,mam ostatnio problem z autkiem,przejechalem 30 km postawiłem auto na 5 godz , no już nie chciało odpalić , u mechanika stało ponad tydzień,diagnoza wstępna była :uszkodzony sterownik pompy wtryskiwaczy,wysłałem do regeneracji,po wstawieniu sterownika auto odpala,ale nie ma mocy żeby jezdzić,a ponadto mechanik stwierdził ze nie da sobie rady dalej, na komp pokazuje że zły kąt wtrysku chyba,sorry jesli coś napisałem niefachowo,ale nie jestem fachowcem,a autko popsuło mi sie 1 raz :(

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 28 lis 2012, 19:33

zbigniew53 jeżeli faktycznie twój mechanik nie wyregulował kata wtrysku, świeci Ci sie kotrolka ESP , a w ECU jest zapisany blad 550 (zwiazany z regulacja kata wtrysku), to po jego wyregulowaniu twój samochód może odżyć, ponieważ majac silnik sprzężony z automatem to taki bład bedzie skutokwal m.in własnie brakiem mocy <okok>
Odsylam tak jak w powyzszym poscie do tematu:
a6-c5-25-afbbd-550-regkata-wyprzwtrysku ... .htm#80890

Skuciok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
Imię: Przemysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 05 lut 2016, 10:05

Witajcie moi drodzy.

Chciałbym uzyskać pomoc od speców dieslowych. Jestem w tym zupełnie nowy bo całe życie ujeżdżałem benzynę, temu wybaczcie może pytanie laika :-)

Silnik jak w temacie, czyli BAU. Wydaje mi się że nalezy podłubać, poregulować mu kąt wtrysku.
Na zagrzanym aucie mam takie wartości z Basic settings - linia 004 (VCDS)
http://vaglog.pl/log_248895.html

jakie wartości byłyby tu optymalne ?
Poradnik o regulacji przeczytałem na innym forum wiem jak to zrobić, ale te odczyty nie są do końca jasne dla mnie. Wystarczy mi informacja "masz za wczesny/za późny" kąt popraw wartości na .....

Dzięki :-)

Awatar użytkownika
kronvwservice
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 05 lut 2016, 07:52
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: kronvwservice » 05 lut 2016, 10:51

Witam ,w VCDS jest pomoc na wykresie do ustawiania kąta wtrysku .
Radzę udać się do kogoś kto to robi i zna te samochody , żle ustawiony kąt prowadzi do uszkodzenia silnika : wypalenie tłoków,zaworów ,stopienia świec żarowych .
Pozdrawiam

Skuciok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
Imię: Przemysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 05 lut 2016, 11:36

Właśnie chcę sobie poznać samochód i będę dłubał :-) Dzięki za sugestię dot. pomocy na wykresie.

[ Dodano: 2016-02-05, 11:36 ]
Dobra odpowiem sobie sam :-P (zaczyna się na poprzednim forumie było tak samo :-P )
Najbardziej optymalne nastawy kąta z punktu widzenia żywotności pompy wtryskowej a także pracy silnika
zawierają się w przedziale od minus 0,5* do minus 1,5* (za GMP, late, nach OT).

Zatem prawidłowo ustawiony kąt wtrysku w odczycie nastaw podstawowych (BS) będzie się przedstawiał nastepująco:

1 kolumna .... sec
2 kolumna - 835 obr/min
3 kolumna - "Za późny, Late, Nach OT
4 kolumna - minus 1,0 * (z tolerancją +/- 0,5*)
5 kolumna - 100,2 %

ja mam odczyty w okolicy -3.0 , mam za późny kąt, muszę go przyspieszyć o te dwa stopnie, żeby uzyskać wartości w okolicy -1.0 :-)

