
DPF dziwne wskazania VCDS-a
- Abster
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
- Imię: Abster
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Witam koledzy,
Po 5 latach ciszy dziś odezwał się mi DPF ( lamka na blacie + tryb awaryjny i mruganie kontrolki świec żarowych)
Błąd po czytaniu VCDS to :
008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność
P2002 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona
Niby nic nadzwyczajnego ale zdziwiły mnie wartości z bloków pomiarowych:
![Obrazek]()
Dokładnie chodzi o ciśnienia w grupie 102 pokazuje zera i teraz pytanie czy pokazuje zera bo :
1. Filtr jet zapchany ( o czym świadczy tryb awaryjny ) ?
2. Uszkodzony jest czujnik różnicy ciśnień ?
Nie wiem co robić ,czy w takim wypadki wypalić go VCDSm i sprawdzić co będzie czy wymienić czujnik i dopiero zobaczyć co się zmieni ?
Po 5 latach ciszy dziś odezwał się mi DPF ( lamka na blacie + tryb awaryjny i mruganie kontrolki świec żarowych)
Błąd po czytaniu VCDS to :
008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność
P2002 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona
Niby nic nadzwyczajnego ale zdziwiły mnie wartości z bloków pomiarowych:
Dokładnie chodzi o ciśnienia w grupie 102 pokazuje zera i teraz pytanie czy pokazuje zera bo :
1. Filtr jet zapchany ( o czym świadczy tryb awaryjny ) ?
2. Uszkodzony jest czujnik różnicy ciśnień ?
Nie wiem co robić ,czy w takim wypadki wypalić go VCDSm i sprawdzić co będzie czy wymienić czujnik i dopiero zobaczyć co się zmieni ?
Oryginalna pełna opcja S-Line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Pole 102.4 i ma wskazywać zero, ponieważ jest to offset czujnika. Natomiast pole 102.3 wskazuje różnicę ciśnienia przed i za filtrem, które im jest większe tym większy opór stawia DPF, co przekłada się na jego zapełnienie. W Twoim wypadku jest to zero milibarów, więc praktycznie nie mógłbyś mieć DPFa albo byłby praktycznie pusty (czyt. jak z fabryki). Czujnik łatwo sprawdzić przez delikatnie dodawanie gazu. Podczas tego wartość ciśnienia powinny rosnąć z racji zwiększającego się ciśnienia przed filtrem. Wartość przy maksymalnym obciążeniu powinna przekraczać 50 mbar.
- Abster
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
- Imię: Abster
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Dzięki kolego za wyjaśnienie, więc wszystko wskazuje na to że padł czujnik bo jak miałem podpiętego kompa to nawet po dodaniu gazu ( na postoju ) wyświetlało 0 czasem na sekundę -7.
Jak to nie kłopot to podaj jakiego czujnika potrzebuje pod VIN: WAUZZZ4F08N061232 i czy jest jakiś sensowny zamiennik czy tylko kupować w ASO ?
Jak to nie kłopot to podaj jakiego czujnika potrzebuje pod VIN: WAUZZZ4F08N061232 i czy jest jakiś sensowny zamiennik czy tylko kupować w ASO ?
Oryginalna pełna opcja S-Line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wystarczy BOSCH 0281006005, który kosztuje ok. 130 zł
. W sumie jest to ten sam czujnik co w ASO, ale bez znaczka Audi. Znajduje on się z prawej strony przy torsenie (tył skrzyni). Podłączone są do niego dwa gumowe wężyki, na które trzeba uważać, ponieważ łatwo się łamią i trudno je potem wyjąć oraz wtyczka. Po wymianie trzeba wykonać adaptację albo kilkukrotnie odpalić i zgasić auto. Jeśli w polu 102.4 będzie zero, to adaptacja została wykonana pomyślnie.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 kwie 2016, 00:18
- Lokalizacja: Fsw
[ BPP 2.7 179 KM] DPF Masa sadzy
Witam czy ktoś się orientuje na jakiej podstawie komputer oblicza masę sadzy w grupie 104.2?
Ponieważ 104.2 mamy obliczona przez komputer a 104.3 masę rzeczywista
Dpf się wypala normalnie masa rzeczywista spada do 0-3g ale obliczona przez komputer 104.2 stoi w miejscu na poziomie 32.5g przez co jest rozpoczynana kolejna procedura wypalania .
W sterowniku 0 błędów obstawiam czujnik różnicy ciśnień g450 który już zamówiłem podobno lubi pokazywać bzdury a nie generować błędu
Ponieważ 104.2 mamy obliczona przez komputer a 104.3 masę rzeczywista
Dpf się wypala normalnie masa rzeczywista spada do 0-3g ale obliczona przez komputer 104.2 stoi w miejscu na poziomie 32.5g przez co jest rozpoczynana kolejna procedura wypalania .
W sterowniku 0 błędów obstawiam czujnik różnicy ciśnień g450 który już zamówiłem podobno lubi pokazywać bzdury a nie generować błędu