Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP] Kilka kłopotów ze skrzynią lub mój brak zrozumienia.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
chemik143
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 maja 2017, 22:03
Lokalizacja: Cieszyn

[ TIP] Kilka kłopotów ze skrzynią lub mój brak zrozumienia.

Post autor: chemik143 » 22 kwie 2018, 18:56

Cześć

Rok temu kupiłem autko - a6 C5, 2,4 FWD + tiptronic. Od tego czasu przejechałem 45kkm. 30kkm temu zamontowałem LPG, a 20kkm temu wymieniłem olej w skrzyni biegów (mętny ale bez wiórów). Skrzynia ma następujące objawy. Nie wiem czy to jej normalne działanie.

1. Na ogół zmiana biegów następuje bardzo płynnie, bez szarpnięć, bardzo przyjemnie zaówno na benzynie jak i LPG ale...
2. Raz na 50km zdarzy jej się szarpnąć zwłaszcza podczas redukcji z 3 na 2.
3. Podczas zjazdu z ostrej górki na 3 biegu autko powoli hamuje silnikiem, obroty spadają do około 1200 RPM, następnie auto zaczyna przyspieszać, obroty rosną do 1600-1800 i znów auto zaczyna hamować. I tak przez całą górkę na zmianę autko rozpędza się i hamuje. Nie ma przy tym szarpania. Cykl jest delikatny.
4. Gdy skrzynia jest zagrzana, jadę z lekkiej górki i dodaję leciutko gazu to skrzynia lubi przeciągać do 3000 RPM zanim zmieni na 3 bieg.
5. Gdy skrzynia jest zagrzana to podczas ruszania silnik wchodzi na obroty, a auto rusza się jak wóz z węglem. Ma bardzo mułowaty start, taki, że w pierwszym etapie nawet Sejaczek idzie na równo ze świateł.
6. Na każdym biegu gdy odpuszczę gaz obroty leciutko opadają. Dodanie gazu powoduje podniesienie się obrotów o około 100-200RPM i dalej trzymają się sztywno z prędkością jazdy.
7. Na niższych biegach pod odpuszczeniu gazu i ponownym dodaniu obroty lekko wzrastają jak w pkt. 6 ale czuć delikatne puknięcie. Nieudolnie porównałbym je do luzu w przekładni głównej w maluchu (dyfer).
8. Ślizga wsteczny - wiem co to prawdopodobnie oznacza i nie zamierzam tego naprawiać. Unikam cofania jeśli można :)


Pytania:
A. Czy te objawy oznaczają się kończącą się skrzynię, przegrzewający się olej albo jeszcze coś innego? Naprawa skrzynie nie wchodzi w grę - kosztuje tyle co to auto a gwarancji nikt dać nie chce.
B. Czy jest tu ktoś z okolic Cieszyna, Rybnika, Mikołowa kto wybrałby się na przejażdżkę i ocenił stan mojej przekładni?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 22 kwie 2018, 19:46

Ogólnie to nie przejmował taka pracą jeśli zmienia biegi płynnie. Auto nie jest nowe i może skrzynia mieć takie wybryki o jakich piszesz moja też czasami szarpnie ale nie przejmuję sie tym. Co do wstecznego to częsty przypadek że wsteczny się kończy często pękają koszę
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

chemik143
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 maja 2017, 22:03
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: chemik143 » 22 kwie 2018, 19:50

Tak, wiem, ze ze wstecznym tak jest. Ale naprawa droższa niż używana sprawna skrzynia a do tego spore ryzyko. W każdym razie ze wstecznym mam tak od kupna, czyli całe 45kkm i jakoś nic się nie zmienia.

Jeszcze dorzucę pytanie: Wskaźnik temperatury oleju po lewej stronie pokazuje temperaturę oleju w skrzyni czy w silniku? Wartości oscylują od 97-105 st. C.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 22 kwie 2018, 20:05

W silniku, temperature skrzyni sprawdzisz jedynie w VCDS
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

szerszen11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 03 wrz 2017, 18:17
Lokalizacja: Grudziadz

Post autor: szerszen11 » 25 kwie 2018, 23:16

Sprawdź ilość oleju w skrzyni :) a co do punktu 3 to konwerter a że czasami sobie przeciągnie i szarpnie też tak nieraz mam norma <luzik> a to że nieraz cisniesz gaz a nie ciągnie to wydaje mi się że jeździsz raczej spokojnie też tak miałem jak żona jeździła bo jak ja się dopadnę apokonuje często trasy po 700km autostrada i krajowe drogi z częstym wyprzedzaniem i przeciąganiem po obrotach to uwierz mi ze skrzynią pracuje jak dsg <lol>

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Re: Kilka kłopotów ze skrzynią lub mój brak zrozumienia.

