Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

1.8 T AWT Uszkodzony silnik

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Dżejkob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 lip 2010, 09:30
Lokalizacja: Opolskie

1.8 T AWT Uszkodzony silnik

Post autor: Dżejkob » 07 maja 2018, 21:29

Witam.
Jak w temacie problem z jednostką 1.8t AWT.

Opis zdarzenia:
Jadąc autostradą normalną prędkością 140 do 150 musiałem zatrzymać się w korku.
Zauważyłem nierówną pracę silnika, taką delikatną. Kontynuowałem jazdę po około 100km na postoju auto dalej nierówno pracowało z tym, że zaczął mrugać chek engin - wypadanie zapłonu.

W domu VAG pokazał wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Sprawdziłem cewki, świece wszystko sprawne.

Sedno sprawy: po wyciągnięciu bagnetu dymi na biało dość mocno również gdy odkręcę korek oleju dymi i mocno dmucha.
Ciśnienie na cylindrach: 1 - 12, 2 - 10, 3 - 2, 4 - 12

Widać że na 3 cylindrze brak kompresji.

Auto odpala i jeździ w miarę normalnie, co ciekawe z wydechu nie kopci.
Silnik poza nierówną pracą działa normalnie. Niema żadnych odgłosów pukania stukania itd.
Brak oleju i spalin w płynie, olej czysty.
przebieg na szafie 205 tyś

Co to za dziadostwo niemieckie? Mój stary AEB 315 tyś i ma się dobrze. Poszli w chińszczyznę albo o co chodzi?


Co mogło się zepsuć waszym zdaniem?
Czy znacie jakiś zakład co by to dobrze zrobił i zdiagnozował?
Jak bym chciał sam to rozebrać to trzeba turbinę odkręcać czy wystarczy tylko bezpośrednio kolektor i wyjdzie głowica?

zaszh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 04 lip 2015, 00:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zaszh » 14 maja 2018, 00:00

Pęcły pierścienie? Można spróbować endoskopem przez świecę zajrzeć czy nie ma porysowanej gładzi cylindra.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7166
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 14 maja 2018, 00:06

a nie wypaliło zaworu? kolega miał bardzo podobny problem i stracił kompresje na jednym z cylindrów w 1.8t w b7 - przyczyną byłą zbyty uboga mieszanka na jednym cylindrze na LPG

Dżejkob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 lip 2010, 09:30
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Dżejkob » 14 maja 2018, 20:02

Jutro jade do warsztatu na probe olejowa.
Znalazl sie jeden mechanik co chce pomoc a nie skasowac za zrzucenie glowicy i stwierdzic ze silnik do wymiany.

Wydaje mi sie bardziej prawdopodobne ze to zawory wypalone bo auto ma gaz 20tys. ale dziwne bo 1000 km temu na przegladzie gwarancyjnym byl i gazior wszystko ustawil bo to na gwarancji.

A pierscienie tez by mogly byc, ale zeby dwa naraz pekly. Wydaje mi sie ze nawet na jednym by mial lepsza kompresje. Moge sie mylic.

Jak juz bede wiedzial to napisze co i jak.

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 14 maja 2018, 22:42

AWT, przejechałem "na gazie" 160tys.bez żadnych problemów, odpukać. Instalacja BRC.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2018, 22:43 przez markus71, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7166
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 14 maja 2018, 22:49

moja B5 AWT też ma na gazie zrobione sporo kilometrów i jeździ dalej - ten znajomy przeciagnął swoją a4 1.8T po autostradzie z duża prędkoscią przez długi czas ;)

Dżejkob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 lip 2010, 09:30
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Dżejkob » 31 maja 2018, 01:01

Auto po próbie olejowej ma 12 ciśnienia
Czyli pierścień. Mechanik stwierdził, że nieopłaca się remontować tylko kupić urzywany.


Tak też zrobiłem mial być z niskim przebieggiem i po 13 admosfer na kazdym cylindrze.

Dziś po zamontowaniu okazało się, że nowy silnik pracuje nie równo i dmucha w kolektor ssący.
Ciśnienie na trzech 9 i na jednym 7
Mechanior założył nowy rozrząd.

Co może być nie tak bo już załamzny jestem, że wydałem 2400zł za silnik który nadaje się na złom.

Mechanik mówi, że mógł się zaciąć zawór w głowicy dlatego dmucha w kolektor ssacy albo padł napinacz faz rozrządu i niedomyka odpowiednio zaworów.
W poniedziałek ma podmienić ze starego silnika.
Oczywiście facet co sprzedał ździwiony i że to niemozliwe.

Chłopaki pomocy. Bo zrzuce to auto gdzieś ze skarpy.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 31 maja 2018, 16:26

Ten nowy rozrząd to kiedy był zakładany?
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Dżejkob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 lip 2010, 09:30
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: Dżejkob » 02 cze 2018, 13:17

Nowy rozrząd był założony przed próbą silnika.

Rozmawiałem z firmą co regenerują głowice i powiedział że na 100% skrzywione zawory.

Ale teraz pytanie czy mogło być to wcześniej uszkodzone?
Mi osobiście się wydaje, że skoro rozrząd był stary i dobrze spięty nic luźnego to wychodzi, że mechanik coś nie dopatrzył.

Mogą się same zawory przyblokować i skrzywić?

W poniedziałek jadę wydać dyspozycje aby wykręcili tą głowicę to będzie wiadomo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga