Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 10 maja 2018, 11:35

Na bank do wymiany czujnik G450. Po wymianie powinno się nieco zmienić na lepsze.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 maja 2018, 12:08

Czujnik do wymiany, ponieważ umarł całkowicie :). Jeszcze trochę, to będziesz wymieniać, ale filtr <uoee> .

Kup BOSCH 0 281 006 005 i szybko wymieniaj, a potem rób jego adaptację (lub kilkukrotne odpalenie silnika, aż w polu 102.4 będzie zero) i wypalaj DPFa, póki jeszcze warto :p.

golfr20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 30 mar 2017, 18:59
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: golfr20 » 10 maja 2018, 12:28

Może mieć to wpływ na kopcenie??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 maja 2018, 12:41

I to bardzo :).

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 10 maja 2018, 12:47

mat1324 pisze:Czujnik do wymiany, ponieważ umarł całkowicie :). Jeszcze trochę, to będziesz wymieniać, ale filtr <uoee> .

Kup BOSCH 0 281 006 005 i szybko wymieniaj, a potem rób jego adaptację (lub kilkukrotne odpalenie silnika, aż w polu 102.4 będzie zero) i wypalaj DPFa, póki jeszcze warto :p.
filtra nie bedzie wymienial bo go nie ma.
grupa 104 mowi wszystko

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 maja 2018, 12:55

Mówi jedynie, że ktoś wyzerował zawartość popiołu, ale w pozostałych trzech polach są niezerowe wartości.

golfr20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 30 mar 2017, 18:59
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: golfr20 » 10 maja 2018, 12:56

Czyli jest usunięty programowo DPF? A czujnik tak czy siak trzeba zmienić żeby ECU widział rzeczywiste wartości?

Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Imię: Paweł
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 10 maja 2018, 16:54

MAT - jesteś magikiem :D czujnik wymieniłem ( dostęp banalny), wężyki sprawdzone przedmuchane. Czujnik się sam zaadaptował. Przeprowadziłem procedurę wypalania. Szczerze myślałem że zaraz coś spłonie :D w promieniu 2 metrów nie dało się stac, nie mówię już o wsiadaniu do auta - poprostu sauna :D no ale do sedna oryginalne numery czujnika były inne i faktycznie produkcji Boscha. Ale kupiłem ten co podałeś i podpasowal bez problemu. Teraz wartości z kanalu 104 to odpowiednio 0.59 , 6 i w wierszu trzecim .... 0.. piękne okrągłe zero :D szkoda tylko entakmpozno się dowiedziałem o tym... 2000 km temu wymieniłem olej na Motula iteraz jest 5mm ponad max. No cóż... Trzeba wymienić znowu. W każdym razie dzięki wielkie bracie za pomoc !!! :D

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 maja 2018, 17:10

Dodałem 2 do 2 i wyszło 4 :). Ogólnie wypalanie najlepiej robić na betonowym podłożu, ponieważ jest wtedy bardzo gorąco i dodatkowo śmierdzi palonym plastikiem :p.

Cieszę się, że pomogłem i tanim kosztem rozwiązałeś problem <okok>. Jak możesz, to wrzuć pomiary z grup 102 i 104, to zobaczymy co wyszło. Najlepiej na rozgrzanym aucie, ale nie gorącym.

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 10 maja 2018, 19:19

quote="mat1324"]Mówi jedynie, że ktoś wyzerował zawartość popiołu, ale w pozostałych trzech polach są niezerowe wartości.[/quote]

Jakie wartosci by tam nie byly to na fabrycznej kalibracji nie da sie zrobic 5100km bez regeneracji.
golfr20 pisze:Czyli jest usunięty programowo DPF? A czujnik tak czy siak trzeba zmienić żeby ECU widział rzeczywiste wartości?
Jest usuniety ale troche po mongolsku, mozliwe ze nie jest to poprawnie zrobione i sterownik probuje regenerowac filtr - bez diagnostyki ciezko powiedziec, w kazdym badz razie da sie to zrobic lepiej. Jak nie masz DPFa to wartosci pokazywane przez czujnik roznicy cisnien sa normalne i nie maja wiekszego znaczenia na prace silnika (o ile wszystko jest w oprogramowaniu zrobione jak nalezy).
Pawu0206 pisze:Teraz wartości z kanalu 104 to odpowiednio 0.59 , 6 i w wierszu trzecim .... 0.. piękne okrągłe zero :D
Nie ma sie co podniecac zerem w trzeciej kolumnie ktore i tak w pojdzie w gore, bardziej zainteresowalbym sie zapelnieniem filtra i przybywaniem oleju.

golfr20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 30 mar 2017, 18:59
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: golfr20 » 10 maja 2018, 21:26

Tak sprawa wygląda od spodu. Dpf był rozcinany. I czujnik cieśnienia z jednego króćca idzie do puszki DPF a drugi wężyk ucięty. Auto kopci po odpaleniu po rozgrzaniu w miare spoko ale czuć strasznie spaliny. I przy odpaleniu obroty około 800 zaraz spadają na 600.. coś tam zaskakuje jakieś klapy i pozniej jak sie zagrzeje to wraca normalnie do około 850?
Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po przyjechaniu z pracy kanał 102.4 jest 0 czyli tyle ile powinien. Wartość 102.2 jest zawsze stała i wynosi 171.1*C wartość 102.1 miała około 180 ale spadła do 160. Z reguły 102.1 po ostrej jedzie i chwili postoju jest mniejsza od 102.2

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 maja 2018, 21:33

W takim razie jak nie masz DPFa, to podjedź do jakiegoś tunera i nie go usunie porządnie z ECU.

golfr20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 30 mar 2017, 18:59
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: golfr20 » 10 maja 2018, 21:41

Skad wiadomo że nie jest usunięty dobrze?? Po czym to poznać? Nie odczuwam żeby chciał się wypalać itd. Mam a4 b8 CAHA z 2010 i mam cos takiego ze czasem jak gaszę to chodzi wentylator i na krzyżówkach podwyższone obroty do ok 1000. Ale jako tako nie ma zadnej kontrolki o wypalaniu... Sam nawet nie wiem jak to wyglada w CAHA poprostu gasze wentylator chodzi i sie nad tym nie zastanawiałem. Pasuje jechać do tunera bo 163KM BSG to troche mało. Słyszeliście o Anderllh z Rybnika?

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 11 maja 2018, 09:48

mat1324 pisze:Mówi jedynie, że ktoś wyzerował zawartość popiołu, ale w pozostałych trzech polach są niezerowe wartości.
5100km od ostatniego wypalenia?
Sorry,ale to nie mozliwe.

Moj brat ma dokladnie tak samo w swoim 2.7tdi FL i nie ma DPF tylko downpipe.

zorro89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 22 lut 2011, 01:09
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: zorro89 » 24 cze 2018, 09:58

Witam. Pacjent 3.0 tdi BMK 2005r. wtryski kupione regenerowane w boschu z programu bosch exchange (czyli regenerowane w fabryce w niemczech) po 2 tygodniach użytkowania wtryski musialem odesłać na gwarancje.. Auto na zimnym mialo duze drgania glośna praca i korekty po 4mg... uznali na gwarancję 1 wrysku i wymienili na nowy. od tego czasu auto w miarę śmigało nie dzialo sie nic niepokojącego... oprócz dość wysokiego spalania rzędu 13- 14l w malym miasteczku.. po roku od zamontowania wtrysków znowu pojawiły sie dziwne objawy.. mam wrażenie ze to znowu od wtrysków. Silnik ma momenty ze pracuje bardzo twardo jakby spalanie stukowe bylo lub cos podobnego w przedziale od 1200obrotów do mniej wiecej 1900-2000 nastepuje ten dziwny dzwięk,stukanie,klepanie.pożniej zazwyczaj ustaje. boję się ze to znowu te wtryski cos swirują.. póki co nakręciłem filmik i zrobilem zdjęcia dawek i czasów z vcds. Moze ktoś ogarnięty by sie wypowiedzial czy to moze byc objaw padniętych wtryskiwaczy..

Link do filmiku
Bloki pomiarowe 72-77
Obrazek
Obrazek
korekcje na ciepłym silniku na biegu jałowym wyglądają tak:
Obrazek

Bardzo proszę o komentarze w tej sprawie. może ktoś cos bedzie mogł doradzić.. pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja