Szanowni koledzy mam problem jak w temacie a mianowicie jakiś czas temu zaświeciła mi się kontrolka CHECK.Dwukrotnie już ja kasowałem ale z uporem po kilku kilometrach znowu się pojawia.Specjalnie niepokojących objawów nie zauważyłem może oprócz
-spalania ok 20-23 litrów miasto a trasa przy spokojnej jeździe 9 litrów, pomyślałem że taka kolubryna musi troszkę połkną (chociaż słyszałem opinie że te silniki powinny być oszczędniejsze
-b.duże podciśnienie w silniku utrudniające otwarcie korka wlewu oleju (odma górna parenaście tys. temu wymieniona-podobno tak ma być w tym motorze)
Ostatni Pan po diagnozie stwierdził bład uboga mieszanka na biegu jałowym"
-wyrobiona krzywka na wałku od VACU-łańcuch i napinacz wymienion
-zabrudzone wtryski paliwa-mam zakupić specjalny płyn na 40 l paliwa i może pomoże koszt płynu ok 350 pln(wydaje mi sie że jak umarłemu...)
-sondy ok
Po tej diagnozie lżejszy o 100 pln podziękowałem Panu.
Może któryś z szanownych kolegów miał podobny temat i od czego zacząć. Druga prośba to namiar na speca w temacie tych silników w Olsztynie (dzwoniłem do p. Mądrych na Sprzętową ale robją tylko DISLA. Będę wdzięczny za pomoc.Pozdrawiam Mariusz Olsztyn
[ BPJ 2.0 170 KM] Chek uboga mieszanka na biegu jałowym
Po wczorajszym podłączeniu komputera-nie znam się BOSCH-błąd uboga mieszanka paliwowa-układ wtrysku-sekcja pierwsza-błąd sporadyczny.Gościu powiedział że obstawia na sąde lambda jednak nie ma sprzetu do pomierzenia oporności.Skierował do BARANOWSKI Wójtowo pod Olsztynem.No cóż jadę dalej to już czwarta miejscówka. Dzieki za podpowiedzi.