Mój ojciec na ucho mi powiedział jeszcze przed podpięciem komputera że kąt jest za późny bo silnik chodzi za miękko, i że musimy go ruszyć o dwa stopnie :-p muszę mu przyznać rację.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 05 lut 2016, 21:01

dla tych silników kat wtrysku dla (bs) late wynosi 2 stopnie ( +- 2*) więc zakres regulacji wynosi 0-4 stopnie ,jak będzie inaczej wyskoczy błąd 550 regulacji kata wtrysku

Ramador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 29 sty 2017, 21:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ramador » 21 maja 2018, 22:31

Witam .
Podepnę się pod temat.
Chciałem sprawdzić a potem podregulować kat wtrysku, a tu takie chocki klocki mi wychodzą.
Nie posiadam żadnych błędów, a wchodząc w blok 4 aby sprawdzić kąt wtrysku automatycznie auto dostaje większych obrotów i mruga sprężynka na liczniku. Mało tego , kąt wtrysku raz pokazuje za późny raz za wczesny. Może ktoś miał podobny objaw ?

http://ramador.pl/0/audi_A6_C5/K%C4%85t_wtrysku.mp4

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Moderator
Moderator
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
Imię: Krzysiek
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olecko - Suwałki

Post autor: Krzysiek 84 » 22 maja 2018, 01:19

Ramador,
Założyłeś już temat w którym opisujesz te same objawy.
-bau-25-179-km-kat-wtrysku-i-migajaca-s ... t93590.htm

Ramador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 29 sty 2017, 21:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ramador » 22 maja 2018, 07:13

Już usunięty :(

Skuciok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
Imię: Przemysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 22 maja 2018, 13:39

To co opisałeś to normalne jest po wejściu w blok sprawdzania kąta wtrysku, tak ma być ma zwiększyć obroty raz pokazywać za wczesny, raz za późny i migać kontrolką świec przy tym procesie. Trzeba nam tu podać wartości jakie ci zwraca przy tym sprawdzeniu.

Jak koledzy wczesniej wpisali w vcds jest sugerowany wykres kąta wtrysku (minimum i max dwie linie i jedna po środku) , jak się go ustawi pod górną sugerowaną wartość to wtedy auto chodzi jak złoto. (górna wartość nie przekraczając jej) :-)

Ramador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 29 sty 2017, 21:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ramador » 22 maja 2018, 15:57

To mnie pocieszyłeś, bo już myślałem że coś jest uwalone.
Z mojego filmu co można wywnioskować ? I jak to ustawić ? Czy trzeba najpierw wejść w wykres ?
Bo jestem raczkującym w tej marce :)

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 22 maja 2018, 19:54

Skuciok pisze:To co opisałeś to normalne jest po wejściu w blok sprawdzania kąta wtrysku, tak ma być ma zwiększyć obroty raz pokazywać za wczesny, raz za późny i migać kontrolką świec przy tym procesie. Trzeba nam tu podać wartości jakie ci zwraca przy tym sprawdzeniu.

Jak koledzy wczesniej wpisali w vcds jest sugerowany wykres kąta wtrysku (minimum i max dwie linie i jedna po środku) , jak się go ustawi pod górną sugerowaną wartość to wtedy auto chodzi jak złoto. (górna wartość nie przekraczając jej) :-)
Ja u siebie jak ustawialem to nie miałem tak jak opisuejsz nic nie mrugalo i wartości były cały czas stałe
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Ramador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 29 sty 2017, 21:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ramador » 22 maja 2018, 23:20

To jak to jest w końcu ?
I na dodatek nie mogę wejść w bloki 1 i 2

[ Dodano: 2018-05-22, 23:20 ]
Coś w tym prawdy jest co pisze Skuciok

Skuciok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
Imię: Przemysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 23 maja 2018, 13:58

analogicznie jak w 1,9 tdi tylko wykres jest inny, ten rosyjski filmik dobrze pokazuje
po polskiemu w 1,9 tdi mamy pokazane tu https://youtu.be/1yyZ-dsQCTk?t=553

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga