Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Imię: Paweł
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 09 maja 2018, 15:15

Tutaj logo z kanałów 102 i 104. Robione zaraz po zatrzymaniu auta pod firmą. Mam prośbę wyjasnisz mi czego to temperatury i ciśnienia?

Obrazek

Obrazek

Dzięki za pomoc ;)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Pawu0206, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 maja 2018, 15:23

Do wymiany czujnik różnicy ciśnienia, później jego adaptacja oraz wypalenie serwisowe DPFa i będzie <okok>.

Po wymianie czujnika, DPF przestanie się on na siłę wypalać i oleju nie będzie przybywać.

[ Dodano: 2018-05-09, 15:23 ]
Opis poszczególnych wartości kiedyś robiłem, więc sobie przeczytaj oba posty :). Miałeś zrobić pomiary na rozgrzanym aucie, a nie gorącym, ale widać, że obie temperatury są zbliżone do siebie, więc jest dobrze.

-a6-c6-wypalanie-dpf-vt33680,105.htm#854739
dpf-czujniki-temp-czujnik-p450-vcds-log ... htm#865518

Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Imię: Paweł
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 09 maja 2018, 16:23

Myślałem że chodzi o normalną temperaturę pracy :) jaka jest procedura adaptacji tego czujnika? I jak włączyć wypalanie Dpf ? Z ciekawości, po czym poznałes że jest uszkodzony? ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 maja 2018, 16:29

Można za pomocą VCDSa (nie wiem co potrafi Twój komputer) albo kilkukrotnie odpalić silnik. Adaptacja zostanie wykonana poprawnie, gdy w polu 102.4 będzie wartość 0. U Ciebie jest teraz 7.14 mbar, więc czujnik złapał offset. Procedura wypalania jest podlinkowana w poście, który zaproponowałem do poczytania, więc nawet tam nie zajrzałeś :| .

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... generation

Po drugie, trochę DPFów już 'ożywiłem' i uchroniłem przed wycięciem, więc wystarczą mi tylko pomiary z tych dwóch grup i wszystko wiadomo ;p.

Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Imię: Paweł
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 09 maja 2018, 16:40

Nie patrzyłem na te linki bo wracam do domu i pisze z telefonu :P także proszę o wybaczenie :D rozumiem że proba adaptacji na starym czujniku nie da efektów?

A ilość sadzy w filtrze okresla pole z wartością 13.50 z kanału 104? I to jednostka jest gram, dobrze rozumiem?

Okey, teraz już doczytałem się w temacie :D pytania nie było. :P świetna robota, przydatny temat. A z tym starym czujnikiem?
Ostatnio zmieniony 09 maja 2018, 16:53 przez Pawu0206, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 maja 2018, 16:46

Adaptacja starego nie pomoże.

Tak, to są gramy. Przeczytaj oba posty, które podlinkowałem, to się wszystkiego dowiesz :).

Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Imię: Paweł
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 09 maja 2018, 17:53

Poczytałem trochę te tematy i nasuwa mi się jedno pytanie. Skoro czujnik ma zły offset, to nie mogę zrobić wypalenia dpf a później zrobić jego adaptacje i będzie wskazywał zero? :) czy to tak nie działa? Dzwoniłem do intercars i mam ten czujnik za 480zl. Przyznam trochę grosza jest :D

I jeszcze jedno, jeżeli teraz wykonalbym wypalanie na uszkodzonym czujniku to będą tego jakieś konsekwencje?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 maja 2018, 18:18

Ale kombinujesz :). Uszkodzonego czujnika nie uzdrowisz przez adaptację. Tak jak mówiłem: wymiana czujnika -> adaptacja -> wypalenie DPFa.

Przecież ten czujnik kosztuje max 150 zł, a można go wyrwać jeszcze taniej. W ASO nowy czujnik jest tańszy niż ten w IC. Chyba, że nie to szukałeś.

Potrzebujesz czujnik 059 906 051 A, które zamiennikiem jest np. BOSCH 0 281 006 005. Na pierwszy montaż też idzie Bosch.

Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Imię: Paweł
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 09 maja 2018, 19:00

Faktycznie nie tego szukałem. W intercars Boscha mam za 117zl. Więc nie dyskutuje i jutro biorę się za robotę :P

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 maja 2018, 19:09

Czujnik znajduje się z prawej strony skrzyni przy wyjściu na wał napędowy. Dochodzą do niego dwa gumowe wężyki oraz wtyczka. Uważaj na króćce starego czujnika, ponieważ lubią się ułamać i zostać w wężykach. Później trzeba trochę się namęczyć, aby je wyjąć. Możesz też dmuchnąć w nie sprężonym powietrzem :).

Pawu0206
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 maja 2018, 20:58
Imię: Paweł
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pawu0206 » 09 maja 2018, 20:06

Od góry do niego dostanę czy z kanalu? Raczej widoczny będzie ?

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 09 maja 2018, 21:19

Czujnik nie jest uszkodzony a po prostu zuzyty, z biegiem czasu membrana ktora sie w nim znajduje ulega odksztalceniu przez co czujnik moze zawyzac realne cisnienie. Natomiast tylko na podstawie odczytu cisnienie nie da sie konkretnie okreslic stanu filtra.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 maja 2018, 21:32

Dostęp jest tylko od dołu :).

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 669
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 10 maja 2018, 07:24

Prawda, czujnik jest dostępny od dołu. Kiedyś uparłem się że sam go wymienię, podniosłem auto ale poległem na samym początku. U mnie w kanale 102 pokazywał wartośc -6, po wymianie czujnika wskazuje 6.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

golfr20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 30 mar 2017, 18:59
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: golfr20 » 10 maja 2018, 09:17

Witam. Jestem po wymianie wtrysków na używane, nowe podkładki miedziane, oringi gumowe, adaptacja. Na poprzednich samochód kopcił. Opisane tutaj : TUTAJ

I teraz po odpaleniu samochód dalej przykopca na zimnym, po rozgrzaniu przestaje ale spaliny są ostre i śmierdzące. Nie mam jak sprawdzić korekcji bo nie przejechałem jeszcze 1000km i wartości mam na kanałach od 72 do 77 0. Po pokreceniu się kilka minut przy aucie ma sie wrażenie że ciuchy prześmierdły. Przy otwartych szybach tez czuć spaliny. Dodam że chyba katalizator jest wybebeszony po widać od góry silnika od strony grodziowej że jest jakiś spaw na nim. Nie wiem, jak DPF. Czy jest usunięty programowo czy nie. Zapchanie pokazuje w okolicach 30g, ostatnia regeneracja 5100km. Które kanały jeszcze zlogować by dowiedzieć się co innego może mieć wpływ na kopcenie?
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja