
[CGLC 2.0 177 KM] Wymiana rozrządu przy 210tys.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 270
- Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
- Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
- Kontakt:
Jak jest do 210k km, to się wymienia w okolicy 200k km...czekanie dokładnie do 210k km, czy jeżdżenie dłużej, żeby tylko zaoszczędzić kilka tyś km to jest co najmniej brak rozsądku.LukaszRud pisze:Witaj ja kupiłem auto z 218.900 a wymiane miał przy 217 200 i nic się nie stało. Ale jak maszto zrobić ty to wymień bo i będziesz spał spokojnie a aso i tak wrazie czego się. Wyłga sa spokuj jest bezcenny...
A olej jak często wymieniasz? Co 32k km, bo w instrukcji zalecają co 30k km?
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
tuneforce.pl
serwisdpf.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Wymieniał ktoś samodzielnie rozrząd w C7? interesuje mnie czy trzeba demontować wentylatory chłodnicy?. W A4 B8 można na spokojnie wymienić, w C7 jest chyba mniej miejsca między wentylatorami a kołem pasowym na wale.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dorzuciłem wcześniejsze instrukcje z tego wątku dotyczące wymiany paska PK, ponieważ i tak trzeba go najpierw ściągnąć
. W paczce jest chyba wszystko co potrzebne do wymiany obu pasków
. Jakbyś potrzebował numery części, to daj znać.
https://www.dropbox.com/s/6f4yoz2uggd5r ... 6%20C7.zip


https://www.dropbox.com/s/6f4yoz2uggd5r ... 6%20C7.zip
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Poniższe numery dotyczą silnika 2.0 TDI CGLC/CGLD/CGLE/CMGB.
Zestaw paska wielorowkowego:
- pasek: 03L 903 137 J → CONTITECH 6PK1264,
- napinacz: 038 903 315 AN → INA 534016410,
- rolka: 059 903 341 F → INA 532056410.
Zestaw paska rozrządu + pompa wody:
- pasek: 03L 109 119 J,
- rolka napinająca: 03L 109 243 F,
- rolka #1: 038 109 244 J,
- rolka #2: 03L 109 244 D,
- rolka #3: 03L 109 244 J,
- pompa: 03L 121 011 P.
Zestaw paska PK trzeba kupić jako pojedyncze części, ponieważ nie ma gotowego kompletu. Natomiast rozrząd najlepiej kupić w gotowym zestawie z pompą wody, ponieważ dorzucone są do niego nakrętki, śruby (m.in. dwustronne od dwóch rolek). Można np. kupić zestaw INA 530 0550 32 / CONTITECH CT1139WP6 / SKF VKMC 01269 / HEPU PK06621 / GATES KP25649XS-1. Oczywiście można wybrać zestaw rozrządu, a pompę dokupić osobno, ale nie widzę w tym sensu.
Zestaw paska wielorowkowego:
- pasek: 03L 903 137 J → CONTITECH 6PK1264,
- napinacz: 038 903 315 AN → INA 534016410,
- rolka: 059 903 341 F → INA 532056410.
Zestaw paska rozrządu + pompa wody:
- pasek: 03L 109 119 J,
- rolka napinająca: 03L 109 243 F,
- rolka #1: 038 109 244 J,
- rolka #2: 03L 109 244 D,
- rolka #3: 03L 109 244 J,
- pompa: 03L 121 011 P.
Zestaw paska PK trzeba kupić jako pojedyncze części, ponieważ nie ma gotowego kompletu. Natomiast rozrząd najlepiej kupić w gotowym zestawie z pompą wody, ponieważ dorzucone są do niego nakrętki, śruby (m.in. dwustronne od dwóch rolek). Można np. kupić zestaw INA 530 0550 32 / CONTITECH CT1139WP6 / SKF VKMC 01269 / HEPU PK06621 / GATES KP25649XS-1. Oczywiście można wybrać zestaw rozrządu, a pompę dokupić osobno, ale nie widzę w tym sensu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Zamówiłem taki zestaw http://www.rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-pomp ... 011PX/6378
wysłałem nr. vin i sprzedawca zapewnia że pasuje
wysłałem nr. vin i sprzedawca zapewnia że pasuje
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
mat1324 w tym tygodniu zabieram się za wymianę i mam jeszcze jedno pytanie, przy wymianie pompy chcę wymienić cały płyn, jest jakaś specjalna procedura odpowietrzenia tego silnika czy sam się odpowietrzy? 

Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Teoretycznie jest pewna procedura, ale nie trzeba jej stosować. Spuszczasz płyn, robisz co trzeba, a następnie zalewasz powoli zbiorniczek do maximum. Następnie odpalasz auto i włączasz ogrzewanie, aby wypchnąć powietrze do zbiorniczka. Gdy za mocno opadnie płyn w zbiorniczku, to odkręcasz i zalewasz do max. Następnie robisz małą wycieczkę lub sprawdzasz na drugi dzień jaki jest poziom i ewentualnie dolewasz.
Pod tym względem nowe silniki nie różnią się niczym od starych
.
Pod tym względem nowe silniki nie różnią się niczym od starych
