Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFN 1.9 110 KM] 110km/h więcej nie chce jechać

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 07 kwie 2018, 14:05

rafen pisze:A co do samego tematu dopiero teraz zauważyłem że sztanga w ogóle się nie rusza a po odpięciu wężyka od gruchy ruszyła się zaledwie kilka mm max pół centymetra i ogólnie na pierwszy rzut oka jest cała pordzewiała. Jak ją dokładniej sprawdzić?
zacznij od zassania wężyka ustami . jeśli się nie ruszy sztanga to masz winowajce braku mocy - albo gruszka umarła albo turbina stoi
bo na piszczenie czy spaleniznę nie ma to wpływu <lol>
CZASAMI daje się to rozruszać ( dużo WD , nafty + szczypce żeby chwycić sztangę i wszystko rozruszać ) jeśli często jeździsz w stylu emeryta taksówkarza to wszystko się zapieka , zastoi i masz swoje objawy

rafen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 mar 2018, 16:29
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rafen » 07 kwie 2018, 16:41

kiler22 pisze:
rafen pisze:A co do samego tematu dopiero teraz zauważyłem że sztanga w ogóle się nie rusza a po odpięciu wężyka od gruchy ruszyła się zaledwie kilka mm max pół centymetra i ogólnie na pierwszy rzut oka jest cała pordzewiała. Jak ją dokładniej sprawdzić?
zacznij od zassania wężyka ustami . jeśli się nie ruszy sztanga to masz winowajce braku mocy - albo gruszka umarła albo turbina stoi
bo na piszczenie czy spaleniznę nie ma to wpływu <lol>
CZASAMI daje się to rozruszać ( dużo WD , nafty + szczypce żeby chwycić sztangę i wszystko rozruszać ) jeśli często jeździsz w stylu emeryta taksówkarza to wszystko się zapieka , zastoi i masz swoje objawy
Wiem, że to piszczenie i reszta nie ma z tym związku tylko dodałem post z tym tutaj żeby nie zakładać drugiego tematu gdzie indziej ale chyba sie nie obejdzie bo kilka rzeczy naraz świra dostało <uoee>
Zaraz pójdę sprawdzić z tym zasysaniem powietrza i ewentualnie rozruszaniem sztangi

[ Dodano: 2018-04-07, 16:41 ]
Próbowalem zassać ustami ale sztanga się nie rusza. Rozruszałem ją trochę i przy odpinaniu i wpinaniu wężyka od gruchy porusza się teraz w większym stopniu ale i tak zatrzymuje się w górnym zakresie. Grucha do wymiany? Idzie to samemu wymienić?

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 07 kwie 2018, 18:35

spryskaj wszystko WD kiem ew naftą (nie wiem jak to określić ale "w dół sztangi" ) chwyć sztangę najlepiej jakimiś szczypcami i rozruszaj wszystko potem znowu spsikaj i znowu ruszaj zobacz czy po kilku takich zabiegach zacznie wszystko się ruszać
jeśli zacznie to przegoń kilka razy samochód i na przyszłość unikaj emeryckiego stylu jazdy <lol>

rafen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 mar 2018, 16:29
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rafen » 07 kwie 2018, 19:26

Dokładnie tak zrobiłem psiukałem ruszałem psiukałem ruszałem i kilkanaście razy odpinałem przewód od gruchy żeby jeszcze w ten sposób to ruszyć, zaczęła się ruszać w większym zakresie tyle że przy tym w dół leciała bez problemu a w górę jakoś powoli i opornie. Sztanga wcześniej była cały czas w górnym zakresie a teraz przy odpaleniu jest w górnym a po zgaszeniu w dolnym ale samego jej ruchu nie zauważyłem, próbowałem go przegonić ale znowu tryb awaryjny złapał <uoee> Najwyżej jutro powtórzę zabieg i zobaczę czy się coś zmieni a jeśli nie to gruche trzeba demontować żeby zdiagnozować czy jej wina? Czy jednak turbina do czyszczenia bo już nie wiem

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 07 kwie 2018, 20:02

czy po tym rozruszaniu zasysanie ustami coś zmienia w ustawieniach sztangi ??
moim zdaniem jeśli sztanga chodzi z oporami to mało prawdopodobne żeby to była wina gruszki . bardziej zawalone turbo
nie "czuje " na ile opornie to idzie więc trudno mi coś tak przez net radzić

rafen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 mar 2018, 16:29
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rafen » 08 kwie 2018, 09:59

Nie sprawdzałem później zasysania ustami
Sztanga tylko do góry idzie w takim tempie jakby miała jakiś opór a w dół leci normalnie i mówię tutaj o odłączaniu i podłączaniu podciśnienia do gruszki bo normalnie to nie widać żadnego ruchu sztangi tyle, że przy odpaleniu jest w górnym zakresie a przy zgaszeniu w dolnym a wcześniej przez cały czas była na górze

[ Dodano: 2018-04-08, 09:59 ]
A jednak to rozruszanie coś dało
Wczoraj wieczorem przegoniłem go kilka razy i idzie jak nigdy wcześniej tyle, że jakby nie za każdym razem ciągnął od dołu tylko czasami przyspieszając czuć nagle jak od pewnej liczby obrotów wyrwie go do przodu no ale przynajmniej nie blokuje już go na tej prędkości
Przez kilka dni jeszcze bede próbował rozruszać ta szange i zobaczymy <lol>

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 08 kwie 2018, 19:49

rozruszać to jedno ale tak jak pisałem nie dopuszczać do zastania - unikać jazdy emeryta taksówkarza
grunt że jest postęp :)

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 09 kwie 2018, 14:49

kiler22 pisze:unikać jazdy emeryta taksówkarza
Fakt. "PSJ" szkodzi kierownicom spalin bardziej niż lejące wtryski lub słabo pompująca turbina :(

rafen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 mar 2018, 16:29
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rafen » 09 kwie 2018, 17:04

kiler22 pisze:rozruszać to jedno ale tak jak pisałem nie dopuszczać do zastania - unikać jazdy emeryta taksówkarza
grunt że jest postęp :)
Samochód z tym problemem już kupiłem a ogólnie objawy z tego co sie dowiedziałem pojawiły sie dobre kilka miesięcy temu tylko nikt nie wiedział co mu dolega i nikt z tym nic nie robił

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 09 kwie 2018, 17:12

rafen pisze:nikt nie wiedział co mu dolega i nikt z tym nic nie robił
Ktoś chyba pisał, ze N75 był wymieniany? Czy to nie w tym wątku?
Polecam obejrzeć sobie to video (można od początku), tam widać, dlaczego kierownice się zacinają: zgromadzona sadza.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 kwie 2018, 18:45

Masz jakieś papiery, że turbina była wymienia? Czy tylko poprzedni właściciel tak mówił?

rafen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 05 mar 2018, 16:29
Lokalizacja: Lublin

Post autor: rafen » 10 kwie 2018, 16:20

mat1324 pisze:Masz jakieś papiery, że turbina była wymienia? Czy tylko poprzedni właściciel tak mówił?
Samochód kupiłem od rodziny i nawet mi starą turbinę dali także no potwierdzone info że była wymieniana <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja