Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

S6 ANK Problem z silnikiem, wypadajace zaplony i terkotanie

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 kwie 2018, 11:05

Karlos1911 pisze:Problem rozwiazany. Napinacz wymieniony i jest ok.
Napinacz na foto widać chinol, więc nie dziwne, że wymiana pomogła.

A rozrząd z tego co piszesz dobrze się udało ustawić teraz. Zrób logi i je tutaj wrzuć. Wystarczy, że zrobisz tych dwóch grup - 090 i 093

Tylko olej trochę za bardzo lepki wlałeś do tego silnika. Było wlać coś 5w30-5w40 o niskiej lepkości kinematycznej.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 21 maja 2018, 12:31

Karlos1911 pisze:Problem rozwiazany. Napinacz wymieniony i jest ok. Olej 5w50. Walcze teraz z ustawieniem rozrzadu/walkow. Bo rozrzad skladalem na blokadach. Walki ustawione na znaki idealnie na srodku. A samochod jakis slabszy sie zrobil. W grupach 90-93 mam eychylenia do 22 a na wolnych -1/0. Wczesniej znaki trochr sie rozchodzily. A na zebatkach bylo 16 zebow lancucha, teraz wychodzi 15 ://
U mnie chinol działa już parę lat bez zarzutu. Nie wiem ile dokładnie, ale napewno ja go tam nie wkładałem a jeżdzę już ponad 3 lata. Ostatnio po wymianie ślizgów jest naprawdę zadowalająco jeśli chodzi o pracę samych nastawników.
Co do ilości ogniwek łańcucha to w lewej głowicy jest 15 oczek łańcucha pomiędzy zębatkami. W prawej głowicy już jest 16 ogniwek. (różnica wynika z tego że w lewej głowicy ślizg ruchomy na tłoczku jest skierowany w dół, więc górą po grzebiecie "nieruchomym" jest mniejszy łuk po którym jest ropięty łańcuch-jedno ogniwko mniej niż w głowicy prawej) Pamiętaj o tym. Jeśli w lewej głowicy miałeś 16 oczek to przestawiony miałeś ssący względem wydechowego sporo.
Co do bloków 090 i 093. Wartości od 0 do 22 powinny skakać w bloku 090 i w nim faktycznie na jałowym będzie w okolicach 0 a po butowaniu wzrasta do ok. 22 i jest to normalna praca nastawników, bo oznacza że się podnoszą i pracują. W bloku 093 powinno być w okolicach 0, a im wyższe wartości tym większe odchylenia wałków ssących względem wydechowych (wartości w bloku 093 zczytywane są z czujników Halla)

[ Dodano: 2018-05-21, 12:31 ]
PS. Poza liczeniem ogniwek łańcucha między zębatkami, należy bezwzględnie sprawdzać również znaki na wałku i na obudowie panewki czy się pokrywają. Wg. mnie przede wszystkim powinny pokrywać się znaki na panewkach i wałkach rozrządu, a dopiero później analizować ile wychodzi oczek i czy jest wszystko poprawnie zsynchronizowane. Na koniec dobrze jest kilka razy zakręcić ręcznie wałem korbowym i sprawdzić jak obracają się wałki rozrządu i czy nie gubią prawidłowych pozycji kątowych względem siebie.

halek71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 20 sie 2015, 02:04
Imię: Bartłomiej
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: halek71 » 18 cze 2018, 10:26

Karlos1911 pisze:Problem rozwiazany. Napinacz wymieniony i jest ok. Olej 5w50. Walcze teraz z ustawieniem rozrzadu/walkow. Bo rozrzad skladalem na blokadach. Walki ustawione na znaki idealnie na srodku. A samochod jakis slabszy sie zrobil. W grupach 90-93 mam eychylenia do 22 a na wolnych -1/0. Wczesniej znaki trochr sie rozchodzily. A na zebatkach bylo 16 zebow lancucha, teraz wychodzi 15 ://
Cześć.
A na jaki napinacz wymieniłeś. Ori czy jakiś zamiennik?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja