Karlos1911 pisze:Problem rozwiazany. Napinacz wymieniony i jest ok. Olej 5w50. Walcze teraz z ustawieniem rozrzadu/walkow. Bo rozrzad skladalem na blokadach. Walki ustawione na znaki idealnie na srodku. A samochod jakis slabszy sie zrobil. W grupach 90-93 mam eychylenia do 22 a na wolnych -1/0. Wczesniej znaki trochr sie rozchodzily. A na zebatkach bylo 16 zebow lancucha, teraz wychodzi 15

/
U mnie chinol działa już parę lat bez zarzutu. Nie wiem ile dokładnie, ale napewno ja go tam nie wkładałem a jeżdzę już ponad 3 lata. Ostatnio po wymianie ślizgów jest naprawdę zadowalająco jeśli chodzi o pracę samych nastawników.
Co do ilości ogniwek łańcucha to w lewej głowicy jest 15 oczek łańcucha pomiędzy zębatkami. W prawej głowicy już jest 16 ogniwek. (różnica wynika z tego że w lewej głowicy ślizg ruchomy na tłoczku jest skierowany w dół, więc górą po grzebiecie "nieruchomym" jest mniejszy łuk po którym jest ropięty łańcuch-jedno ogniwko mniej niż w głowicy prawej) Pamiętaj o tym. Jeśli w lewej głowicy miałeś 16 oczek to przestawiony miałeś ssący względem wydechowego sporo.
Co do bloków 090 i 093. Wartości od 0 do 22 powinny skakać w bloku 090 i w nim faktycznie na jałowym będzie w okolicach 0 a po butowaniu wzrasta do ok. 22 i jest to normalna praca nastawników, bo oznacza że się podnoszą i pracują. W bloku 093 powinno być w okolicach 0, a im wyższe wartości tym większe odchylenia wałków ssących względem wydechowych (wartości w bloku 093 zczytywane są z czujników Halla)
[ Dodano: 2018-05-21, 12:31 ]
PS. Poza liczeniem ogniwek łańcucha między zębatkami, należy bezwzględnie sprawdzać również znaki na wałku i na obudowie panewki czy się pokrywają. Wg. mnie przede wszystkim powinny pokrywać się znaki na panewkach i wałkach rozrządu, a dopiero później analizować ile wychodzi oczek i czy jest wszystko poprawnie zsynchronizowane. Na koniec dobrze jest kilka razy zakręcić ręcznie wałem korbowym i sprawdzić jak obracają się wałki rozrządu i czy nie gubią prawidłowych pozycji kątowych względem siebie.