Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

DPF dziwne wskazania VCDS-a

Silniki wysokoprężne
kokosz88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 12 sie 2015, 00:51
Imię: Kokoszyn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nisko

Post autor: kokosz88 » 19 gru 2017, 23:49

Puszka jest na pewno :| pytanie co w środku

Awatar użytkownika
Abster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
Imię: Abster
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Abster » 21 kwie 2018, 17:48

Witam koledzy,

Po 5 latach ciszy dziś odezwał się mi DPF ( lamka na blacie + tryb awaryjny i mruganie kontrolki świec żarowych)
Błąd po czytaniu VCDS to :
008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1: za mała skuteczność
P2002 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona

Niby nic nadzwyczajnego ale zdziwiły mnie wartości z bloków pomiarowych:

Obrazek

Dokładnie chodzi o ciśnienia w grupie 102 pokazuje zera i teraz pytanie czy pokazuje zera bo :
1. Filtr jet zapchany ( o czym świadczy tryb awaryjny ) ?
2. Uszkodzony jest czujnik różnicy ciśnień ?

Nie wiem co robić ,czy w takim wypadki wypalić go VCDSm i sprawdzić co będzie czy wymienić czujnik i dopiero zobaczyć co się zmieni ?
Oryginalna pełna opcja S-Line

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 kwie 2018, 20:36

Pole 102.4 i ma wskazywać zero, ponieważ jest to offset czujnika. Natomiast pole 102.3 wskazuje różnicę ciśnienia przed i za filtrem, które im jest większe tym większy opór stawia DPF, co przekłada się na jego zapełnienie. W Twoim wypadku jest to zero milibarów, więc praktycznie nie mógłbyś mieć DPFa albo byłby praktycznie pusty (czyt. jak z fabryki). Czujnik łatwo sprawdzić przez delikatnie dodawanie gazu. Podczas tego wartość ciśnienia powinny rosnąć z racji zwiększającego się ciśnienia przed filtrem. Wartość przy maksymalnym obciążeniu powinna przekraczać 50 mbar.

Awatar użytkownika
Abster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
Imię: Abster
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Abster » 21 kwie 2018, 21:04

Dzięki kolego za wyjaśnienie, więc wszystko wskazuje na to że padł czujnik bo jak miałem podpiętego kompa to nawet po dodaniu gazu ( na postoju ) wyświetlało 0 czasem na sekundę -7.
Jak to nie kłopot to podaj jakiego czujnika potrzebuje pod VIN: WAUZZZ4F08N061232 i czy jest jakiś sensowny zamiennik czy tylko kupować w ASO ?
Oryginalna pełna opcja S-Line

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 kwie 2018, 21:10

Wystarczy BOSCH 0281006005, który kosztuje ok. 130 zł :). W sumie jest to ten sam czujnik co w ASO, ale bez znaczka Audi. Znajduje on się z prawej strony przy torsenie (tył skrzyni). Podłączone są do niego dwa gumowe wężyki, na które trzeba uważać, ponieważ łatwo się łamią i trudno je potem wyjąć oraz wtyczka. Po wymianie trzeba wykonać adaptację albo kilkukrotnie odpalić i zgasić auto. Jeśli w polu 102.4 będzie zero, to adaptacja została wykonana pomyślnie.

lukasz_swiebodzin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 01 kwie 2016, 00:18
Lokalizacja: Fsw

[ BPP 2.7 179 KM] DPF Masa sadzy

Post autor: lukasz_swiebodzin » 09 maja 2018, 05:32

Witam czy ktoś się orientuje na jakiej podstawie komputer oblicza masę sadzy w grupie 104.2?
Ponieważ 104.2 mamy obliczona przez komputer a 104.3 masę rzeczywista
Dpf się wypala normalnie masa rzeczywista spada do 0-3g ale obliczona przez komputer 104.2 stoi w miejscu na poziomie 32.5g przez co jest rozpoczynana kolejna procedura wypalania .
W sterowniku 0 błędów obstawiam czujnik różnicy ciśnień g450 który już zamówiłem podobno lubi pokazywać bzdury a nie generować błędu

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 maja 2018, 10:03

Tutaj chyba nie jest winny czujnik G450, a nieprawidłowo zakończone procedury wypalania. Próbowałeś wypalać na postoju?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga