Wysoki poziom oleju. 2.0 tdi ultra
Wysoki poziom oleju. 2.0 tdi ultra
Witam,
komputer pokazuje maksymalny poziom oleju.Obok informacje "obniz poziom oleju".
auto 2016
przebieg 23500
przeglad olejowy 5 dni temu i od razu po nim przelot autostradowy Warszawa-Lodz
Jaka moze byc przyczyna.
DPF?
Czy moze serwis wlal za duzo oleju?
Dzieki za info i pomoc.
Grzesiek
komputer pokazuje maksymalny poziom oleju.Obok informacje "obniz poziom oleju".
auto 2016
przebieg 23500
przeglad olejowy 5 dni temu i od razu po nim przelot autostradowy Warszawa-Lodz
Jaka moze byc przyczyna.
DPF?
Czy moze serwis wlal za duzo oleju?
Dzieki za info i pomoc.
Grzesiek
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
A kiedy serwis wlewał olej? Była tak już zaraz po serwisie? jeśli świeżo po wymianie - to zadzwoń do serwisu i poproś o instrukcje - co robić? I nagraj rozmowę, bo zgaduje, że auto na gwarancji?
Teoretycznie powinieneś wsadzić auto na lawetę i zawieźć do serwisu bez odpalania, bo inaczej mogą później kombinować, że wiedziałeś o zbyt wysokim poziomie oleju a i tak jeździłeś. Teoretycznie to może spowodować uszkodzenie uszczelnień itp.
Może być DPF - częste i nieudane próby dopalania mogą spowodować podniesienie poziomu oleju.
Jeździsz częściej krótkie odcinki na zimnym silniku lub w mieście, czy długie trasy za miastem?
Teoretycznie powinieneś wsadzić auto na lawetę i zawieźć do serwisu bez odpalania, bo inaczej mogą później kombinować, że wiedziałeś o zbyt wysokim poziomie oleju a i tak jeździłeś. Teoretycznie to może spowodować uszkodzenie uszczelnień itp.
Może być DPF - częste i nieudane próby dopalania mogą spowodować podniesienie poziomu oleju.
Jeździsz częściej krótkie odcinki na zimnym silniku lub w mieście, czy długie trasy za miastem?
Dziwn sprawa.
Ostatnio sprawdzalem kilka razy.
2 razy pokazalo ze oleju jest ok i nie trzeba zmniejszac poziomu.
Kilka razy ze oleju jest za duzo.
Auto stalo na rownym...
Wiec moze serwis dolal minimalnie za duzo.
Wczoraj zrobilem przelot autostradowy 2 razy po 25 min ze stala predkoscia i obrotami pomiedzy 2000-2400 w celu dopalenia dpf.
Zobaczymy co bedzie dalej.
Auto na gwaranacji a zdarzylo sie to pierwszy raz.Mam je tydzien.Olej byl zmieniany jakies 10 dni temu.
Dzieki za podopowiedz
Ostatnio sprawdzalem kilka razy.
2 razy pokazalo ze oleju jest ok i nie trzeba zmniejszac poziomu.
Kilka razy ze oleju jest za duzo.
Auto stalo na rownym...
Wiec moze serwis dolal minimalnie za duzo.
Wczoraj zrobilem przelot autostradowy 2 razy po 25 min ze stala predkoscia i obrotami pomiedzy 2000-2400 w celu dopalenia dpf.
Zobaczymy co bedzie dalej.
Auto na gwaranacji a zdarzylo sie to pierwszy raz.Mam je tydzien.Olej byl zmieniany jakies 10 dni temu.
Dzieki za podopowiedz
poziom oleju
Witam
Mam pytanie odnosnie poziomu oleju w Audi A6 C7 2.0 tdi . Od wymiany przejechane jakies 5tys w tym trasa UK-PL-UK. Przed rozpoczeciem jazdy poziom oleju w mmi wskazuje brakuje jednej kreski do pelnego stanu, w czasie jazdy po miescie i okolicy(temp 90) wskazanie oleju jest OK(pełen stan) Natomias w czasie ostrzejszej jazdy po autostradzie na mmi jest komunikat "prosze obniżyć poziom oleju" i znowu podczas normalnej jazdy po miescie poziom jest ok i podczas prawidlowej procedury sprawdzanie poziomu oleju komunikat jest rowniez OK.
Czy to jest normalne z tym wskazaniem podczas jazdy po autostradzie?
Jak to u Was wyglada
Mam pytanie odnosnie poziomu oleju w Audi A6 C7 2.0 tdi . Od wymiany przejechane jakies 5tys w tym trasa UK-PL-UK. Przed rozpoczeciem jazdy poziom oleju w mmi wskazuje brakuje jednej kreski do pelnego stanu, w czasie jazdy po miescie i okolicy(temp 90) wskazanie oleju jest OK(pełen stan) Natomias w czasie ostrzejszej jazdy po autostradzie na mmi jest komunikat "prosze obniżyć poziom oleju" i znowu podczas normalnej jazdy po miescie poziom jest ok i podczas prawidlowej procedury sprawdzanie poziomu oleju komunikat jest rowniez OK.
Czy to jest normalne z tym wskazaniem podczas jazdy po autostradzie?
Jak to u Was wyglada
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Re: poziom oleju
Stan oleju sprawdza się na wyłączonym silniku minimum 2min po jeździe lub na zimnym. Sprawdzanie stanu na MMI podczas jazdy nic nie wnosi. Co do jazdy autostradą i komunikacie o obniżenie poziomu oleju to jest zasadnicze pytanie czy przechodzisz sam w zakładkę poziom oleju gdy jedziesz autostradą i sprawdzasz wtedy poziom czy komunikat wyskakuje Ci sam bez wchodzenia do menu Poziom oleju?Lukas472 pisze:Witam
Mam pytanie odnosnie poziomu oleju w Audi A6 C7 2.0 tdi . Od wymiany przejechane jakies 5tys w tym trasa UK-PL-UK. Przed rozpoczeciem jazdy poziom oleju w mmi wskazuje brakuje jednej kreski do pelnego stanu, w czasie jazdy po miescie i okolicy(temp 90) wskazanie oleju jest OK(pełen stan) Natomias w czasie ostrzejszej jazdy po autostradzie na mmi jest komunikat "prosze obniżyć poziom oleju" i znowu podczas normalnej jazdy po miescie poziom jest ok i podczas prawidlowej procedury sprawdzanie poziomu oleju komunikat jest rowniez OK.
Czy to jest normalne z tym wskazaniem podczas jazdy po autostradzie?
Jak to u Was wyglada
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 paź 2018, 18:46
- Lokalizacja: Irlandia
Witam. pokazal mi sie ten sam problem o obnizeniu poziomu oleju z tym ze po wymianie byl poziom ok a po paru tys pokazuje monit w mmi aby obnizyc. trzeba udac sie do serwisu czy zignorowac problem bo tak naprawde nie wiadomo o ile jest go za duzo.prosze o porade.dziekuje
[ Dodano: 2019-03-24, 15:03 ]
Witam. w zwiazku z powyzszym moim postem dotyczacym za wysokiego poziomu oleju na wyswietlaczu MMI chcialbym dolaczyc notke ze dzisiaj skorygowalem problem otwierajac maske po zamknieciu kiedy silnik nagrzal sie do temp roboczej 90 stopni system na nowo odczytal poziom oleju i pokazuje OK czyli jak ktos ma podobny problem moze sprobowac zrobic podobnie.Pozdrawiam
[ Dodano: 2019-03-24, 15:03 ]
Witam. w zwiazku z powyzszym moim postem dotyczacym za wysokiego poziomu oleju na wyswietlaczu MMI chcialbym dolaczyc notke ze dzisiaj skorygowalem problem otwierajac maske po zamknieciu kiedy silnik nagrzal sie do temp roboczej 90 stopni system na nowo odczytal poziom oleju i pokazuje OK czyli jak ktos ma podobny problem moze sprobowac zrobic podobnie.Pozdrawiam