[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Niemcy
filtra nie bedzie wymienial bo go nie ma.mat1324 pisze:Czujnik do wymiany, ponieważ umarł całkowicie. Jeszcze trochę, to będziesz wymieniać, ale filtr
.
Kup BOSCH 0 281 006 005 i szybko wymieniaj, a potem rób jego adaptację (lub kilkukrotne odpalenie silnika, aż w polu 102.4 będzie zero) i wypalaj DPFa, póki jeszcze warto.
grupa 104 mowi wszystko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
MAT - jesteś magikiem :D czujnik wymieniłem ( dostęp banalny), wężyki sprawdzone przedmuchane. Czujnik się sam zaadaptował. Przeprowadziłem procedurę wypalania. Szczerze myślałem że zaraz coś spłonie :D w promieniu 2 metrów nie dało się stac, nie mówię już o wsiadaniu do auta - poprostu sauna :D no ale do sedna oryginalne numery czujnika były inne i faktycznie produkcji Boscha. Ale kupiłem ten co podałeś i podpasowal bez problemu. Teraz wartości z kanalu 104 to odpowiednio 0.59 , 6 i w wierszu trzecim .... 0.. piękne okrągłe zero :D szkoda tylko entakmpozno się dowiedziałem o tym... 2000 km temu wymieniłem olej na Motula iteraz jest 5mm ponad max. No cóż... Trzeba wymienić znowu. W każdym razie dzięki wielkie bracie za pomoc
! :D

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dodałem 2 do 2 i wyszło 4
. Ogólnie wypalanie najlepiej robić na betonowym podłożu, ponieważ jest wtedy bardzo gorąco i dodatkowo śmierdzi palonym plastikiem
.
Cieszę się, że pomogłem i tanim kosztem rozwiązałeś problem
. Jak możesz, to wrzuć pomiary z grup 102 i 104, to zobaczymy co wyszło. Najlepiej na rozgrzanym aucie, ale nie gorącym.


Cieszę się, że pomogłem i tanim kosztem rozwiązałeś problem

- kuebk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
- Imię: Martin
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Berlin
- Kontakt:
quote="mat1324"]Mówi jedynie, że ktoś wyzerował zawartość popiołu, ale w pozostałych trzech polach są niezerowe wartości.[/quote]
Jakie wartosci by tam nie byly to na fabrycznej kalibracji nie da sie zrobic 5100km bez regeneracji.
Jakie wartosci by tam nie byly to na fabrycznej kalibracji nie da sie zrobic 5100km bez regeneracji.
Jest usuniety ale troche po mongolsku, mozliwe ze nie jest to poprawnie zrobione i sterownik probuje regenerowac filtr - bez diagnostyki ciezko powiedziec, w kazdym badz razie da sie to zrobic lepiej. Jak nie masz DPFa to wartosci pokazywane przez czujnik roznicy cisnien sa normalne i nie maja wiekszego znaczenia na prace silnika (o ile wszystko jest w oprogramowaniu zrobione jak nalezy).golfr20 pisze:Czyli jest usunięty programowo DPF? A czujnik tak czy siak trzeba zmienić żeby ECU widział rzeczywiste wartości?
Nie ma sie co podniecac zerem w trzeciej kolumnie ktore i tak w pojdzie w gore, bardziej zainteresowalbym sie zapelnieniem filtra i przybywaniem oleju.Pawu0206 pisze:Teraz wartości z kanalu 104 to odpowiednio 0.59 , 6 i w wierszu trzecim .... 0.. piękne okrągłe zero :D
Tak sprawa wygląda od spodu. Dpf był rozcinany. I czujnik cieśnienia z jednego króćca idzie do puszki DPF a drugi wężyk ucięty. Auto kopci po odpaleniu po rozgrzaniu w miare spoko ale czuć strasznie spaliny. I przy odpaleniu obroty około 800 zaraz spadają na 600.. coś tam zaskakuje jakieś klapy i pozniej jak sie zagrzeje to wraca normalnie do około 850?
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Po przyjechaniu z pracy kanał 102.4 jest 0 czyli tyle ile powinien. Wartość 102.2 jest zawsze stała i wynosi 171.1*C wartość 102.1 miała około 180 ale spadła do 160. Z reguły 102.1 po ostrej jedzie i chwili postoju jest mniejsza od 102.2
Po przyjechaniu z pracy kanał 102.4 jest 0 czyli tyle ile powinien. Wartość 102.2 jest zawsze stała i wynosi 171.1*C wartość 102.1 miała około 180 ale spadła do 160. Z reguły 102.1 po ostrej jedzie i chwili postoju jest mniejsza od 102.2
Skad wiadomo że nie jest usunięty dobrze?? Po czym to poznać? Nie odczuwam żeby chciał się wypalać itd. Mam a4 b8 CAHA z 2010 i mam cos takiego ze czasem jak gaszę to chodzi wentylator i na krzyżówkach podwyższone obroty do ok 1000. Ale jako tako nie ma zadnej kontrolki o wypalaniu... Sam nawet nie wiem jak to wyglada w CAHA poprostu gasze wentylator chodzi i sie nad tym nie zastanawiałem. Pasuje jechać do tunera bo 163KM BSG to troche mało. Słyszeliście o Anderllh z Rybnika?
Witam. Pacjent 3.0 tdi BMK 2005r. wtryski kupione regenerowane w boschu z programu bosch exchange (czyli regenerowane w fabryce w niemczech) po 2 tygodniach użytkowania wtryski musialem odesłać na gwarancje.. Auto na zimnym mialo duze drgania glośna praca i korekty po 4mg... uznali na gwarancję 1 wrysku i wymienili na nowy. od tego czasu auto w miarę śmigało nie dzialo sie nic niepokojącego... oprócz dość wysokiego spalania rzędu 13- 14l w malym miasteczku.. po roku od zamontowania wtrysków znowu pojawiły sie dziwne objawy.. mam wrażenie ze to znowu od wtrysków. Silnik ma momenty ze pracuje bardzo twardo jakby spalanie stukowe bylo lub cos podobnego w przedziale od 1200obrotów do mniej wiecej 1900-2000 nastepuje ten dziwny dzwięk,stukanie,klepanie.pożniej zazwyczaj ustaje. boję się ze to znowu te wtryski cos swirują.. póki co nakręciłem filmik i zrobilem zdjęcia dawek i czasów z vcds. Moze ktoś ogarnięty by sie wypowiedzial czy to moze byc objaw padniętych wtryskiwaczy..
Link do filmiku
Bloki pomiarowe 72-77
![Obrazek]()
![Obrazek]()
korekcje na ciepłym silniku na biegu jałowym wyglądają tak:
![Obrazek]()
Bardzo proszę o komentarze w tej sprawie. może ktoś cos bedzie mogł doradzić.. pozdrawiam.
Link do filmiku
Bloki pomiarowe 72-77
korekcje na ciepłym silniku na biegu jałowym wyglądają tak:
Bardzo proszę o komentarze w tej sprawie. może ktoś cos bedzie mogł doradzić.. pozdrawiam.