Post autor: Piotrek_85 » 27 kwie 2018, 14:03

chemik143 pisze:
2. Raz na 50km zdarzy jej się szarpnąć zwłaszcza podczas redukcji z 3 na 2
Norma. Czasem Tip tak ma, że niezbyt delikatnie zrzuci bieg, zwłaszcza z 3 na 2 lub z 2 na 1, w zależności od aktualnej prędkości toczenia się auta (często odczuwalne w powolnym ruchu na dojazdach do auta poprzedzającego np w powoli poruszającym się korku. Winą są oprócz niedelikatnej pracy skrzyni, również luzy na elementach napędu, typu zazębienia i przeguby homokinetyczne.
chemik143 pisze:
Gdy skrzynia jest zagrzana to podczas ruszania silnik wchodzi na obroty, a auto rusza się jak wóz z węglem. Ma bardzo mułowaty start, taki, że w pierwszym etapie nawet Sejaczek idzie na równo ze świateł.
Konwerter do regeneracji.
chemik143 pisze:Cześć

6. Na każdym biegu gdy odpuszczę gaz obroty leciutko opadają. Dodanie gazu powoduje podniesienie się obrotów o około 100-200RPM i dalej trzymają się sztywno z prędkością jazdy.
Norma. Tak pracuje LockUp.
chemik143 pisze:Cześć

7. Na niższych biegach pod odpuszczeniu gazu i ponownym dodaniu obroty lekko wzrastają jak w pkt. 6 ale czuć delikatne puknięcie. Nieudolnie porównałbym je do luzu w przekładni głównej w maluchu (dyfer).
Prawdopodobnie masz dogorywający któryś przegub na wale napędowym lub inny węzeł przeniesienia napędu (np luz na zazębieniach w dyfrach przednim lub tylnym). Raczej nie związane z samą skrzynią, a jedynie z jej niedelikatnym i mało-płynnym sposobem pracy.
chemik143 pisze:Cześć

8. Ślizga wsteczny - wiem co to prawdopodobnie oznacza i nie zamierzam tego naprawiać. Unikam cofania jeśli można :)
Jeśli olejesz temat to w niedługim czasie czeka Cie remont generalny całej skrzyni, nie tylko wstecznego, bo układ hydrauliki jest jeden wspólny i wszystkie opiłki, fragmenty pękniętego kosza i inne elementy urwane, zużyte lub pływające w oleju mają destrukcyjny wpływ na pozostałe elementy skrzyni, również te odpowiedzialne za biegi do przodu. W najgorszym przypadku skrzynię da się tak zajeździć, że diagnoza jest następująca: Tej nie naprawimy bo wymaga wymiany prawie wszystkich bebechów, więc szukaj Pan innej używki, którą rozbieżemy i zregenerujemy a potem wsadzimy do auta.
Zastanów się czy warto zwlekać, bo i tak koszty Cię nie ominą, a napewno wzrosną.

chemik143
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 maja 2017, 22:03
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: chemik143 » 29 kwie 2018, 21:41

Piotrek_85 pisze:Jeśli olejesz temat to w niedługim czasie czeka Cie remont generalny całej skrzyni, nie tylko wstecznego, bo układ hydrauliki jest jeden wspólny i wszystkie opiłki, fragmenty pękniętego kosza i inne elementy urwane, zużyte lub pływające w oleju mają destrukcyjny wpływ na pozostałe elementy skrzyni, również te odpowiedzialne za biegi do przodu. W najgorszym przypadku skrzynię da się tak zajeździć, że diagnoza jest następująca: Tej nie naprawimy bo wymaga wymiany prawie wszystkich bebechów, więc szukaj Pan innej używki, którą rozbieżemy i zregenerujemy a potem wsadzimy do auta.
Zastanów się czy warto zwlekać, bo i tak koszty Cię nie ominą, a napewno wzrosną.

Dzięki za szczegółowe i pomocne wyjaśnienia!

Problem w tym, że objeździłem kilka serwisów gdzie skrzynie regenerują, z sservis włącznie. Nikt nie naprawi mi tej skrzyni z gwarancją na choćby 100kkm. Gwarancja jest na maks 10kkm, co zrobię w dwa miesiące. W sservis koleś powiedział, że nie podejmą się, bo wszyscy dupiacie regenerują części i on gwarancji na to nie da. Tak więc ja chętnie wyłożę te 4-6 kafelek, ale jeśli będę miał gwarancję, że przynajmniej te 100kkm zrobię. I problem jest w tym, ze nikt się tego podjąć nie chce. Może jakaś wskazówka? Jestem ze śląska cieszyńskiego.


Jak na razie przy wymianach oleju zero wiórków. Ślizga tak od kiedy autko mam - 45kkm.
szerszen11 pisze:isniesz gaz a nie ciągnie to wydaje mi się że jeździsz raczej spokojnie też tak miałem jak żona jeździła
Myślałem, że z tym dostosowywaniem się do stylu jazdy to jakaś bzdura :P . Ten objaw mam tylko wtedy gdy bardzo spokojnie sobie jadę i w drodze wyjątku chcę kogoś śmignąć deptając gaz do dechy.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 06 maja 2018, 14:22

Tiptronic to na tyle prosta w budowie skrzynia, ze jak zostana wymienione tarczki, wszelkie pekniete kosze (forward lub rewers) i do tego zregeneruje sie konwerter, a skrzynia dostanie przy tym swiezutki olej to zrobisz spokojnie te 150 - 200 kkm. Gwarancji na to nikt Ci nie da, obojetne gdzie nie zrobisz. Ja w swoim Audi mialem gwarancje jedynie 6 mies, a latam juz ponad 3 lata :) warunek konieczny to trafic na uczciwego mechanika, ktory naprawde powymienia te czesci na nowe i dobrze posklada. To tak jak z innymi sprzetami, np RTV AGD.......gwarancja jest jedynie na 2 lata (nikt wiecej nie da) a potrafia pracowac po 8-10 lat.

chemik143
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 maja 2017, 22:03
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: chemik143 » 10 maja 2018, 06:22

Tak, tylko wszędzie dawali mi gwarancje na max 10kkm.

A czy ktoś poleci kogoś od takiej naprawy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga