Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: PieterB
2017-08-05, 20:47
DPF czujniki temp. czujnik P450 vcds logi
Autor Wiadomość
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3837
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-08-06, 13:53   

Czujnik ma numer 038 906 088 D i jest to ten sam czujnik co przed filtrem DPF.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Adamsi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2907
Skrzynia: Multitronic
Imię: Adam
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Monachium
Wysłany: 2017-08-06, 19:32   

mat1324, DZIĘKI za wszystkie rady sytuacja opanowana czujnik tek koło dpf był dobry winowajca to czujnik montowany przed katem . obydwa czyjniki pokazują już temp. różnica ok 10st C więc ok.
za to SERDECZNE SERDECZNE DZIĘKI KOLEDZY <okok> <okok> <okok> <okok> <okok>


jest jeszcze problem czujnika ciśnień
grupa 102
okienko 3-79 mbar
okienko 4 +76 mbar
czujnik niby nowy
nr czujnika 076906051A
w aucie był 07Z906051A

więc chyba w tym problem choć w sklepie według katalogu powinien pasować ten 1
czy jest różnica między nimi ?? ??


chciałem wyzerować ten stary ale
nie potrafie zrobić adaptacji tego czujnika robię tak :
w Coding II wpisuje 30605 --- wyświetla komunikat "you have turn the ignition off off for awhile before
trying again

chciałem spróbować tym sposobem --- 1 silnik > 10 adaptacja > blok 83 > zapisać nowa wartość 0001
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3837
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-08-06, 21:14   

Czujnik G450 powinien mieć numer 07Z 906 051 A lub 059 906 051 A. Ogólnie wszystkie czujniki są takie same i różnią się głównie sposobem montażu. Jedne są montowane na dwie śruby, a inne na jedną. Należy jednak montować te przeznaczone do danego auta. Teoretycznie nie trzeba adaptować tego czujnika, ponieważ po kilkukrotnym włączeniu zapłonu lub zapaleniu auta powinien sam się wyzerować offset. Oczywiście przy założeniu, że jest on na 100% sprawny.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Adamsi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2907
Skrzynia: Multitronic
Imię: Adam
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Monachium
Wysłany: 2017-08-08, 16:50   

Ok więc mam czujnik prostuo z Aso za bagatela 99€ oby zadziałało....
Zastanawiam się nad tym resetowaniem offsetu przez vcds
Dlaczego nie chciało się uruchomić co znaczy ten komunikat po angielsku ? <mysli>
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3837
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-08-08, 19:01   

Jeśli czujnik G450 jest sprawny, to wystarczy kilka razy włączyć zapłon i powinien się wyzerować. Dopóki będą pojawiać się błędne dane z czujników (temperatury spalin i różnicy ciśnienia), to nie będziesz w stanie wypalić DPF :( .
 
 
Adamsi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2907
Skrzynia: Multitronic
Imię: Adam
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Monachium
Wysłany: 2017-08-08, 20:48   

mat1324, DZIĘKI SERDECZNE za każde słowo dzięki twojej wiedzy , a przede wszystkim chęci dzielenia się nią dziś pozbyłem się kolejnego problemu. czujnik G450 po kilkukrotnym włączeniu zapłonu pokazuje ok
grupa 102
okienko 3 0 mbar
okienko 4 7 mbar

dzisiejsze logi
Address 01: Engine (4F5 910 401 S)

20:20:16 Group 102
156.6°C Temperature
141.6°C Temperature
0 mbar Pressure
7 mbar Pressure

20:20:16 Group 104
0.04 (no units)
46.5 (no units)
0.0 (no units)
210 km Mileage
więc chyba ok
jutro próba wypalenia DPF w środę wyjazd na urlop zatem mam nadzieje że się uda
dzięki kolego mat1324, brawa dla ciebie
<brawo> <brawo> <brawo> <brawo> <brawo> <brawo>
i jeszcze <piwosz> <piwosz> <piwosz> <piwosz> <piwosz>

krótkie podsumowanie A6 C6 2.7 180KM
vcds
grupa 102
okna
1 okno
temperatura z czujnika który znajduje się między katem a turbo widoczny jest z pod auta okolica półosi kierowcy
2 okno
temperatura czujnika który znajduje się na wlocie do DPF widoczny z pod auta przed dpf
okno 3 i okno 4 wskazania czujnika P450 który znajduje się w okolicy DPF idą do niego 2 gumowe wężyki + wiązka elektryczna
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3837
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-08-08, 22:27   

Dzięki <radocha> .

Temperatury spalin są teraz w porządku. Przeważnie wynoszą one do 150*C, ale trzeba pamiętać, że na dworze jest dość ciepło, a nie wiadomo gdzie odbywały się pomiary (np. zamknięte pomieszczenie). Różnica między nimi musi być dość mała, tzn. kilkanaście stopni (zimą trochę więcej » niższa temperatura otoczenia), ponieważ czujniki znajdują się stosunkowo blisko siebie. Jeśli czujnik nie reaguje na wzrost obrotów albo pokazuje abstrakcyjne temperatury (500*C po odpaleniu lub 40*C po rozgrzaniu auta), tzn. że jest uszkodzony. Często sterownik silnika nawet nie wychwyci tej nieprawidłowości i nie ma żadnych błędów, a DPF zaczyna się zapełniać, ponieważ nie może rozpocząć się samoczynne wypalanie w czasie jazdy.
Mówiłem, że czujnik G450 jest uszkodzony, ponieważ na pewno kilka razy uruchamiałeś auto, więc powinnien się już dawno wyzerować offset, a tak nie było. Wymiana na nowy, którego numer podałem pomogła :) . Nie podoba mi się tylko cały czas minimalny offset - 7 mbar. Powinno być zero. Możliwe, że wężyki są zanieczyszczone. Warto byłoby dmuchnąć w nie delikatnie sprężonym powietrzem (jeden strzał z pistoletu), ponieważ mogą być lekko przytkane. Dziwna jest też zerowa różnica ciśnienia (pole 102.3), która wskazuje na stopień zapełnienia filtra <mysli> . Chyba, że odwrotnie przepisałeś pola, wtedy miałoby to sens :] .
Jutro przed samym wypaleniem przejedź się autem (ok. 10-15 km), aby je rozgrzać i ponownie sprawdź wartości w grupach 102 i 104. Pamiętaj, że jest to wypalanie serwisowe, które odbywa się na postoju i temperatury będą dość wysokie (ok. 500-600*C), więc rób to na podłożu, które nie zapali się <okok> . U siebie wypalałem w hali z betonową posadzką :p . Sam proces wypalania jest dobrze opisany na stronie interfejsu diagnostycznego << link >>, więc nie będę się rozpisywał <luzik> . Po zakończeniu wypalania (pojawi się odpowiedni komunikat) wartości w polach 104.2 i 104.3 powinny zmaleć do poziomu kilkunastu gramów (im mniej tym lepiej :) ). Obecnie w polu 104.3 masz zero, ponieważ czujnik pokazuje zerową różnicę ciśnienia (do sprawdzenia przed wypaleniem). W sprawnym silniku wartości w grupach 102 i 104 powinny wyglądać mniej więcej tak:



Jeśli czytałeś posty, do których podałem Ci linki, to powinieneś już widzieć to zdjęcie. Są to pomiary z mojego silnika :) . Po wypaleniu daj znać jak poszło - powodzenia <lol> .

W razie czego możesz do mnie napisać na PW i podać swój numer, to pomogę przez telefon <okok> .
 
 
Adamsi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2907
Skrzynia: Multitronic
Imię: Adam
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Monachium
Wysłany: 2017-08-09, 22:04   

mat1324, hejka wszystko poszło ok autkiem pojechalem z 15 km i na fajnm wysypanym żwirkiem parkingu w lesie żeby w razie zadymy policja mnie nie zgarna <lol> wypalanie według instrukcji poszło ok temp. Za turbo była max 635°C ta 2 o kilkanaście niższa. Czas ok 20 min z auta wcale się nie kopcilo . W czasie wypalania zapaliła się ikona dpf na desce. Po wypalaniu nadal migala ikona świec dopiero po skasowania błędów i chwili strachu wszystko było ok . No i nasza niunia żyje zatem urlop odbędzie się jak planowalismy. Razem ze mną była moja ukochana i kręcila wszystko hihihi tak na pamiątkę. mat1324, jesteśmy tobie bardzo wdzięczni <okok> <okok> jesteś wielki

PS. Dziś owset był ok 0mbar
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3837
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-08-09, 22:14   

Cieszę się, że udało się wypalić filtr i uzdrowić auto <lol> .

[ Dodano: 2017-08-09, 23:18 ]
Jakie masz teraz wartości w grupach 102 i 104? Zapełnienie sadzą powinno spaść do granicy kilkunastu gramów. Wystarczyło tylko doprowadzić wszystkie czujniki do porządku i po problemie ;) . Można powiedzieć, że uratowałem Ci wakacje <figielek> .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: